Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko198
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

EconomicDisruption

EconomicDisruption

Dołączył 6 lat i 3 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1028
  • Znaleziska 98
  • Mikroblog 930
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 2
Sin-
Sin-
15.07.2022, 18:08:06 via iOS
  • 1
Dział analiz NBP przedstawia projekcję która mówi, że w 2024 roku będziemy mieli inflację na poziomie 4.1 proc. Potem wychodzi Glapiński i mówi, że wówczas osiągniemy cel inflacyjny.
Celem NBP jest ustabilizowanie inflacji na poziomie 2,5 proc. z dopuszczalnym przedziałem wahań +/− 1 punkt procentowy. Jak to się ma do 4.1?
Druga sprawa. Glapiński mówi, że szczyt inflacji będzie w te wakacje a z projekcji wynika, że szczyt nastąpi w 1 kwartale
Sin- - Dział analiz NBP przedstawia projekcję która mówi, że w 2024 roku będziemy mie...

źródło: comment_1657908486ZmKhPevpAIOrlZl7XUdB6c.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 15.07.2022, 22:57:48
  • 1
@Sin-: @srgs: @garbaty33: @ZiobroTyPrzestan: Czytaliście cokolwiek poza wykresem? Raport NBP zakłada, że tarcza antyinflacyjna nie zostanie przedłużona nawet o dzień. RPP przedstawiło natomiast 3 scenariusze - tarcza do X.2022, tarcza do końca 2023 i tarcza do końca 2024. W scenariuszu 1 faktycznie szczyt przypada na Q1 2023, ale Glapa zakłada, że scenariusz 1 nie będzie miał miejsca; będzie 2 lub 3. Case solved, można
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption 16.07.2022, 07:29:38
  • 0
@garbaty33: Ten obecny rozjazd i przesunięcie górki wynika z tego, że NBP założyło obecny stan rzeczy, czyli tarczę do X.2022. Cały model opierał się na stanie obecnym i jest to kwestia oczywista dla wszystkich, którzy kiedykolwiek zajmowali się prognozowaniem. Wszystkie proinflacyjne działania rządu przyklepane na ten moment były uwzględnione. Kurs waluty również. Wojna też. Na chwilę obecną projekcja może wręcz pójść w dół ze względu na duży spadek cen surowców.
  • Odpowiedz
m.....s
m.....s
konto usunięte 13.07.2022, 21:01:06
  • 8
#nieruchomosci
#codziennywibor

3M => 6,99% (bez zmian, poprzednio: 6,99%)
6M => 7,29% (-0,01 pp, poprzednio: 7,30%)
1Y => 7,43% (bez zmian, poprzednio: 7,43%)
m.....s - #nieruchomosci
#codziennywibor

3M => 6,99% (bez zmian, poprzednio: 6,99...

źródło: comment_1657746065lB6mznlgEat2BGDU4Odk0T.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 13.07.2022, 21:22:34
  • 4
@matwes: z tego co ostatnio obserwuję wskaźniki POLONIA i WIRF są wyznaczane jeszcze bardziej losowo niż WIBOR xD
  • Odpowiedz
lukaszos
lukaszos
10.07.2022, 12:25:20 via Android
  • 86
#anonimowemirkowyznania
Mireczki i Mirabelki. Mam współdzielony balkon oddzielony pleksi. Jestem nałogowym palaczem papierosów( niestety) mam sasiadke obok która tego nie toleruje mówiąc ze ten dym jest u niej w mieszkaniu i jest alegiczka. Gdy pójdę zapalić trzaska drzwiami by znać o tym ze to jej przeszkadza. Dzwonilem do spółdzielni zapytac sie o regulamin czy palenie na balkonie jest dozwolone czy nie, usłyszałem ze mozna palic na balkonie p-------y. Pytanie brzmi
  • 364
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 10.07.2022, 15:31:34
  • 22
@lukaszos: fajki to jedyna rzecz, którą opodatkowałbym w taki sposób, żeby ich palenie było ekonomicznie rujnujące dla większości społeczeństwa, np. paczka 150zł+. Trujesz innych bardziej niż siebie, robisz smród, a ten sam efekt można uzyskać innymi, skuteczniejszymi środkami.
  • Odpowiedz
m.....s
m.....s
konto usunięte 08.07.2022, 21:00:49
  • 34
#nieruchomosci
#codziennywibor

3M => -0,06 pp
6M => -0,05 pp
1Y => -0,03 pp
m.....s - #nieruchomosci
#codziennywibor

3M => -0,06 pp
6M => -0,05 pp
1Y => -0...

źródło: comment_1657314018yshr0oNS7ixBhHclMRF6r0.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 08.07.2022, 23:38:24
  • 0
@witam12: @matwes: ale po co sprawdzacie POLONIA, skoro będzie WIRF albo WIRD? Na dzień dzisiejszy prawdopodobnie WIRF.
  • Odpowiedz
Horkheimer
Horkheimer
07.07.2022, 14:10:51
  • 1723
Zasada jest prosta: pamiętasz = plusujesz

#gimbynieznajo #telewizja #rozrywka
Horkheimer - Zasada jest prosta: pamiętasz = plusujesz

#gimbynieznajo #telewizja #...

źródło: comment_1657203050QFJwVqtOIR5YZfIXIZKh2n.jpg

Pobierz
  • 105
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 07.07.2022, 17:34:33
  • 2
@Dziobak_Melciorek: Pamiętam hype na to przed premierą, a ostatecznie nie obejrzałem nawet minuty programu xD
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption 07.07.2022, 14:29:20
  • 6
W zasadzie wchodzimy w recesję techniczną, a wy się dziwicie, że Glapczajld dowalił tylko 0,5? Że PKO wieszczyło 0,75% to jeszcze rozumiem, ale po WKP Investments spodziewałem się bardziej chłodnych kalkulacji.

Rząd NIE MOŻE sobie pozwolić na spadek PKB poniżej prognoz przed wyborami, a po wszystkich wskaźnikach aktywności gospodarczej widać, że przyszłoroczne 1,5 jest w tej chwili zagrożone. Zdradzę wam tajemnicę, osłabiona złotówka jest im w tej chwili na rękę, bo wzrośnie
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
07.07.2022, 14:35:01
  • 0
@LaurenceFass: Przeceniasz ich elektorat. Dla nich to wina putina. Z resztą, wystarczy wykręcić żarówki w domu żeby nie kusiło i rachunki same spadają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
07.07.2022, 14:43:41
  • 1
@kfpwa: likwidacja 500+ to strzał w stopę, tu akurat rząd konsekwentnie realizuje swój nomen-omen genialny plan, czyli dać 500zł i sprawić, żeby dość szybko to świadczenie nie było nic warte, dzięki inflacji.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
07.07.2022, 14:47:45
  • 0
@aegispolis: Przeciętnego aktywnego wyborcę (nie trzeba pisać, że PiS, skoro mówimy o średniej, a PiS wygrywa wybory i rządzi samodzielnie) najbardziej interesuje to, co usłyszy w mediach. A jak usłyszy, że Polska gospodarka cały czas rośnie, mimo, że USA i może jeszcze jakieś ciekawe Państwa typu Niemcy wchodzą w recesję, to wybaczy rządowi kiełbasę śląską po 30zł/kg. Szczególnie, jeśli rząd dorzuci bon turystyczny, 15 emeryturę czy dodatek patriotyczny. Mam nadzieję,
  • Odpowiedz
sister_jude_martin
sister_jude_martin
05.07.2022, 11:38:40 via iOS
  • 1453
K---a jak mi przykro xd

#pracbaza #januszex #heheszki #humorobrazkowy
sisterjudemartin - K---a jak mi przykro xd 

#pracbaza #januszex #heheszki #humorobra...

źródło: comment_1657021120uhnH4EUghtlVXBQRMEIbmA.jpg

Pobierz
  • 39
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 05.07.2022, 20:46:27
  • 1
@sister_jude_martin: też tak miałem, dopóki nie zacząłem mieć płacone za wyniki a nie dupogodziny. Polecam ten styl życia, jeśli masz choć minimalne ambicje i nie chcesz siedzieć na "nudnej ale pewnej posadce" za średnią krajową.
  • Odpowiedz
Cinoski
Cinoski
01.07.2022, 07:51:11
  • 2267
Demot od janusza biznesu który nie może znaleźć frajerów do dymania za bóg zapłać, czy od kogoś kto zapieprzał całe życie za grosze i nazywa to "szacunkiem do pracy i pieniądza"?
#demoty #januszebiznesu #cringe
Cinoski - Demot od janusza biznesu który nie może znaleźć frajerów do dymania za bóg ...

źródło: comment_1656661756lD6Ob3TJdJdoNvAKvv9tqf.jpg

Pobierz
  • 242
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 01.07.2022, 11:51:08
  • 6
@czykoniemnieslysza: @Cinoski: Polaków trzeba nauczyć szacunku do siebie i swojego czasu oraz czasu innych osób. To jest większy problem. A potem, jak wszyscy będą świadomi swojej wartości i nikt nie będzie proponował kasy na czarno w granicach płacy minimalnej można uczyć tych butnych młodych szacunku dla pracy fizycznej. Uwielbiam pokolenie Z. Dzięki ich wymaganiom na start, moja pensja jako managera również wzrasta w ostatnich latach geometrycznie.
  • Odpowiedz
niedzwiedzmis
niedzwiedzmis
30.06.2022, 05:07:13 via Android
  • 1255
#heheszki #humorobrazkowy
niedzwiedzmis - #heheszki #humorobrazkowy

źródło: comment_1656565633v4rAWex7sXr0emaTIA0Gnq.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 30.06.2022, 06:56:27
  • 10
@niedzwiedzmis: paletkom
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption 29.06.2022, 22:37:57
  • 0
Co się stało z ceną kreatyny? Wyskoczył mi jakiś komentarz, że teraz drogo, sprawdziłem i nie wierzę. Dobrze, że mam 2 op zapasu kupowane po 2 dyszki xD
#kfd #silownia
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Damian_TS
Damian_TS
30.06.2022, 10:13:18
  • 4
@Radkovich: jeżeli to spekulacja to u źródła. W PL nikomu się nie opłaca taki stan rzeczy. Nawet zakładając najgorsze, że firmy z suplementami to jakieś totalne chuje i zrobią nielegalną zmowę, żeby się odbić po kryzysie i nie obniżać ceny jak już surowce się unormują, to wystarczy, że tylko jedna z firm się wyłamie i kosi wszystko, bo nikt nie będzie kupował towaru po zawyżonej cenie skoro ma taniej gdzie
  • Odpowiedz
Damian_TS
Damian_TS
03.07.2022, 15:25:42
  • 2
@panmimoskok: w przypadku białka nie widzę perspektywy na najbliższe obniżki cen. Co do kreatyny/ aminokwasów to już bardziej sensowny scenariusz, że za jakiś czas ceny zaczną stopniowo spadać.
  • Odpowiedz

5448

Jest zgoda Turcji na przyjęcie Szwecji i Finlandii do NATO

Jest zgoda Turcji na przyjęcie Szwecji i Finlandii do NATO

Jak w tytule

TenebrosuS
z
twitter.com
dodany: 28.06.2022, 18:31:55
  • 381
  • #
    wojna
  • #
    nato
  • #
    rosja
  • #
    wojsko
  • #
    geopolityka
EconomicDisruption
EconomicDisruption 28.06.2022, 19:16:25
  • 2
Putin i jego szachy 4D.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

perfumowyswir
perfumowyswir
22.06.2022, 19:07:32
  • 17
Czaicie, że koleś jest ekonomistą? Jak ma być w tym kraju dobrze kurła jak mamy takich ekonomistów xD

Póki co ani jedna teza nie trafiona xD

#nieruchomosci #kredythipoteczny
perfumowyswir - Czaicie, że koleś jest ekonomistą? Jak ma być w tym kraju dobrze kurł...

źródło: comment_16559248516nnxRjaUmzgcJLcLDFijE9.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 23.06.2022, 07:29:21
  • 0
@perfumowyswir: a to nie był przypadkiem post przed wojną?
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption 21.06.2022, 11:24:37
  • 552
Przyszła aktualizacja miniratki. Brałem 01.2021 z ratą 3k. Nie, nie mogłem przejść na stałe przy zerowych stopach. Nie dało się bez uruchomionych wszystkich transz. Jakieś pytania? :D
#kredythipoteczny #nieruchomosci
EconomicDisruption - Przyszła aktualizacja miniratki. Brałem 01.2021 z ratą 3k. Nie, ...

źródło: comment_1655810370BhisCF9hTsfORgiIJSjpEr.jpg

Pobierz
  • 201
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 11:28:10
  • 40
@WykopowyMiras: około 700k na 30 lat z zamiarem nadpłacania. 20% wkładu.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 11:30:47
  • 83
@inko-gnito: Jestem ekonomistą, więc jak kulą w płot. Rata nie przekracza bezpiecznego progu dochodów, ale znacząco zmniejszyłem kwoty nadpłaty.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 11:34:08
  • 38
@ostatniwrankingu: wycena nieruchomości w chwili obecnej to ponad milion PLN, mieszkania w okolicy znacznie zyskały na wartości w ostatnim roku przez planowane inwestycje (ponad 35%). Wartości transakcyjnej nie znam, bo nie zamierzam sprzedawać.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 11:38:11
  • 3
@Tomahawkkk: Dziękuję, dam radę :)
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 11:46:35
  • 443
@inko-gnito: Tak, ponieważ chciałem mieszkać teraz, nie za 5 lat. Przy niższych stopach mogłem wybrać lepszy bank/lepsze warunki, których nie dostałbym przy obecnych stopach ze względu na formę działalności (b2b). Nie wiadomo było, kiedy ceny mieszkań zaczną spadać. W chwili obecnej można się spodziewać, że ceny przez około rok będą na stałym poziomie i spadną za 2 lata, czyli czekałbym ok. 4 lata. Nie kupiłem na górce, wartość nieruchomości wzrosła
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 11:57:44
  • 18
@inko-gnito: Musze oszczędzać na wakacjach. Zwykle zwiedzałem średnio 2, czasami 3 kraje rocznie, w tym roku zadowolę się Polską ;) Plus oszczędzam jakieś grosze, gdzie normalnie odkładałem kilka tys. miesięcznie.
Magik mi jeszcze nie w głowie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jeśli rata urosłaby do 8k+ mogłyby zacząć się większe problemy.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 12:00:45
  • 26
@gruba-ryba: Nie zaskoczysz. Wiem, że wartość ofertowa =/= transakcyjna. Natomiast w styczniu 2022 mogłem sprzedać mieszkanie za 135% jego oryginalnej wartości i poszłoby na pniu - bo przebiłbym ofertę dewelopera, który sprzedawał mieszkania w kolejnych etapach za więcej. Ile jest warte w tej chwili, nie mam bladego pojęcia. Ale skoro i tak nie chcę go sprzedać, to jest to swego rodzaju "ciekawostka".
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 12:06:27
  • 9
@Tomahawkkk: xD
za najem mieszkania w obecnym standardzie musiałbym płacić 4k bez czynszu. Więc fakt, najem jest tańszy, ale jakoś wolę pracować na swoje.

@powodzenia: słabe, a jaka logika- nie mam pojęcia.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 12:11:27
  • 16
@CzarnaSylweta:
1. W chwili brania kredytu miałem poduszkę 50k. Obecnie jest mniejsza, ale jeśli wejdą w życie wakacje kredytowe, połowa idzie na nadpłatę, a połowa na poduszkę (czyli przy obecnych ratach po 24k).
2. Nie wychodzę z inwestycji, dopóki sytuacja na rynku się nie unormuje. Biorąc pod uwagę wszystkie możliwe opcje przeżyję przez ponad rok bez żadnych dochodów. Gdyby mnie unieruchomiło zawodowo na ponad rok, to mieszkanie będzie moim najmniejszym
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 12:12:46
  • 4
@ProofOfConcept: takie rzeczy to kalkulatorem kredytowym można policzyć ;) Odsetek zostało jakieś 1,5mln, gdybym trzymał kredyt 30 lat.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 12:14:51
  • 1
@piter12: Również pozdrawiam :D mbank, ale wynegocjowałem lepsze warunki niż oferta standardowa.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 12:28:11
  • 18
@piter12: Szczerze, to w kwietniu obstawiałem, że WIBOR nie przekroczy 7%. W chwili obecnej dobicie do 8% wygląda jak pewniak i nie wiadomo gdzie jest sufit, bo to zależy od ruchów FED i EBC, więc wyrokowanie jest ciężkie. Ale nawet, gdyby WIBOR do końca roku wzrósł do 10%, to na wykopie wszyscy chyba zapominają, że od stycznia ma wejść nowy wskaźnik, który powinien być o 2-2,5pp niższy niż WIBOR i
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 12:48:12
  • 3
@ProofOfConcept: było ok. 700k kapitału, zostało ok. 650k. Odsetki, jak mówiłem, ok. 1,5M.

@Lonesome_road: Nie wiadomo o co wtedy chodziło Vatiemu. Na chwile obecną banki same proponują WIRD lub WIRF, które są ok. 2pp niżej niż WIBOR3M/6M.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 13:24:11
  • 1
@Banacek: uargumentuj podejrzenie
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 14:34:18
  • 1
@Marvel7: na chwilę obecną, gdybym już nigdy nie nadpłacał, 2,1mln.
@j__b: 1,9% + 1,5% pomostowe + WIBOR
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 14:57:26
  • 13
@Marvel7: tak, jak przeżyję te 2-3 lata bessy, to głęboko wierzę, że to interes życia ;)
@staryhaliny: nie opłaca się przed 3 rokiem kredytu - dodatkowe odsetki. Poza tym który bank obecnie da mi lepsze warunki? W chwili obecnej stopy stałe na 5 lat powinny być niższe niż zmienne, a nadal są wyższe xD To jakiś absurd. Nie ważne do ilu podniosą stópki, one na początku 2024 będą
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 15:17:31
  • 2
@Mrocznyeniu: jak kredyt przestanie być fizycznie spłacalny to przemyślę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@DestroDevil: ło panie. Jak przy 4/7 dobija do 35% to nie brzmi to kolorowo.
@pottymouth: niektóre komentarze nawet zabawne :D
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 16:11:48
  • 0
@AdamES: miałem na stole oferty innych banków.
@piotrow: piękne ( ͡° ͜ʖ ͡°) jest szansa na 10k!
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 16:38:16
  • 4
@FrasierCrane: dzięki, jeden z nielicznych sensownych komentarzy w dyskusji :D Mam wrażenie, że większość osób zakłada, że bank chce za wszelką cenę przejąć mieszkanie. A to nie prawda. Bankowi zależy na stałym i pewnym wpływie gotówki. Prędzej zgodzi się na opcje, żeby ktoś spłacał gówniane raty przez cały życie i po śmierci zlicytuje delikwenta, niż zabierze mieszkanie przy pierwszym powinięciu nogi. Mi to jeszcze nie grozi, ale dla innych to
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 18:10:00
  • 0
@dcom: ale ty wiesz, dlaczego Turcja i Liban mają taką a nie inną sytuację?
Znaczy skoro tak piszesz, to chyba nie wiesz. Zupełnie inne czynniki sprawiają, że tam inflacja stale rośnie. Erdogan nawet nie podjął walki.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 19:41:07
  • 0
@gatineau: w zasadzie racja, to było wstępne założenie. Zakładałem, że 1 rok oszczędzam, a drugi nadpłacam przy założeniu, że inflacja, stopy i obligi będą już szły w dół. Przekalkuluję wszystko jeśli wakacje faktycznie wejdą w życie ;)
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 21:06:12
  • 1
@kupkesobieciagne: odleciałeś. Przy stopach 10% mało kogo byłoby stać na kredyt, co widać dzisiaj, więc mało kto brałby kredyt. I nie, nie sprawiłoby to tego, że mieszkania byłyby tańsze. Wtedy faktycznie mieszkania byłyby masowo wykupowane przez fundusze/zagranicę za gotówkę.

Powinna być opcja brania stałych stóp na pełen okres spłaty i tyle. A jak ktoś chce na zmienną, to liczyć zdolność po średnim WIBOR przez ostatnie 15 lat, tj. na chwilę
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 21:15:33
  • 3
@kupkesobieciagne: > I o to chodzi. Mało kto powinien brać kredyt, tak jak mało kto brał kredyt w latach 2000-2010.

xD
Tak, najlepiej cofnąć się w rozwoju finansów o 20 lat, po co iść naprzód. Kredyt to zwykły instrument finansowy, powinien być powszechnie dostępny dla każdego. I teraz uwaga: Dla każdego, ale tak, aby były one spłacalne nawet w okresie bessy przy mocnym zaciśnięciu pasa. Za to co zrobiły KNF
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.06.2022, 21:18:36
  • 0
@mktrm: oho ( ͡° ͜ʖ ͡°) a kiedy miałeś aktualizację wysokości raty i masz 3M czy 6M? Bo nie mam dla ciebie dobrych informacji...
@DestroDevil: a to na spokojnie do przeżycia.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption 13.06.2022, 22:40:53
  • 1
Kupujecie na sentymentach w dół, przed decyzją FEDu... A potem zdziwko, że margin dzwoni.
#kryptowaluty #bitcoin
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

adammalysz1993
adammalysz1993
13.06.2022, 22:58:09
  • 2
@EconomicDisruption: 50% nie wie co to FED, a z tych ktorzy wiedza 50% nie wie, ze beda jakies decyzje w tygodniu
  • Odpowiedz
1.....2
1.....2
konto usunięte 14.06.2022, 01:48:37
  • 0
@adammalysz1993: część osób które sprzedają bitcoins już coś wiedzą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

840

Wywłaszczenia pod budowę CPK za śmieszne pieniądze.

Wywłaszczenia pod budowę CPK za śmieszne pieniądze.

CPK proponuje 10 zł za 1 mkw. Tymczasem transakcje rynkowe to 50-70 zł.

kasza332
z
serwisy.gazetaprawna.pl
dodany: 24.05.2022, 15:14:54
  • 210
  • #
    polska
  • #
    inwestycje
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    neuropa
EconomicDisruption
EconomicDisruption 25.05.2022, 20:27:22
  • -1
@Centrak: Chopin jest obecnie w centrum Warszawy i zaczyna przeszkadzać coraz większej ilości mieszkańców + blokuje rozwój w najbliższej okolicy. Dodatkowo nie da się go dalej rozbudowywać a przed Covidem dobijał do max przepustowości. Ze względu na położenie Chopin trzeba zaorać (tak jak wcześniej zaorane było lotnisko Mokotowskie) i przenieść ruch gdzie indziej- do wyboru masz Modlin, który się nie nadaje (tam zostają tanie linie), Radom, który nie jest nikomu
EconomicDisruption
EconomicDisruption 25.05.2022, 20:38:06
  • 0
@milo1000: @abomito: Łatwiejsze i tańsze mówisz? Policz sobie liczbę mieszkańców, którym trzeba będzie zapłacić odszkodowanie środowiskowe za przekroczenie normy hałasu po zwiększeniu przepustowości lotniska. W najlepszym wypadku 50k mieszkańców, w najgorszym 200k, zależy w jaki sposób je rozbudują. + koszty przebudowy infrastruktury. Do tego dolicz straty ekonomiczne. CPK może być otwarte 24/7, Okęcie ma cisze nocną, przez co ruch, głównie cargo, jest ograniczony. Okęcia nie da się rozbudować;
EconomicDisruption
EconomicDisruption 26.05.2022, 07:20:13
  • -1
@Centrak: Paryż też nie ma lotniska. Znaczy ma, ponad 20km w linii prostej od centrum. To jak Modlin ;) A myślisz że jak oni chcą zgarnąć ruch na CPK? Najprostszym sposobem bedzie przeniesienie ruchu z Okęcia. Bez tego w pierwszych latach ta inwestycja nie miałaby sensu.
EconomicDisruption
EconomicDisruption 21.05.2022, 20:28:16
  • 5
Chyba trafiłem na odpowiednie tagi :D
Szukam nietypowych, ciekawych roślin doniczkowych. Wyszukiwarka usilnie twierdzi, że szukam NAJMODNIEJSZYCH, NAJPOPULARNIEJSZYCH. No właśnie nie. Obecnie moim "najciekawszym" okazem jest Kwiat Lei, który przywiozłem z Teneryfy. Szukam czegoś nietypowego, na co ciężko trafić przeglądając Internet/allegro, bo "nie jest modne" i nie znajdziemy tego w zwykłym ogrodniczym. Specjalnie nie podaję więcej wymagań, żeby się nie ograniczać - byle było ciekawe/niezwykłe.
Fajnie jakby była dostępna do sprzedaży gdzieś
EconomicDisruption - Chyba trafiłem na odpowiednie tagi :D
Szukam nietypowych, cieka...

źródło: comment_1653164780jW6bW9a5xvyUAob6gyZAis.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
21.05.2022, 23:06:12
  • 1
@Randomowyrandom1: Tu sadzonka, folia i do kartonika, tak jak np. sprzedawcy na allegro pakują. A raz przewiozłem zaszczepkę oleandra z Grecji (tu akurat samochodem) w butelce z wodą i żyje już 10 lat, więc nie ma tu wielkiej filozofii.
  • Odpowiedz
Anhed
Anhed
22.05.2022, 07:24:18
  • 1
@EconomicDisruption: polecam adenium, latwa w uprawie i niektóre gatunki mają przepiękne kwiaty. Z tym że kupiłem kiedyś nasiona, jedna roślina zakwitła mi w zeszłym roku to okazało się że nie ma nic wspólnego ze zdjęciem, był zwykły cystomowy kwiatek :/
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption 19.05.2022, 09:38:53
  • 4
Ale grubas wybija leszczom stoplossy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#gielda
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

P.....r
konto usunięte 19.05.2022, 09:54:15
  • 1
@EconomicDisruption: no a komu innemu ? Prawdziwy Inwestor (specjalnie z dużej litery) nie musi ustawiać nawet stop losów....
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
19.05.2022, 10:18:32
  • 0
@Po_co_te_kwiaty: Zamknąłem na pierwszej czerwonej świeczce M30, marne 25 pipsów na plus ale zawsze coś. Teraz czekam, może koło 15 shorcik wleci.
  • Odpowiedz
EconomicDisruption
EconomicDisruption 19.05.2022, 09:37:18
  • 0
Dla potomnych
EconomicDisruption - Dla potomnych

źródło: comment_16529530280C6TDPzl6FFAeQvpDPFFtQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 19.05.2022, 08:37:28
  • 0
Kupione, czekamy na powrót w okolice 76.
#orlen
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption 19.05.2022, 07:53:33
  • 0
Wjechałem w longi po luce na WIG20. Pięknie buja, ale cały czas na plus, a na DAXie już by mnie wywaliło z butów. Wspaniały jest ten nasz banan.
#gielda
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

EconomicDisruption
EconomicDisruption
Autor
19.05.2022, 08:03:06
  • 1
@Po_co_te_kwiaty: Może i będzie, ale w przeciwieństwie do 90% osób na tagu mam exit strategy. Cokolwiek się nie stanie wychodzę dziś z profitem, a jutro jest nowy dzień ;)
  • Odpowiedz
Po_co_te_kwiaty
Po_co_te_kwiaty
19.05.2022, 08:04:47
  • 0
@EconomicDisruption: no i spoko
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Strona 11 z 14
  • >

M

  • Ekonomia, statystyka, IT

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 17.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 16.01.2019

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 14.03.2022

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl