Wpis z mikrobloga

Zepsuło mi się auto. Ponieważ pracuję z domu, zanim oddałem je do mechanika zastanawiałem się, jak nie dać się oszukać — bo pewnie nawet paragonu by nie wystawił.

Dni mijały (ze 2–3) i myślałem nad przyczyną usterki. Nigdy nawet nie zmieniałem koła, nie znam się na mechanice, więc moje pierwsze diagnozy były błędne — dolewanie oleju nie pomogło xD.

Podejście drugie: spędziłem całe popołudnie analizując auto, potem oglądałem filmiki na YouTube o usterkach. Trafiłem na to! Koleś miał inny model, ale „bug” zachowywał się tak samo. Dla pewności kupiłem interfejs OBD — i to był game changer. Gdybym miał własny garaż i kanał, pewnie sam bym naprawiał auto. Interfejs jak debugger pokazuje, co nie działa w aucie — tyle, cała diagnoza. Podłączyłem komputer do mojego auta i pokazało ten sam problem co u kolesia z filmiku. Proste? Proste!

Czy teraz mechanik nie wstawi innej części niezwiązanej z błędem? Może i wstawi, ale przynajmniej tym razem się nie dam oszukać.

Przypomniało mi się, że mechanik kiedyś sprawdzał „check engine” takim lepszym komputerem. Pytam go, co to za urządzenie — mówi, że kosztuje parę tysięcy, więc mnie nie stać xD. Nic mi jednak nie powiedział, że wiele rzeczy mogę sprawdzić sam używając taniego OBD. Tak oni chronią swoją wiedzę — nic nie powiedzą. Dotyczy to nie tylko mechaników, ale glazurnika, hydraulika, fachowca od wymiany odlgrzewania. A Kuc? Zaraz zrobi kurs za darmo, żeby szerzyć wiedzę — i będzie zwolniony za 5 lat, bo za dużo konkurencji xD.

A jak dalej w branży będzie źle, to wynajmę garaż i sam zostanę mechanikiem — skoro to teraz takie proste. Sam będę oszukiwał klientów, że musieliśmy zamontować dwie skrzynie biegów, albo że napompowałem koła „lepszym” powietrzem.

#programista15k #programowanie #pracait #korposwiat #samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa
modeltrzyzmianowy - Zepsuło mi się auto. Ponieważ pracuję z domu, zanim oddałem je do...

źródło: temp_file1523604205396548377

Pobierz
  • 26
  • Odpowiedz