Aktywne Wpisy
D07IFP +35
W środę urodził mi się synek (pierworodny). Wiem, że Wykop to nie jest najlepsze miejsce na takie pytania, ale dziś jest niedziela i ciężko zasięgnąć rady specjalisty. Dlatego prośba o wsparcie żebym to jakoś dźwignął - nie tylko plusem na odwagę, ale może również odpowiedziami na moje wątpliwości.
-> Synek przespał pierwszą noc bez większych afer. I po karmieniu śpi raczej spokojnie w sensie czasem ma przez chwile szybszy oddech, albo sobie
-> Synek przespał pierwszą noc bez większych afer. I po karmieniu śpi raczej spokojnie w sensie czasem ma przez chwile szybszy oddech, albo sobie

adamsowaanon +6
Nie boicie się że wam Tusek lub inny hochsztapler podwedzi kapuche z tego IKE, IKZE, czy tym podobnych?
Już raz z OFE se "pożyczył", i powiedzioł że to i tak nie była Polaków kapucha.
Zresztą już się nagonka zaczęła żeby oddawać kapuche bo za mało Polaków tam trzyma.
https://m.youtube.com/watch?v=Dmxexa5nTp4&t=1s&pp=ygUJaG9yeXpvbnR5
A
Już raz z OFE se "pożyczył", i powiedzioł że to i tak nie była Polaków kapucha.
Zresztą już się nagonka zaczęła żeby oddawać kapuche bo za mało Polaków tam trzyma.
https://m.youtube.com/watch?v=Dmxexa5nTp4&t=1s&pp=ygUJaG9yeXpvbnR5
A





Chciałbym rozwiać swoje wątpliwości na temat różnych przekonań o sprzęcie rowerowym bo się waham nad wyborem sprzętu. Moje użytkowanie ogranicza się od gładkiego asfaltu do drogi leśnej z dziurami i kałużami, ale nie tak, żeby łapać błoto o wadze roweru. Raczej jazda w spokojnym tempie niż wyścigowym. Lubię robić podjazdy, ale kilka razy w sezonie, bo trzeba dojechać z płaskopolski.
Hamulce hydrauliczne. TAK czy NIE?
Użytkownicy piszą, że są trudniejsze w serwisie niż nie mechaniczne tarczowe czy jakieś v-brake. Czy ta uciążliwość to pikuś w stosunku do wygody i bezpieczeństwa hamowania? Co ile km trzeba zrobić serwis hydraulicznych?
A jak z awaryjnością? Jest jakaś szansa na zablokowanie hamulca lub brak jego działania, że zwykłym mulitoolem się tego nie ogarnie? Bo jeśli chodzi o zaciśnięcie klamki bez koła to są specjalne wkładki, tak? Samodzielny serwis hydraulików jest możliwy po zakupie sprzętu (200PLN za sprzęt styknie?)
Prowadzenie linek
Linki całkowicie na zewnątrz, linki ukryte w ramie (wchodzą przed sterami patrząc od strony siodełka) oraz linki wchodzące niedaleko mostka (tzw. czysty blat według pewnego Pepperowicza ( ͡° ͜ʖ ͡°)).
Jak to wygląda z upierdliwością takich rozwiązań? Gdzieś mi mignęło, że te 'czyste blaty' to kopalnia $$$ dla serwisu jeśli coś się zadzieje. A te ukryte w ramie to trzeba się ich bać, jakaś regulacja przerzutki tylnej czy coś?
Napęd 2x10 czy 2x12?
Napęd 2x10 tańszy w utrzymaniu, mniej wrażliwy na odchyłki, ale mniej komfortowy
Napęd 2x12 droższy w utrzymaniu, wrażliwy na odchyłki haka, bardziej komfortowy
Na ile powyższe napędy są wrażliwe na odchyłki typu przypadkowe odłożenie roweru na przerzutce, zahaczenie o gałąź lub jazda w wysokiej trawie? Jeśli ktoś robił przesiadkę między tymi napędami to czy czuć różnicę wartą dopłaty?
#rower #gravel #szosa
Co do samego hamowania - to dwa inne światy, na korzyść hydrauliki.
Nie mam problemów z prowadzeniem linek w ramie, nawet w flyxii (która czysto teoretycznie od suportu
@Kexu: co to za debilizmy xD Mamy 2025, mechaników już się prawie nie produkuje ze względu na prostotę hydrauliki, a części do 10/12rz kosztują tyle samo. Pomijam fakt że zaraz 2x przestanie istnieć.
Jeśli chodzi o linki, to w sterach unikać, a pozostałe to już bez znaczenia, jak się rower podoba to brać? Bo chyba Merida Silex 400 ma prowadzenie w sterach
@GrubyKociol Kto pyta nie błądzi. To że aktualnie w samochody wszędzie wsadzają
@GrubyKociol: tylko w wysokich grupach, a i tylko w MTB, w szosie nie ma na to szans.
@Kexu: to nie ma nic wspólnego, po dobrej regulacji powinno wszystko być bezgłośne. To nie napędy 1x, gdzie łańcuch krzyżuje się bardzo mocno i brzmi to jak młocarnia czasami.
Kasetę do Tiagry 10rz kupisz poniżej stówki (CS-HG500).
Najtańsza kaseta do Shimano 105 12rz. to 200zł (CS-R7101), następna 240zł (CS-HG710).
Ponad dwukrotna przebitka za dwa przełożenia więcej. Łańcuchy to akurat zależy, ale im więcej rzędów tym zazwyczaj mniej wytrzymałe (od bodaj 9 biegów łańcuchy są coraz węższe). Tyle że przy wyższych grupach 12-rzędowych dochodzą łańcuchy asymetryczne, które są droższe.