Wpis z mikrobloga

#motocykle

Jak dobierać powietrze do opon? Obecnie mam 2.0 przód, 2.3 tył do upalania na zimno, ale zastanawiam się czy nie zejść nizej. Jakie są objawy przesadzenia ze zbyt małą ilością powietrza? Jak znaleźć optymalne ciśnienie pod swoją jazdę?
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Reynald: Normalnie, tak jak ze wszystkim, dobierasz takie powietrze na jakie cię stać. Ze swojej strony doradzić mogę tylko, że jak cię nie stać na powietrze premium, to nawet o takim nie myśl, bo koszty serwisu są horrendalne. Zamiast szpanować będąc w rzeczywistości gołodupcem, lepiej postawić na jakieś ekonomiczne powietrze, ale później nie kląć i się nie w------ć, bo to studnia bez dna, mówię ci mordo ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@Reynald: no to już musisz ocenić patrząc na to jak wygląda opona po sesji. Znajdziesz gdzieś zdjęcia w internecie pokazujące jak wygląda za niskie / za duże ciśnienie na torze.

Tak na sucho to nikt Ci nie powie, bo będzie zależało od toru, stylu jazdy, temp powietrza...
  • Odpowiedz
@Reynald dosyc proste. Ustaw cisnienie wg producenta i przejedz sie w miare spokojnie i przepisowo. Zmierz na cieplo. Teraz przejedz sie tak jak zazwyczaj jezdzisz i zmierz na cieplo. Spusc tak zeby bylo tyle co po spokojnej jezdzie.
  • Odpowiedz
@Reynald:
1. Producenci opon sportowych podają ciśnienia "ciepłe" i to są ciśnienia torowe. Zalecenia z naklejki motocyklowej nie mają nic wspólnego z jazdą torową.
2. Żeby prawidłowo ustawić je, trzeba albo nagrzać w kocach albo chociaż sesję zrobić. Na ulicy nie dogrzejesz prawidłowo opony tak jak na torze.
3. Jak zejdziesz za nisko z przodem to będziesz czuł, że motocykl robi się niestabilny na przodzie, tył za nisko będzie rwać.
  • Odpowiedz