Wpis z mikrobloga

Zbliża się koniec roku, co jest idealnym momentem na małe podsumowania. Jednym z pytań, które często słyszę, jest to, jak realnie wyglądają warunki pracy i zarobki oficera na promie pasażerskim.
Postanowiłem więc przedstawić, jak wygląda to "od podszewki" na moim stanowisku.

Dane podstawowe:

Stanowisko: Drugi Oficer
Typ statków: Promy pasażerskie
Armator / Bandera: Unia Europejska
System kontraktów: 28 dni na statku / 28 dni w domu (system rotacyjny 1:1)
Załoga: Bardzo międzynarodowa; na pokładzie pracują m.in. Duńczycy, Polacy, Filipińczycy, Słowacy, Litwini oraz Brytyjczycy.

Podatki: Podatek dochodowy jest w całości odprowadzany w Danii. Zgodnie z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Danią, dochody te są zwolnione z opodatkowania w Polsce.

Ubezpieczenie zdrowotne: Armator odprowadza pełne składki na duńskie ubezpieczenie zdrowotne (odpowiednik NFZ). Istnieje również możliwość przepisania tych składek do polskiego NFZ.

System emerytalny: Armator w ramach umowy odprowadza regularne składki na mój fundusz emerytalny.

Koszty transportu: Logistyka związana z dotarciem na statek i powrotem do domu jest w całości pokrywana przez pracodawcę. Obejmuje to wszystkie koszty transportu, takie jak bilety lotnicze, przejazdy taksówkami (np. z lotniska do portu) oraz wyżywienie w trakcie podróży (np. na lotniskach).

Warunki bytowe na pokładzie:
Życie na statku również wiąże się ze standardami, które zapewnia armator. 

Wyżywienie i napoje:
Pełne wyżywienie oraz nielimitowane napoje bezalkoholowe (kawa, herbata, cola itp.) są darmowe. Zapewnione są również podstawowe środki czystości.

Kabiny oficerskie są sprzątane co drugi dzień, a pościel zmieniana jest raz w tygodniu.

Internet i media: Dostępny jest darmowy internet satelitarny (Starlink), jednak z dziennym limitem danych wynoszącym 1 GB (w morzu) i bez limitów w porcie. W kabinie dostępna jest również telewizja (bez limitów), która odbiera polskie kanały informacyjne (TVN, TVP Info, Polsat News).

Zarobki (Netto)

Na koniec kwestia najważniejsza, czyli realne zarobki. Po odprowadzeniu wszystkich wspomnianych składek zdrowotnych, emerytalnych oraz podatku, kwoty "na rękę" prezentują się następująco:

Roczny dochód netto (ostatnie 12 miesięcy): 42 460 Euro

Przeliczenie na PLN: Używając średniego kursu euro z ostatnich 12 miesięcy, daje to kwotę 180 455 PLN netto (na rękę).

Dużo? Mało? Nie wiem. Daje to zarobki 30k miesięcznie za pracę na statku ale trzeba to podzielić przez 2 (gdy siedzimy w domu i nic nie robimy). Zatem realna kwota to 15k na rękę miesięcznie.

Dodatkowo jest wykupiony przez pracodawcę prywatny pakiet medyczny (działa dość sprawnie).

#praca #pracbaza
Caracas - Zbliża się koniec roku, co jest idealnym momentem na małe podsumowania. Jed...

źródło: temp_file7146357827875720634

Pobierz
  • 210
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Cadfael: Niby tak. Ale nie do konca.

W mojej branzy nie ma 28/28 ale jest 3/1 (trzy tygodnie w delegacji na tydzien w domu).

Jak nie masz dzieci to ok. Jak masz juz dzieciory w wieku poznoszkolnym to tez ok. Ale jak dopiero co urodzilo Ci sie dziecko to troche lipa.
Na samym poczatku lia dla Ciebie bo takie mala dziecko zmienia sie praktycznie z tygodnia na tydzien a ciebie
  • Odpowiedz
@Caracas Troche nie warte zachodu. Tyle i ponad zarobi inzynier w delegacji na zachodzie przy budowie. Rotacja jak i mieszkanie oplacone wiec placisz tylko za życie i nie jesteś uwiazany morzem. Do tego nie ma takich wysrubowanych wymagań i tysiąca dyplomow czy pozwoleń.
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@gorzki99 W ramach ciekawostki dodam, że pracowałem z 1 mechanikiem (to odpowiednik chefa officera on ma kontrakt 14/14 dni) i większą pensja. Nie wynajmował mieszkania bo dogadał się z Novotelem i wynajmował u nich na stałe 14 dni i wychodziło go to taniej jak wynajem xD
  • Odpowiedz
@Caracas: No tak sie wlasnie zastanawialem czy taniej hotel nie wyjdzie ale przy swoim mieszkaniu to nie ma opcji przy 28/28.

14/14 to juz moze byc. Ale tak troche chyba "niewygodnie" te 14/14? Da sie tak poustawiac ze zawsze co 14 dni statek bedzie w tym samym porcie? No bo wlasnie to mnie jeszcze ciekawi (moze pisales a nie doczytalem). Plywa sie na jednym statku (czyli trasie) czy bywa roznie?
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Ynd444 Nie wiem. Dostałem Duński CPR i armator powiadamia co rok urząd skarbowy w PL o moich zarobkach i ile mi odciągnęli. Nie analizowałem tego bo nie mam na to wpływu.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@gorzki99 statek pływa na stałej trasie od punktu a do b po Europie. Zawsze jest w porcie o tej samej godzinie co do minuty. Wchodząc wiesz kiedy zejdziesz np. że 12 grudnia o 14:30

@NieBendePrasowac Są 2 porty te same dzień w dzień jak tramwaj
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@elo_kebab Tak siłownia jest wyposażona konkret. Gruba kasa tak była wywalona. Jest salka fitness też.
Nawet są rowerki, że wybierasz trasę i wczytuje Ci filmiki z jazdy.
Różne kraje do wyboru i trasy.
Bieżnie mają wbudowane tablety z Netflix i chyba Amazon.

Prawie jak w jakiejś sieciówce
  • Odpowiedz
statek pływa na stałej trasie od punktu a do b po Europie. Zawsze jest w porcie o tej samej godzinie co do minuty. Wchodząc wiesz kiedy zejdziesz np. że 12 grudnia o 14:30


@Caracas: No i pieknie. Szkoda ze taki wysoki prog wejscia bo bym sie moze zastanowil nad przebranzowieniem jako ekektryk (macie tam elektryka czy mechanik ogarnia wszystko? :DD)

Tylko oboawiam sie ze moze byc troche nudno 28 dni
  • Odpowiedz
@Caracas: Według mnie całkiem spoko, nie pogardziłbym taką pracą ;) Nie wiem jak w zimowym okresie na takim statku, czy jest zimno, ale w obecnej pracy zimy są najgorsze u mnie.
  • Odpowiedz
@Caracas: a szkoda o pracy pisać z wykopkami.
Parę dni temu dałem podobny wpis, jako drugi off dpo na offshore. Ale jak spojrzałem co te klapki wypisują to usunąłem.
Co jeden to wie lepiej, albo na wyścigi kto napisze śmieszniejszy niezwiązany z tematem komentarz dla plusów.
  • Odpowiedz