Nie będzie zakazu sprzedaży silników benzynowych i diesla

Unia Europejska zmienia zdanie. Sprzedaż nowych samochodów z silnikiem spalinowym będzie kontynuowana po 35r.

- #
- #
- #
- 253
- Odpowiedz

Unia Europejska zmienia zdanie. Sprzedaż nowych samochodów z silnikiem spalinowym będzie kontynuowana po 35r.

Komentarze (253)
najlepsze
Silniki musza spelniac norme EURO 10C - C jak c--j wam sie to uda.
Coś mi się wydaje że z tymi elektrycznymi samochodami to się eurokolchoz sam trochę w kozi róg zapędził. Z jednej strony by chcieli wyciskać kasę z eko, z drugiej ludzie pokupowali te Ekektryczne auta i ładują z PV a jeszcze chcą magazynu energii zakładać.
@HabaHabaZutZut: Nie tylko oni, samochodziarze też. Przecież to był zwykły miś polegający na tym że cały czas coś trzeba robić, gonić króliczka a nie złapać. Nikt nie wiedział o co chodzi z tymi elektrykami więc nic by nie śmiał pytać. Marże w kosmosie, każda przemiana to okazja do zarobienia grubego hajsu.
Gdyby
@SzamanZ: już i tak narobili szkód, rozwój silników spalinowych mocno zwolnił, albo nawet w ogóle u niektórych zastopowal, nie licząc nadganiania do przyszłej normy Euro7.
Także straciliśmy kilka lat dalszego ulepszania jednostek.
Nikt nie zmienił zdania ani nie wymyślił noc nowego. Jest to napisane na końcu artykułu ¯\(ツ)/¯
A w tym newsie to jak w tym kawale o rozdawaniu samochodów pod pałacem kultury...
No więc prawo nadal obowiązuje, nic nie zostało zniesione. Ktoś gdzieś napisał że jakąś petycję przekazał komuś... i została dobrze przyjęta ech...
A
@kwanty: nie mieszaj leków z szampanem (chińskim).
@zagubionychromosom: no właśnie nie za bardzo mordo, pracuje na obrzeżach branży i Niemcy zaczynali nowe projekty jak gdyby nigdy nic, duże firmy po prostu wiedziały że to się nie może udać
Przeciez elektryki istnieja od lat i mozesz sobie sprawdzic, ze nawet te robione w starej technologia trzymaja sie bardzo dobrze przez lata i jest stosunkowoo niski spadek wydajności.
Jesli chodzi o ogolna awaryjnosc to na ogół wypadaja duzo lepiej niz spalinowe z uwagi na banalna konstrukcje i mniej części, ktore mogłyby sie popsuc.
Z tym aspektem nie ma problemu i to argumenty za, a nie przeciw
ale... okazalo sie ze rynek nie zre wiec .... cofamy taki zakaz
co sie przestaje niemcom - unii ;] oplacac to zakazujemy, przestajemy, banujemy
miala byc wolnosc gospodarcza.......
"Możliwa jest także benzyna syntetyczna. Ta teoretycznie może obniżyć emisję również o 90% w porównaniu ze zwykłym paliwem. Już od kilku lat Porsche eksperymentuje z ePaliwem. Od 2022 roku Niemcy produkują syntetyczne paliwo w swoim zakładzie w Chile. Wykorzystują do tego wodę i dwutlenek węgla przetwarzane energią wiatrową. Mówi się też, że paliwo „produkowane jest w sposób praktycznie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla”.
Zatrważające jest, że
Żeby jeździć na etanol, trzeba mieć bardzo duże areały trzciny cukrowej. W naszym klimacie można produkować etanol np. z buraka cukrowego, jednak pomimo większej wydajności z hektara będzie to mniej efektywne energetycznie z uwagi na brak możliwości spalenia
Realna alternatywa to by była, gdyby produkcja etanolu była porównywalna kosztowo do produkcji benzyny z ropy, a póki co nie jest w naszym klimacie i realiach gospodarczych.