Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko270
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Werdandi

Werdandi

Dołączył 10 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 52545
  • Znaleziska 8459
  • Mikroblog 44086
  • Obserwujący 71
  • Obserwowane 118
galek
galek
13.03.2022, 19:30:54 via Android
  • 12
Od 1 godziny 50 minuty Pan Karol bredzi o antynataliźmie.

Podaje on znany natalistyczny argument: zawsze można się zabić co za problem...

Panowie rozmiawiaja o antynatalizmie od 1 godziny 46 minuty filmu. Natalistyczne bingo w ich wykonaniu aż zatrważa. Nie ma ani słowa o interesie dziecka w przychodzeniu na ten świat tylko o interesie rodzicow i społeczeństwa.

A szczytem jest gdy padają słowa o najbezpieczniejszych czasach na streamie który ma za zadanie
  • Zerero
  • BarkaMleczna
  • enslavedeagle
  • CommanderKeen
  • Judi4422
  • +7 innych
  • 12
Werdandi
Werdandi 13.03.2022, 19:44:08
  • 20
@galek:

Podaje on znany natalistyczny argument: zawsze można się zabić co za problem...


Nawet gdyby brać ten argument natalistów na serio to przecież to jest jakiś śmiech na sali. W Polsce eutanazja jest zakazana, pomoc w samobójstwie podlega karze a sam temat to jedno wielkie tabu. Nawet gdyby traktować to jako rozwiązanie to nie jest ono nam dane w cywilizowany sposób.
  • Zgrywajac_twardziela
  • CommanderKeen
  • galek
  • Judi4422
  • yngemin
  • +15 innych

1083

Filmowa mowa nienawiści

w nowych „Wikingach”, nie można nie zauważyć, że autorzy serialu w sposób wyjątkowo nienawistny przedstawiają wyznawców chrześcijaństwa. Praktycznie każdy występujący tu chrześcijanin, w odróżnieniu od wyznawców kultów pogańskich, to morderca, gwałciciel, obłudnik zdolny do każdego zła.

cogitos
z
gosc.pl
dodany: 12.03.2022, 17:27:43
  • 319
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    konfederacja
  • #
    swiat
  • #
    konserwatyzm
  • #
    neuropa
Werdandi
Werdandi 13.03.2022, 06:40:03
  • 4
"Największą rzeź w Europie przed XX wiekiem urządzili chrześcijanie chrześcijanom w imię krzyża podczas wojny trzydziestoletniej (…) Wojna trzydziestoletnia to licząc oględnie 10 milionów ofiar, co na tamtym etapie rozwoju technologii wojennych brzmi imponująco, tym bardziej że zdecydowaną większość tych ofiar stanowiła ludność cywilna. Ludność samych Czech zmalała wówczas z 4 milionów do 600 tysięcy, kiedy przewędrowały tamtędy wojska katolickich Habsburgów (z ich sojusznikami Lisowczykami, którzy wraz ze swoim słynnym księdzem-kapelanem lubili
  • 8
Werdandi
Werdandi 13.03.2022, 11:26:10
  • 2
@Nabuhodozur: Aha, czyli jeśli zabijali i patroszyli "heretyków i pogan" (ks. Wojciech Dębołęcki, kapelan Lisowczyków) za cele geopolityczne czy strategiczne a nie za bozię to już ok, dobrzy chrześcijanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przecież to co napisałeś tylko jeszcze bardziej uwłacza chrześcijanom...
Werdandi
Werdandi 13.03.2022, 11:58:41
  • 2
@Nabuhodozur: Ja się z tobą zgadzam, że działania były podejmowane w celach strategicznych, wycierano sobie zmoczone krwią dłonie tłumacząc to wybijaniem heretyków w imię krzyża. Tak jak dzisiaj Putin tłumaczy sobie wojnę denazyfikacją Ukrainy. Jak to świadczy o chrześcijanach niech każdy odpowie sobie sam.
Werdandi
Werdandi 13.03.2022, 12:11:16
  • 1
@Nabuhodozur: Czyli według ciebie wykształcony doktor teolog ksiądz Wojciech Dębołęcki (kapelan Lisowczyków którzy patroszyli innych chrześcijan) został zmanipulowany przez polityków czy brał udział w manipulacji razem z politykami?
Werdandi
Werdandi 13.03.2022, 12:53:00
  • 1
@Nabuhodozur: No właśnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ucho_igielne
ucho_igielne
12.03.2022, 12:05:34
  • 2
Dzień dobry, co tam dziś u was wleciało na #sotd ?
U mnie Montana Homme, bardzo fajny niebanalny cytrusowiec, trochę dociążony pudrem
#perfumy
Pobierz
źródło: comment_1647086720ley46Rg28YgwjbWW2MsKsB.jpg
  • Pablo_Pablito_Santo_Subito
  • mekekeke
  • 13
Werdandi
Werdandi 12.03.2022, 17:28:25
  • 0
@ucho_igielne: Le Male Le Parfum (wreszcie odpakowany)
andrzejszpilka
andrzejszpilka
12.03.2022, 11:57:17 via iOS
  • 1
Mireczki drogie zapraszam na rozbiórkę dwóch kozaków na ten okres przejściowy, gdzie zaczyna sie robić coraz cieplej.

Jean Paul Gaultier Le Beau - 1,70zl/ml
Givenchy Gentleman Intense - 2,40zl/ml


Szkło 3zl, wysyłka olx
Realizacja środek przyszłego tygodnia (flakony dopiero zamawiam)

#perfumy #rozbiorka
Pobierz
źródło: comment_1647086236KQtQ8b9AUclEQsV7p4cTrU.jpg
  • Szewczenko20
  • 14
Werdandi
Werdandi 12.03.2022, 12:55:22
  • 1
@andrzejszpilka: A daj Pan 10ml Le Beau, trzeba spróbować tego kokosa w końcu.
  • andrzejszpilka
Werdandi
Werdandi 07.03.2022, 19:07:33
  • 24
#antynatalizm #schopenhauer

"W la­tach wczes­nej młodości stoimy przed cze­kającym nas życiem ni­by dzieci przed kur­tyną teat­ralną, ra­dośnie i w na­pięciu wyglądając rzeczy, które mają na­dejść. Na szczęście nie wiemy, co rzeczy­wiście na­dej­dzie. Kto by to bo­wiem wie­dział, ten na dzieci mógłby spoglądać jak na niewin­nych wi­nowajców, ska­zanych co praw­da nie na śmierć, lecz na życie, ale nie znających jeszcze brzmienia swe­go wyroku." ~Arthur Schopenhauer
  • galek
  • mozgogrdyczka
  • Zgrywajac_twardziela
  • kopawdupeswiniom
  • Winkey
  • +19 innych
Werdandi
Werdandi 07.03.2022, 19:01:45
  • 22
#antynatalizm #schopenhauer

"Istnienie ludzkie bynajmniej nie ma charakteru daru, natomiast jest w każdym calu zaciągniętym długiem. Ściąganie go następuje w postaci ustanowionych przez to istnienie palących potrzeb, dręczących pragnień i bezmiernej nędzy. Na spłatę tego długu potrzeba z reguły całego życia, ale umorzone zostają przez to tylko odsetki. Spłata kapitału dokonuje się przez śmierć." ~Arthur Schopenhauer
  • galek
  • UnderThePressure
  • outsidre
  • SuperTimor435
  • mi9otka
  • +17 innych
Werdandi
Werdandi 27.02.2022, 12:40:35
  • 1
#perfumy

Perfomirki, pytanko.

Który ulep lepszy?

  • Le Male Le Parfum JPG 55.9% (33)
  • Spicebomb Extreme Viktor&Rolf 44.1% (26)

Oddanych głosów: 59

  • NieRozumiemTwojegoPytania
  • 4
Maraschino
Maraschino
27.02.2022, 13:30:01
  • 1
@Werdandi: IMO Spicebomba lepiej pachnie, chociaż Le Male Le Parfum to też świetny zapach. Natomiast pojawiają się niepokojące komentarze (tu na tagu i na Fragrze), że najnowsze batche Spicebomby mają znacznie słabsze parametry niż wcześniejsze.
  • Maazar
S.....g
konto usunięte 05.05.2022, 11:25:39
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

Werdandi
Werdandi 17.02.2022, 17:34:59
  • 18
#antynatalizm

"Pytasz więc, czy wybrałbym nigdy się nie urodzić? Trzeba się urodzić, żeby wybrać, a sam wybór pociąga za sobą zniszczenie. Ale spytaj mojego brata, o tu, na krześle. Masz rację, to krzesło jest puste; mój brat nie zaszedł tak daleko. Ale i tak go spytaj, bowiem mknie jak wiatr pod niebem, rozbja się o piaszczyste brzegi, pachnie w trawie, czerpie rozkosz ze swej siły, gdy goni za żywym pokarmem. Czy sądzisz,
  • Sandrinia
  • Zgrywajac_twardziela
  • yngemin
  • konto usunięte
  • PorzeczkowySok
  • +13 innych
  • 4
BarkaMleczna
BarkaMleczna
17.02.2022, 17:49:13
  • 6
@Werdandi: mam tę książkę po angielsku, utknęłam gdzieś w połowie, ale muszę skończyć ;p
  • Werdandi
  • bylem_simpem
  • kopawdupeswiniom
  • mimiron
  • Ramzi96M
  • +1 innych
fapowiczowski
fapowiczowski
17.02.2022, 19:41:06 via Android
  • 1
@Werdandi tysiące lat trwania i nieszczenia, tysiące lat ślepej wiary, tysiące lat narody i kary
https://youtu.be/gP-rHoBDsmw
  • Werdandi
Werdandi
Werdandi 17.02.2022, 17:30:38
  • 18
#antynatalizm

Herman Tønnessen: „Okropny, nużący proces, rodzenie się, życie i umieranie, rodzenie się, życie i umieranie”.
Helmut Ormestad: „Zaraz, zaraz, powinniśmy więc przestać?”
Herman Tønnessen: „Tak, powinniśmy przestać”.
Helmut Ormestad: „O święta krowo, wtedy przestalibyśmy zachowywać się w sposób ludzki!”
Herman Tønnessen: „Wręcz przeciwnie, zachowalibyśmy się w sposób znacznie bardziej ludzki. Teraz zachowujemy się prawie jak zwierzęta”.
Helmut Ormestad: „Ach tak…”

Autorzy: Herman Tønnessen, Helmut Ormestad, [ ''Møtested studio 4''], 1984
  • Zgrywajac_twardziela
  • Sandrinia
  • kopawdupeswiniom
  • PorzeczkowySok
  • konto usunięte
  • +13 innych
Werdandi
Werdandi 17.02.2022, 17:24:05
  • 23
#antynatalizm

"W istocie: jakie prawo miała ta przyroda wydawać mnie na świat na mocy jakichś tam swoich wiecznych reguł? Zostałem stworzony ze świadomością i tę przyrodę uświadomiłem sobie: jakim prawem mnie stworzyła bez mojej zgody, świadomego? Świadomego, a więc cierpiącego, ale ja nie chcę cierpieć – bo w jakim celu miałbym cierpieć?"

Autor: Fiodor Dostojewski, ''Wyrok'', 1982 (1876), tłum. Maria Leśniewska
  • konto usunięte
  • mi9otka
  • Zgrywajac_twardziela
  • kopawdupeswiniom
  • Sandrinia
  • +18 innych
Werdandi
Werdandi 17.02.2022, 17:14:11
  • 21
#antynatalizm

"Przypominam sobie, że w przeddzień namalowania tej sceny czytałem w prasie, że w jakimś obozie koncentracyjnym pewien więzień poprosił oprawców o jedzenie, wówczas zmuszono go do zjedzenia żywego szczura. Często dochodzę do wniosku, że wszystko na tym świecie jest bezsensowne. Na mikroskopijnej planecie, która od milionów lat pędzi w nicość, rodzimy się w bólu, rośniemy, walczymy, chorujemy, cierpimy, zadajemy cierpienia, krzyczymy, umieramy. Rodzą się inni, by zacząć bezużyteczną komedię od nowa."
  • konto usunięte
  • Zgrywajac_twardziela
  • fapowiczowski
  • Neko-chan51
  • mi9otka
  • +16 innych
Werdandi
Werdandi 20.01.2022, 18:23:54
  • 26
#antynatalizm #filozofia

Wszyscy ci, którzy bronią prokreacji twierdząc, że „na tym świecie jest więcej szczęścia niż cierpienia” lub jak to często ujmują: „więc tylko dlatego, że niektórzy są nieszczęśliwi, powinniśmy w ogóle przestać płodzić dzieci?!” – wszyscy ci ludzie powinni zadać sobie pytanie [Iwana z „Braci Karamazow” Fiodora Dostojewskiego]:
„Powiedz mi tak po prostu, wyzywam cię, odpowiedz. Wyobraź sobie, że możesz zbudować gmach ludzkiego przeznaczenia na końcu którego ludzie znajdą szczęście, nareszcie
  • Winkey
  • Bonwerkz
  • kopawdupeswiniom
  • konto usunięte
  • Zgrywajac_twardziela
  • +21 innych
  • 1
hej_wisos
hej_wisos
20.01.2022, 19:39:32
  • 0
@Werdandi: cytowanie Dostojewskiego w tym kontekście jest conajmniej niepoprawne

Pobierz
źródło: comment_1642707550uwUUVo5m38IXe0bLr9tYjY.jpg
Werdandi
Werdandi 18.01.2022, 08:07:22
  • 38
#antynatalizm

Na początku małe wyjaśnienie, Omelas to fikcyjne utopijne miasto którego dobrobyt jest uzależniony od nieustannego cierpienia jednego dziecka (opowiadanie "The Ones Who Walk Away from Omelas" Ursuli K. Le Guin)

W przypadku naszego rzeczywistego świata, w którym żyjemy, jego istnienie i utrwalanie polega na tym, że wielu ludzi ma straszne życie. Możemy z grubsza odnieść torturowane w Omelas dziecko do milionów ludzi na tym świecie, którzy cierpią w sposób nieznośny: ofiar
  • Zgrywajac_twardziela
  • Songo23
  • kopawdupeswiniom
  • dianka
  • mimiron
  • +33 innych
  • 59
Werdandi
Werdandi 18.01.2022, 08:43:39
  • 28
@ciemnienie: Dokładnie, płacą podatki na nieswoje dzieci, nie chcą aby dzieci doznały krzywdy (więc ich nie płodzą), mają w myśli inne osoby. To wszystko wskazuje na to, że antynataliści to tak naprawdę egoiści i szataniści, ba Lucyfer tym antynatalistom do pięt nie dorasta.

Wiadomo co jest naturalna, logiczna i etyczna konsekwencja takiego światopoglądu, ale nie powiem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja wiem, nieegoistyczny natalista życzy innym śmierci.
  • konto usunięte
  • KomosaBiala
  • Neko-chan51
  • Zerero
  • HateWillPrevail
  • +23 innych
Werdandi
Werdandi 18.01.2022, 09:28:57
  • 23
@ciemnienie:

natalisci płacą podatki na nie swoje dzieci i często dbają o dobrostan swoich dzieci, przykładając się do wychowania lepszych ludzi i tworzenia lepszego społeczeństwa (świadomi, zaangażowani rodzice)


Jak już kiedyś pisałem ludzie z dobrych domów też potrafią być nieszczęśliwi, jak i dobry dom może zamienić się w piekło przez zewnętrzne okoliczności, niezależne od woli rodzica. Rzućmy kośćmi i sprawdźmy wynik. Natalista dorzuca paliwa do ognia a potem robi wszystko żeby
  • Songo23
  • Zerero
  • Mi_Amas_Linukson
  • konto usunięte
  • Sandrinia
  • +18 innych
Werdandi
Werdandi 18.01.2022, 07:47:16
  • 4
#nietzsche
Pobierz
źródło: comment_1642492035NCFbZJdI9EoP3QFoPPly2f.jpg
  • Elec
  • konto usunięte
  • ciezka_rozkmina
  • mainleblanc
Werdandi
Werdandi 17.01.2022, 14:18:58
  • 29
#antynatalizm #filozofia

To, że dziecko zostaje umieszczone na świecie bez swojej zgody jest oczywiste. Nie jest oczywiste, dlaczego większość libertarian nie jest w stanie uznać tego za problematyczne. Jeśli zasada nieagresji i poszanowanie dobrowolności są naszymi najważniejszymi moralnymi zasadami, w jaki sposób możemy uzasadnić stworzenie innej osoby, która nie wyraziła i nie mogła wyrazić zgody na to działanie, i która ma zagwarantowane, że spotkają ją znaczące krzywdy spowodowane tym działaniem? W jaki
  • Zgrywajac_twardziela
  • Zerero
  • konto usunięte
  • mozgogrdyczka
  • outsidre
  • +24 innych
  • 19
Werdandi
Werdandi 17.01.2022, 16:30:40
  • 16
@OktawianAugust:

on się po prostu rodzi z ciebie, ale ty go do tego nie zmuszasz


Dokładnie, a dzieje się to samoczynnie poprzez pączkowanie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • UnderThePressure
  • KomosaBiala
  • Neko-chan51
  • galek
  • yngemin
  • +11 innych
galek
galek
17.01.2022, 17:27:23 via Android
  • 14
@KomosaBiala @Wardandi proszę dajcie już chłopu spokój, ten jego komentarz powinien być gdzieś przyczepiony na górze tagu z przykładami myśli natalistycznej. Idealne myślnie libka - niewolnika

Ja Cię do niczego nie zmuszam, zrobiłem Cię, masz mi być wdzięczny teraz do roboty pracuj na potrzeby swoje, potrzeby społeczeństwa na starość się mną zaopiekuj.... zrób kolejnych niewolników.

Jeśli zrobienie kogoś nie jest zmuszeniem go do życia to tak samo zabicie go nie jest zmuszeniem
  • Zerero
  • KomosaBiala
  • CommanderKeen
  • Werdandi
  • UnderThePressure
  • +9 innych
Werdandi
Werdandi 17.01.2022, 14:14:28
  • 38
#antynatalizm #filozofia

Trudne pytanie brzmi, w jakim wieku, jeśli w ogóle, młodzi ludzie powinni być wystawiani na najbardziej ponure idee depresyjnego realizmu? Czy byłoby możliwe, aby program szkolny zawierał lekcje o ateizmie, samobójstwie, śmierci jako końcu, ułomnościach starości, ponurej rzeczywistości rynku i miejsca pracy, absurdach społecznych, antynatalizmie i tak dalej? Da się wyobrazić sobie, że być może po ostrożnym zredagowaniu naucza się o takich tematach starszych nastolatków, ale autorytety oświatowe i komitety
  • konto usunięte
  • Zgrywajac_twardziela
  • zlotuwa
  • mozgogrdyczka
  • kopawdupeswiniom
  • +33 innych
  • 6
BarkaMleczna
BarkaMleczna
17.01.2022, 14:24:58
  • 33
@Werdandi: program szkolny nie zawiera nawet myślenia, on uczy wyłącznie ślepego posłuszeństwa i wypala z aspiracji.

Ludzie ogólnie stronią od takich tematów, bo to jest ich mechanizm obronny - wyparcie. Kiedyś widziałam takie badanie, które mówiło, że zarówno osoby z depresją, jak i bez depresji, mają w głowie te same pytania egzystencjalne, tylko że osoby bez depresji myślą o nich bardzo rzadko, natomiast osoby z depresją są przez te pytania zupełnie
  • Werdandi
  • adixd
  • Zgrywajac_twardziela
  • mozgogrdyczka
  • Baleburg
  • +28 innych
qusqui21
qusqui21
17.01.2022, 15:13:53
  • 28
@Werdandi: "Niewielka wiedza oczarowuje, duża – budzi obrzydzenie. Im więcej poznajesz, tym mniej chciałbyś wiedzieć. Ten, kto nie cierpi wskutek poznania, nie poznał nic" - czyli Emil Cioran
  • Manumortis
  • suqmadiq2ama
  • mimiron
  • Werdandi
  • HAL__9000
  • +23 innych
Werdandi
Werdandi 15.01.2022, 23:54:32
  • 1
#nietzsche

"The strongest, find their happiness where others would find only disaster: in the labyrinth, in being hard with themselves and with others, in effort; their delight is in self-mastery; in them asceticism becomes second nature, a necessity, an instinct. They regard a difficult task as a privilege; it is to them a recreation to play with burdens that would crush all others… . Knowledge a form of asceticism. They are the
Pobierz
źródło: comment_1642290869QBHPDBhFVV3BTuWbariSi8.jpg
  • cozy_winter
Werdandi
Werdandi 26.10.2021, 17:53:58
  • 6
#nietzsche #filozofia #werdicontent

"Little by little I came to understand what every great philosophy to date has been: the personal confession of its author, a kind of unintended and unwitting memoir."
~ Fryderyk Nietzsche

"Given that we want truth: why do we not prefer untruth? And uncertainty? Even ignorance?"
~ Fryderyk Nietzsche
Pobierz
źródło: comment_1635270591yHhrcyREt0xinDG13M27M9.jpg
  • naqu
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • katangzu
  • CommanderKeen
  • +1 innych
Werdandi
Werdandi 19.10.2021, 11:11:02
  • 25
#antynatalizm #filozofia

Fragment przedmowy do polskiego wydania „Better Never to Have Been” (prof. David Benatar)

Pisałem tę książkę z pełną świadomością, że z jej wnioskami zgodzi się zaledwie garstka czytelników i że argumenty w niej przedstawione nie skłonią ludzkości do zaprzestania prokreacji. W ciągu kilkunastu lat od jej wydania z miłym zaskoczeniem skonstatowałem, że ta garstka, która się ze mną zgadza, jest większa, niż mi się wydawało, i że mojej argumentacji dało
  • Zgrywajac_twardziela
  • Sandrinia
  • konto usunięte
  • BarkaMleczna
  • konto usunięte
  • +20 innych
  • 8
Werdandi
Werdandi 19.10.2021, 13:55:15
  • 5
@operen: @BarkaMleczna:

Jest w trakcie przygotowania. Można śledzić Towarzystwo Naukowe im. Stanisława Andreskiego (np. na FB) żeby być na bieżąco, o premierze będę też informować na #antynatalizm
  • BarkaMleczna
  • UnderThePressure
  • PorzeczkowySok
  • auto_reply
  • sandman97
UnderThePressure
UnderThePressure
20.10.2021, 06:30:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Nemo24: nie, chodzi o to, żeby nie powoływać nikogo do życia. Dzieci możesz jak najbardziej mieć, np. z adopcji.
  • Melee_Creep
  • Manumortis
  • Werdandi
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 29
  • Strona 10 z 29
  • >
  • Dobro to nic innego, jak tylko to, co odpowiada egoizmowi wszystkich ludzi.

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.08.2018

    Komentator
  • VIP
    od 17.05.2019

    VIP
  • Rocznica
    od 22.12.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.06.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 02.06.2019

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl