Aktywne Wpisy

yourgrandma +19
źródło: d97053e6ff42ef05b9b77c9d85e8a7c545e68d688b2cef26aebed7d82718e3a5
PobierzZagłosuj na lepszy utwór:
- Gurenge (Demon Slayer) 33.2% (69)
- Hadaka no Yuusha (Ousama Ranking) 9.1% (19)
- Król Szamanów (wersja polska) 43.3% (90)
- Mukanjyo (Vinland Saga) 14.4% (30)

Koner1391 +14
Życie w takich warunkach, to nawet nie jest wegetacja, żyjesz za karę, dosłownie
#raportzpanstwasrodka
#raportzpanstwasrodka
źródło: Screenshot_5
Pobierz




Postanowiłem więc przedstawić, jak wygląda to "od podszewki" na moim stanowisku.
Dane podstawowe:
Stanowisko: Drugi Oficer
Typ statków: Promy pasażerskie
Armator / Bandera: Unia Europejska
System kontraktów: 28 dni na statku / 28 dni w domu (system rotacyjny 1:1)
Załoga: Bardzo międzynarodowa; na pokładzie pracują m.in. Duńczycy, Polacy, Filipińczycy, Słowacy, Litwini oraz Brytyjczycy.
Podatki: Podatek dochodowy jest w całości odprowadzany w Danii. Zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Danią, dochody te są zwolnione z opodatkowania w Polsce.
Ubezpieczenie zdrowotne: Armator odprowadza pełne składki na duńskie ubezpieczenie zdrowotne (odpowiednik NFZ). Istnieje również możliwość przepisania tych składek do polskiego NFZ.
System emerytalny: Armator w ramach umowy odprowadza regularne składki na mój fundusz emerytalny.
Koszty transportu: Logistyka związana z dotarciem na statek i powrotem do domu jest w całości pokrywana przez pracodawcę. Obejmuje to wszystkie koszty transportu, takie jak bilety lotnicze, przejazdy taksówkami (np. z lotniska do portu) oraz wyżywienie w trakcie podróży (np. na lotniskach).
Warunki bytowe na pokładzie:
Życie na statku również wiąże się ze standardami, które zapewnia armator.
Wyżywienie i napoje:
Pełne wyżywienie oraz nielimitowane napoje bezalkoholowe (kawa, herbata, cola itp.) są darmowe. Zapewnione są również podstawowe środki czystości.
Kabiny oficerskie są sprzątane co drugi dzień, a pościel zmieniana jest raz w tygodniu.
Internet i media: Dostępny jest darmowy internet satelitarny (Starlink), jednak z dziennym limitem danych wynoszącym 1 GB (w morzu) i bez limitów w porcie. W kabinie dostępna jest również telewizja (bez limitów), która odbiera polskie kanały informacyjne (TVN, TVP Info, Polsat News).
Zarobki (Netto)
Na koniec kwestia najważniejsza, czyli realne zarobki. Po odprowadzeniu wszystkich wspomnianych składek zdrowotnych, emerytalnych oraz podatku, kwoty "na rękę" prezentują się następująco:
Roczny dochód netto (ostatnie 12 miesięcy): 42 460 Euro
Przeliczenie na PLN: Używając średniego kursu euro z ostatnich 12 miesięcy, daje to kwotę 180 455 PLN netto (na rękę).
Dużo? Mało? Nie wiem. Daje to zarobki 30k miesięcznie za pracę na statku ale trzeba to podzielić przez 2 (gdy siedzimy w domu i nic nie robimy). Zatem realna kwota to 15k na rękę miesięcznie.
Dodatkowo jest wykupiony przez pracodawcę prywatny pakiet medyczny (działa dość sprawnie).
#praca #pracbaza
źródło: temp_file7146357827875720634
PobierzZ L4 w domu korzystałem tylko raz
źródło: temp_file3029085557243967255
Pobierz@Caracas: Cuś pięknego :)
W zasadzie w tym wypadku to kapitan musi zastępować Ciebie na mostku. Ciężką sprawa.
@Goronco tak pracujesz 28 dni. Statek pływa ciągle.
@MarcinHulaka 35 mam papiery chefa officera
I tak i nie. Ma na utrzymaniu rodzinę na lądzie (kredyt, rachunki etc). Jak na drugiego po Bogu na statu, to żenująco mało.
Jak siedzę w domu odbieram dzieci itp i mam czas na co chcę. Nic mnie nie ogranicza
Drugi oficer to nie jest jeszcze poziom zarządzania statkiem a operacyjny.
Ja kieruje statkiem jedynie (nawiguje) a chef offcer to już zarządza załogą ;)