Aktywne Wpisy

maikeleleq +39
Wczoraj dostałem taką wiadomość od mamy, wuja od 4 miesięcy walczył z rakiem który rozprzestrzenił się momentalnie po organach… Nie wiem co jest grane ale ostatnio wokół mnie choruje tyle osób na raka że to jest niepojęte
- przyszły teść glejak
- sąsiad rak jelita
- znajomy ze wsi obok też trzustka
- dwóch ojców moich znajomych też zmarło na raka
Wszyscy w podobnym wieku czyli okolice 50/60 lat, efekt Czarnobyla czy
- przyszły teść glejak
- sąsiad rak jelita
- znajomy ze wsi obok też trzustka
- dwóch ojców moich znajomych też zmarło na raka
Wszyscy w podobnym wieku czyli okolice 50/60 lat, efekt Czarnobyla czy
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz
Badmanek +114
#milliebobbybrown #logikarozowychpaskow #strangerthings
Nigdy nie zrozumiem, jak ona mogła doprowadzić się do momentu, że w wieku 21 lat wygląda na 41
Nigdy nie zrozumiem, jak ona mogła doprowadzić się do momentu, że w wieku 21 lat wygląda na 41
źródło: temp_file3989706549420523953
Pobierz




Postanowiłem więc przedstawić, jak wygląda to "od podszewki" na moim stanowisku.
Dane podstawowe:
Stanowisko: Drugi Oficer
Typ statków: Promy pasażerskie
Armator / Bandera: Unia Europejska
System kontraktów: 28 dni na statku / 28 dni w domu (system rotacyjny 1:1)
Załoga: Bardzo międzynarodowa; na pokładzie pracują m.in. Duńczycy, Polacy, Filipińczycy, Słowacy, Litwini oraz Brytyjczycy.
Podatki: Podatek dochodowy jest w całości odprowadzany w Danii. Zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Danią, dochody te są zwolnione z opodatkowania w Polsce.
Ubezpieczenie zdrowotne: Armator odprowadza pełne składki na duńskie ubezpieczenie zdrowotne (odpowiednik NFZ). Istnieje również możliwość przepisania tych składek do polskiego NFZ.
System emerytalny: Armator w ramach umowy odprowadza regularne składki na mój fundusz emerytalny.
Koszty transportu: Logistyka związana z dotarciem na statek i powrotem do domu jest w całości pokrywana przez pracodawcę. Obejmuje to wszystkie koszty transportu, takie jak bilety lotnicze, przejazdy taksówkami (np. z lotniska do portu) oraz wyżywienie w trakcie podróży (np. na lotniskach).
Warunki bytowe na pokładzie:
Życie na statku również wiąże się ze standardami, które zapewnia armator.
Wyżywienie i napoje:
Pełne wyżywienie oraz nielimitowane napoje bezalkoholowe (kawa, herbata, cola itp.) są darmowe. Zapewnione są również podstawowe środki czystości.
Kabiny oficerskie są sprzątane co drugi dzień, a pościel zmieniana jest raz w tygodniu.
Internet i media: Dostępny jest darmowy internet satelitarny (Starlink), jednak z dziennym limitem danych wynoszącym 1 GB (w morzu) i bez limitów w porcie. W kabinie dostępna jest również telewizja (bez limitów), która odbiera polskie kanały informacyjne (TVN, TVP Info, Polsat News).
Zarobki (Netto)
Na koniec kwestia najważniejsza, czyli realne zarobki. Po odprowadzeniu wszystkich wspomnianych składek zdrowotnych, emerytalnych oraz podatku, kwoty "na rękę" prezentują się następująco:
Roczny dochód netto (ostatnie 12 miesięcy): 42 460 Euro
Przeliczenie na PLN: Używając średniego kursu euro z ostatnich 12 miesięcy, daje to kwotę 180 455 PLN netto (na rękę).
Dużo? Mało? Nie wiem. Daje to zarobki 30k miesięcznie za pracę na statku ale trzeba to podzielić przez 2 (gdy siedzimy w domu i nic nie robimy). Zatem realna kwota to 15k na rękę miesięcznie.
Dodatkowo jest wykupiony przez pracodawcę prywatny pakiet medyczny (działa dość sprawnie).
#praca #pracbaza
źródło: temp_file7146357827875720634
PobierzI co to był za tak, że faceta zawinęło w 20-25 dni bo tyle trwa najdłuższy możliwy przelot statku między portami
Gdybym nie zmienił typu statków pewnie byłoby kiepsko