Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko237
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Racjonalnie

Racjonalnie

Dołączył 17 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 7283
  • Znaleziska 3465
  • Mikroblog 3818
  • Obserwujący 20
  • Obserwowane 42

18

NAJMNIEJSZY ssak kopytny świata - Naukowy Bełkot

NAJMNIEJSZY ssak kopytny świata - Naukowy Bełkot

"Zwierzę, które wygląda jak kasztan na czterech zapałkach może skrywać w sobie mnóstwo niezwykłości"

Racjonalnie
z
youtube.com
dodany: 20.11.2017, 17:22:41
  • 2
  • #
    nauka
  • #
    biologia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
Racjonalnie
Racjonalnie 20.11.2017, 17:10:50
  • 10
Ludzie wierzą, że Ewangelie spisał Marek, Mateusz, Łukasz i Jan - właśnie, "wierzą":

Bart Ehrman: "Wiarygodność Ewangelii oraz Zmartwychwstanie Jezusa" - czyli o tym, dlaczego Ewangelie NIE są źródłem historycznym na temat zmartwychwstania.

https://www.youtube.com/watch?v=4vpsrIVWunc
Racjonalnie - Ludzie wierzą, że Ewangelie spisał Marek, Mateusz, Łukasz i Jan - właśn...

źródło: comment_LiZxAG6xQWosb4W83x5Yoz4pXuGp62tC.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
21.11.2017, 15:59:27
  • 1
@Handyman:

Myślałem że historyk natrafiając na pozornie sprzeczne wypowiedzi docieka dlaczego jeden napisał tak a drugi inaczej


Docieka, ale musi mieć 100% pewności, a nie domysły że "akurat tak było aby się
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
21.11.2017, 18:01:10
  • 1
@Handyman: o to dociekanie faktów chodzi :)
Raczej wątpię, że taki ktoś o tak pominął sobie wszystkie kwestie związane z Paschą, aby wyszło "na jego" i nie wnikał dalej (nie mówię o tym krótkim filmiku, ale o całości jego twórczości).
Wyjaśnienie z Paschą znam - aż ciekawość rośnie co Ehrman ma na swoją obronę, może się skuszę i kupię tę książkę ("Przeinaczanie Jezusa"), bo to dla mnie nowy teren, może
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 18.11.2017, 10:27:59
  • 12
Wykład: "Dlaczego Bóg czyni zło?–filozoficzne problemy religii"

Na ten temat mówi prof. Ireneusz Ziemiński

https://www.youtube.com/watch?v=SY95xw6R_g4

Nie
Racjonalnie - Wykład: "Dlaczego Bóg czyni zło?–filozoficzne problemy religii"

Na t...

źródło: comment_xN0goJjW9nuulpx1WRArfiVqe9lcI3ne.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

d.....h
d.....h
konto usunięte 18.11.2017, 10:33:09
  • 1
@Racjonalnie:
#takbylo
  • Odpowiedz
V.....d
V.....d
konto usunięte 18.11.2017, 11:56:00
  • 3

Komentarz usunięty przez autora

Racjonalnie
Racjonalnie 13.11.2017, 11:09:38
  • 141
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Magromo
Magromo
13.11.2017, 11:12:20
  • 98

Komentarz usunięty przez autora

Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
13.11.2017, 11:18:08
  • 42
@LegionPL: pytanie o źródło moralności ateistów jest bardzo rozsądne, ale zakładanie, że ateiści nie mogą mieć źródeł moralności jest problemem.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 12.11.2017, 19:14:36
  • 8
#dlaczegoateizm?

Czy Biblia kłóci się z ewolucją?

hurr durr, ale #gimboateizm, nadal nie wie, że katolicy potrafią pogodzić ewolucję z
Racjonalnie - #dlaczegoateizm?

Czy Biblia kłóci się z ewolucją?

 hurr durr, ale ...

źródło: comment_YN2zdgkF1ePBLauTY02WyO8P8ZaSN9Gt.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec
12.11.2017, 19:38:40
  • 1
@Racjonalnie: Tomasz z Akwinu w swojej Summie Teologicznej pisał:

In the opinion of some, those animals which now are fierce and kill others, would, in that state, have been tame, not only in regard to man, but also in regard to other animals. But this is quite unreasonable. For the nature of animals was not changed by man’s sin, as if those whose nature now it is to devour the
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
12.11.2017, 20:33:19
  • 3
@Vivec: tylko to tworzy kolejne problemy: nie tłumaczy pochodzenia cierpienia zwierząt jako ludzkiego działania, co można śmiało stawiać w kontrze z nieskończoną miłością Boga.

Nieskończona miłość, ale głucha na cierpienie zwierząt?
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 09.11.2017, 11:35:47
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ppiasq
ppiasq
09.11.2017, 11:45:39
  • 5
@Racjonalnie: Właśnie zawsze mnie to nurtowało, na świecie mamy i mieliśmy tysiące różnych wyznań. Większość zaklina się, że to ich jest prawdziwe i jest jedyną drogą do zbawienia, Valhalli, napalonych dziewic itd. Kto niby ma w tym rację? Czy jak urodziłem się w afgańskich górach kilkaset lat temu i starzy wpajali mi od dzieciństwa zasady islamu, to spłonę w piekle chociaż przestrzegałem wszystkiego co mówił imam?
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
09.11.2017, 12:27:10
  • 4
@agondonter:

Rozumiem co masz na myśli, jednak nie to było sednem tego wpisu.

Bóg, Allach, God - to wszystko oznacza to samo, w różnych językach. Jeśli podmiana słowa sprawia, że argument przestaje mieć sens (bo przyrównujemy go do innej religii), to oznacza, że wcześniej miał nadawany sens tylko przez pryzmat religii w jakiej się znajduje
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 09.11.2017, 10:09:12
  • 5
#dlaczegoateizm?

Do posłuchania: "Sam Harris - Koniec Wiary - Czym zastąpić religię? Problem z umiarkowaniem religijnym."

https://www.youtube.com/watch?v=5ifzTAP0YKo&feature=youtu.be
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie 08.11.2017, 12:34:14
  • 70
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Lipathor
Lipathor
08.11.2017, 12:37:30
  • 58
@Menypeny: znaczy co, nie jest uszkodzony?
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
08.11.2017, 12:59:20
  • 44
@Menypeny:

Kwestia ciężkich przypadków akurat w całej tej sprawie jest jej sednem - bo w mediach związanych z PiSem próbuje się nam przekazać okrojony obraz sytuacji pokazując dzieci z zespołem Downa, których narodziny nie wiążą się z ciągłym odczuwaniem bólu.

Przekaz został wzmocniony, ale nadal nie widzę
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 06.11.2017, 09:24:07
  • 21
#dlaczegoateizm?

Jak byłem jeszcze wierzący (katolik), to takie właśnie dyskusje (jak poniżej) pokazały mi jak wyglądają "moje dogmaty i cuda" w oczach niekatolików.
Wiara w cuda dotyczące Mahometa była dla mnie czymś zupełnie abstrakcyjnym. Zastanawiałem się nad tym "jak można w takie coś wierzyć?".

Jednak uświadomiłem sobie to, że z drugiej strony na moją wiarę można spojrzeć tak samo. Ja po swojej stronie miałem lata wychowywania w wierze mówiącej o
Racjonalnie - #dlaczegoateizm?

Jak byłem jeszcze wierzący (katolik), to takie właś...

źródło: comment_2Qmsz43ZWunuTtfaz4HxOnBHAhepr7ct.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

prawa_reka_sorosa
prawa_reka_sorosa
06.11.2017, 12:20:36
  • 13
@Racjonalnie: Dlatego właśnie w szkołach lekcja "religii" dotyczy tylko jednego wyznania, a nie wszystkich. Jeszcze dzieci dostałyby dysonansu poznawczego.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 03.11.2017, 16:00:31
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Maneharno
Maneharno
03.11.2017, 16:10:47
  • 6
@Racjonalnie: pan Braun, szanuję
  • Odpowiedz
a.....y
a.....y
konto usunięte 03.11.2017, 21:44:04 via Android
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 31.10.2017, 08:46:29
  • 4
Jakie jest podejście wierzących w USA do Halloween?

W Polsce Halloween istnieje w takiej szczątkowej postaci, poza większymi miastami chyba ciężko je dostrzec poza witrynami sklepowymi.

Czy w USA wierzący protestują przeciwko Halloween które tam jest wszędzie? Ostrzegają przed opętaniami, itd?

To
Racjonalnie - Jakie jest podejście wierzących w USA do Halloween?

W Polsce Hallowe...

źródło: comment_SvXUYHL9Z5gj9qd1Qi61JqNzuAd03S6f.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

s.....g
s.....g
konto usunięte 31.10.2017, 08:52:24
  • 5
@Racjonalnie: absolutnie nie, tam żyje to swoim światem, równolegle. Nikt nie ma żadnej spiny o to. W Polsce zaś kibice, tj. młodzi patrioci i inni internetowi działacze wrzucają na fejsa obrazki, że halołin to uj, idź do babci na cmentarz. Tak jakby to się wykluczało i nie mógłbym pójść na imprezę halołinową, a na drugi dzień w zadumie towarzyszyć rodzinie na cmentarzu.
  • Odpowiedz
w.....a
w.....a
konto usunięte 31.10.2017, 09:09:24
  • 2
@Racjonalnie: W USA Halloween nie jest związane z religią, Amerykanie traktują to jak zwykłą zabawę na równi z sylwestrem czy andrzejkami. Dlatego nikt nie robi z tym problemów, nawet ludzie wierzący kupują po torbie cukierków dla dzieciaków.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 30.10.2017, 08:59:07
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

T.....a
T.....a
konto usunięte 30.10.2017, 14:53:55
  • 1
@Racjonalnie: Toć wiara i sceptycyzm jak najbardziej mogą iść w parze. Rzekłbym nawet, że sceptycyzm nieuchronnie prowadzi do wiary, bowiem będąc świadomym niemożności bycia pewnym czegokolwiek, jest się skazanym na wiarę w tę czy inną tezę. Agnostycyzm z kolei jest postawą, która przyjmuje sceptyczne ignoramus et ignorabimus, jednak dokłada do tego nakaz moralny, absurdalny swoją drogą. Wprawdzie najczęściej agnostycyzm kojarzy się z postawą wobec religijnej wizji świata, lecz w
  • Odpowiedz
T.....a
T.....a
konto usunięte 30.10.2017, 20:19:09
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 24.10.2017, 08:24:37
  • 9
#dlaczegoateizm?

Stacja Ateizm - odcinek o cudach: do posłuchania: https://www.youtube.com/watch?v=hm1891vgoxk

- czy warto wierzyć w historie o cudach?
- czy cuda wzajemnie się
Racjonalnie - #dlaczegoateizm?

Stacja Ateizm - odcinek o cudach: do posłuchania: h...

źródło: comment_XnPFD38MDD0No7gqH5kxsxjtHipu1qVC.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
24.10.2017, 09:13:43
  • 7
@Racjonalnie: w przeciwieństwie do innych kanałów nie widziałem aby na Stacja Ateizm kogokolwiek obrażali. Możesz podać przykład?

No chyba że samo powiedzenie "nie wierzę" ktoś zacznie odbierać jako "twierdzisz że się mylę, więc twierdzisz że jestem głupi" - no ale co z tym można zrobić?. No chyba nic.

Ateistą powinno być samemu dla siebie i
  • Odpowiedz
t.....l
t.....l
konto usunięte 24.10.2017, 15:46:14
  • 2
@Niestabilny: Nie słucham nikogo, rzadko się powołuję na słowa jakichkolwiek ateistów.

Wieszać żadnych obrazków nie zamierzam.

Nie rozumiem jak możesz nazywać ateizm w takiej formie kultem religijnym? Buddyzmu się tak nie nazywa, a ateizm tak?
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 23.10.2017, 16:33:07
  • 9
#dlaczegoateizm?

Polecam:

Za pół godziny (19:00) wykład "Od bakterii do Bacha i z powrotem" - prof. Daniel Dennett
Racjonalnie - #dlaczegoateizm?

Polecam:

Za pół godziny (19:00) wykład "Od bakte...

źródło: comment_m7SopA4FXzbgze9MWg64cIbwzt5IUiCu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Racjonalnie
Racjonalnie 23.10.2017, 09:14:12
  • 2
Nie lubię takiego ,,cytowania" (dwa przecinki jako cudzysłów).
Tylko „drukarskie” albo "proste" (te drugie w internecie są "wystarczające").

#piekloperfekcjonistow
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Eredin
Eredin
23.10.2017, 09:20:39
  • 0
@Racjonalnie: ,, używają tylko mamuśki grażyny i wannabe hipsterzy
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 22.10.2017, 09:59:41
  • 1
Warto wrzucić na swojego FB: https://www.youtube.com/watch?v=qHSStN_fYs8 - pomaga w odsianiu dziwnych ludzi, a dodatkowo można "zaszczepić wiedzą" tych, którzy jeszcze nie zetknęli się z wirusem głupoty ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#medycyna #teoriespiskowe
Racjonalnie - Warto wrzucić na swojego FB: https://www.youtube.com/watch?v=qHSStN_fYs...

źródło: comment_TijcFoHatDXK1FXa0FuHBfhJIAMGVQ5w.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ustrojstwo
Ustrojstwo
22.10.2017, 10:11:21
  • 1
@Racjonalnie:
Ustrojstwo - @Racjonalnie:

źródło: comment_WvySBrqvFsxrMmsImvDzys3n77ESWGNO.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
22.10.2017, 10:13:28
  • 0
@Ustrojstwo: dokładnie, to wszystko zostało w tym filmie zdementowane :)
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 22.10.2017, 09:25:52
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

haes82
haes82
22.10.2017, 10:08:23
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Djakninn
Djakninn
22.10.2017, 10:29:51
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

Racjonalnie
Racjonalnie 20.10.2017, 18:22:33
  • 5
#dlaczegoateizm?

Ludzie pragną wyjaśnienia - "uważam że religia jest, prawdopodobnie, wczesną, prymitywną próbą wyjaśniania świata".
Trudno się nie zgodzić.

Wyobraźmy sobie taki
Racjonalnie - #dlaczegoateizm?

Ludzie pragną wyjaśnienia - "uważam że religia jest...

źródło: comment_YpHWddoGLJ8t5MW88xqQoCdQioQ4BGVR.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

J.....n
J.....n
konto usunięte 20.10.2017, 18:23:35
  • 3
@Racjonalnie:
J.....n - @Racjonalnie:

źródło: comment_P218TsrilD9x9zJPX5FC5hTtLrG2xi3R.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
21.10.2017, 08:23:36
  • 1
@Czesiek_God_Usopp:

- Brak materialnych dowodów na te twierdzenie.


Są historyczne, nawet w miarę współczesne. Np kulty cargo. Spotykałem wypowiedzi teologów chrześcijańskich którzy podawali wiele tego typu przykładów na podstawie tych mniej znanych religii, afrykańskich, itp - nie wierzyli oni, że są to religie objawione (niestety nie zbierałem linków).
Od mitologii greckiej z Zeusem na czele, przez mitologie słowiańskie (gdzie połączeń natura - bóstwa też jest mnóstwo), aż po "współczesne" kulty cargo
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 17.10.2017, 18:37:33
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

nacpanazielonka
nacpanazielonka
18.10.2017, 05:04:33
  • 0
@Jelen_Maurycy: lol, jak ktoś nie robi nic złego to nie ma nerwów, a jeśli robi to powinien być cały czas poddenerwowany bo nieoznakowany radiowóz może być wszędzie
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie
Autor
18.10.2017, 08:13:55
  • 1
@Jelen_Maurycy: w potrzebną, jak ktoś jest głupi aby zakładać ledy których nie widać przez 75% czasu jazdy, to mruganie jest bardzo słuszne i zachęcam innych do tego samego.
  • Odpowiedz
Racjonalnie
Racjonalnie 17.10.2017, 06:59:50
  • 196
#dlaczegoateizm?

Popatrzmy na taki grzech pierworodny - rodzi się małe dziecko i już jest obciążone "grzechem", w dodatku takim, na który nie miało absolutnie żadnego wpływu i trzeba wykonać specjalny rytuał aby go zniwelować.

Już to wystarczy aby odrzucić jedną z najpopularniejszych dostępnych religii.

#ateizm #religia #chrzescijanstwo #katolicyzm
  • 206
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bitcoholic
bitcoholic
17.10.2017, 07:17:37 via Android
  • 173
@Racjonalnie racja, ta odpowiedzialność zbiorowa i wpajane od kołyski poczucie winy
  • Odpowiedz
bitcoholic
bitcoholic
17.10.2017, 07:24:28 via Android
  • 225
@Daxxx no tak, kilkumiesięczne niemowlę nie jest w stanie znieść ciezaru swoich grzechów
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Strona 18 z 20
  • >
  • Hej Racjonalnie, może napiszesz coś o sobie i uzupełnisz dane w profilu?

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.05.2011

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.01.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 10.11.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking