Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?
A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.
Piszcie w komentarzach?
Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.
Autostrada 160 km/h Ekspresówka 140 km/h Niezabudowany 100 km/h Zabudowany 60 km/h Miejsca z dużym ruchem, strefy zamieszkania, okolice szkół itd w zależności od potrzeby - 30/40/50 km/h
Surowe mandaty za przekroczenie o więcej niż 20%, np. proporcjonalne do zarobków, minimum najniższa krajowa.
@ErogowyDrogowy: Jest coś takiego jak bezpieczna różnica prędkości pomiedzy pasami. 140 na lewym vs 90 na prawym już jest niebezpieczne, a jak trafi sie zawlidroga co jedzie na autostradzie 60-70 to już super niebezpiecznie. Przy dwóch pasach lewy powinien mieć maks 130 a np przy 3 pasach lewy mógłby mieć 150.
@ErogowyDrogowy: Limity jakie mamy są bardzo dobre (bardzo dobry kompromis między szybkim przemieszczaniem się a bezpieczeństwem). Należy tylko: 1. 90% ekspresówek przemianować na autostrady (oprócz takich skrawków jak s11 koło Kórnika, S86 w Karowicach i S2 w Warszawie, tam zjazdy są za gęsto, żeby cisnąć 140km/h) 2. Na wszystkich odcinkowy
A tutaj policja nie robi nic a przydalbyby się ze dwie trzy takie akcje pod publiczkę z wyłapywaniem:
@destruktiv_komando: Niestety dyskusja na temat BRD to dno. Ja napisałem nawet do policji i okazuje się, że oni nie mają zielonego pojecia na ten temat. Eksperci BRD to niestety są to osoby typu Zboralski. Pogadają sobie, że ludzie źle jeżdżą, wiec obniżmy prędkości i pola na CS-a
@ErogowyDrogowy: W niezabudowanym 100, a reszta limitów jest spoko. Przyjrzałbym się za to obszarom zabudowanym i ich definicjom, bo często są znaczone na odczepnego i spotykam się nagminnie z sytuacjami gdzie np. wygrodzona obwodnica miasta bez ruchu pieszych, przy której nie ma bezpośrednio żadnego budynku ma ograniczenie do 50, albo kilka km obszaru zabudowanego w lesie, bo stoją w nim 3 chaty z drogami dojazdowymi tak długimi, że z trasy
Przyczyna dość prosta: ZUŻYCIE PALIWA. Jeździłem samochodami różnej klasy, z różnymi silnikami - od trzycylindrowych do W12. Za każdym razem problem jest ten sam: do 100-110 km/h zużycie jest bardzo fajne, do 140 akceptowalne, powyżej rośnie dramatycznie, a samochód większość mocy przeznacza nie na utrzymanie prędkości tylko walkę z oporami
@ErogowyDrogowy: Na ekspresówkach dwujezdniowych i autostradach 150, ALE: 1. w miejscach gdzie to konieczne - odcinkowy pomiar prędkości razem z ograniczeniem prędkości (np w okolicach węzłów) 2. sensowny system pomagający kierowcom utrzymać wymaganą bezpieczną odległość przed poprzedzającym pojazdem i kontrolujący tę odległość + w------e w kosmos kary za złamanie tego przepisu.
Na DK dwujezdniowych 120, jednojezdniowych 90. W terenie zabudowanym zostawiłbym 50 domyslnie, ale dałbym więcej miejsc na dwujezdniowych z
W Polsce niestety dominuje cały czas ruska mentalność kierowców więc same znaki i tak nie wiele dają. Co chodzi o teren zabudowany to 50 km/h + radary i progi zwalniające w krytycznych punktach jak przejścia czy szkoły. Poza terenem zabudowanym niech będzie tak jak jest albo nawet 80km/h. Na autostradach mogłoby być nawet 130 bo kierowcy i tak dodają co najmniej 10km/h więcej. A tirowców na dodatkowe badania psychologiczne.
oj tak, sama prawda. Cudownie mi się jeździ po Bałkanach gdzie nikt się szczególnie nie spieszy
@Krupier: Co ty masz z tym i bałkanami? Ja jak jechałem w kolumnie szybkich auto to co raz jakieś zgniłe gruzy wjeżdżały między nas i powodowały zagrożenie siedząc nam na dupie
@ErogowyDrogowy: Bez limitu. I nie dlatego, że lubię zapier*alać, bo istocie ja mam prędkość przelotową niewiele większą od TIRa z naczepą, ale dlatego że niemiaszki na autobanach mają (albo mieli) brak limitu oraz węższe te drogi z gorszą nawierzchnią i jakoś wszyscy żyją. Oczywiście, na początku będzie kilka widowiskowych kraks, ale potem ludziom przejdzie ta mania szybkości.
@ErogowyDrogowy : limity jak w Holandii plus limit dla wszystkich ciężarówek 80km/h i wysokie mandaty za nieprzestrzeganie. te różnice 3-5kmh skutkują wyścigami słoni
@ErogowyDrogowy: Popatrzyłbym na państwa europejskie, w których pomimo lepszych dróg i samochodów oraz wyższej kultury jazdy, limity (tam gdzie obowiązują) są niższe, na drogach jest bezpieczniej i wypadków - a tym samym ofiar - jest mniej.
Jako kierowca robię rocznie średnio 30kkm po Polsce i Europie, robiłem kurs bezpiecznej jazdy na torze, jeżdżę dobrym i bezpiecznym autem utrzymanym w bardzo dobrym stanie technicznym. Mam dość dużą świadomość praw fizyki oraz tego,
Jak to jest. Na pewnej grupie pracy napisali ze w byle korpo po studiach mozna dostać 10k na rękę ale z tego co sie orientuje nikt z moich znajomych nie ma takiej wyplaty. O której korpo i jakie stanowiska chodzi?
A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.
Piszcie w komentarzach?
Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.
źródło: autostradazdjecie
Pobierztwoja propozycja
Ekspresówka 140 km/h
Niezabudowany 100 km/h
Zabudowany 60 km/h
Miejsca z dużym ruchem, strefy zamieszkania, okolice szkół itd w zależności od potrzeby - 30/40/50 km/h
Surowe mandaty za przekroczenie o więcej niż 20%, np. proporcjonalne do zarobków, minimum najniższa krajowa.
140 na lewym vs 90 na prawym już jest niebezpieczne, a jak trafi sie zawlidroga co jedzie na autostradzie 60-70 to już super niebezpiecznie. Przy dwóch pasach lewy powinien mieć maks 130 a np przy 3 pasach lewy mógłby mieć 150.
Limity jakie mamy są bardzo dobre (bardzo dobry kompromis między szybkim przemieszczaniem się a bezpieczeństwem).
Należy tylko:
1. 90% ekspresówek przemianować na autostrady (oprócz takich skrawków jak s11 koło Kórnika, S86 w Karowicach i S2 w Warszawie,
tam zjazdy są za gęsto, żeby cisnąć 140km/h)
2. Na wszystkich odcinkowy
@destruktiv_komando: Niestety dyskusja na temat BRD to dno. Ja napisałem nawet do policji i okazuje się, że oni nie mają zielonego pojecia na ten temat. Eksperci BRD to niestety są to osoby typu Zboralski. Pogadają sobie, że ludzie źle jeżdżą, wiec obniżmy prędkości i pola na CS-a
Czekam jeszcze na wyjaśnienia od policji i
Oddałem głos na 140. Więcej nie ma sensu.
Przyczyna dość prosta: ZUŻYCIE PALIWA. Jeździłem samochodami różnej klasy, z różnymi silnikami - od trzycylindrowych do W12. Za każdym razem problem jest ten sam: do 100-110 km/h zużycie jest bardzo fajne, do 140 akceptowalne, powyżej rośnie dramatycznie, a samochód większość mocy przeznacza nie na utrzymanie prędkości tylko walkę z oporami
Na ekspresówkach dwujezdniowych i autostradach 150, ALE:
1. w miejscach gdzie to konieczne - odcinkowy pomiar prędkości razem z ograniczeniem prędkości (np w okolicach węzłów)
2. sensowny system pomagający kierowcom utrzymać wymaganą bezpieczną odległość przed poprzedzającym pojazdem i kontrolujący tę odległość + w------e w kosmos kary za złamanie tego przepisu.
Na DK dwujezdniowych 120, jednojezdniowych 90.
W terenie zabudowanym zostawiłbym 50 domyslnie, ale dałbym więcej miejsc na dwujezdniowych z
Zunifikowane 100 na reszcie, miasto zostaje z kluczowymi arteriami do 70.
@svatco: Prostactwem jest bronienie przepisów zamiast dyskutowanie o nich
@Krupier: Co ty masz z tym i bałkanami? Ja jak jechałem w kolumnie szybkich auto to co raz jakieś zgniłe gruzy wjeżdżały między nas i powodowały zagrożenie siedząc nam na dupie
@ErogowyDrogowy, zdań rozkazujących nie powinno się kończyć znakiem zapytania.
@nauka-transport: Jak ma wzrosnąć jak nie chcesz zwiększyć limitów tylko kary?
@jagoslau: Jak jesteś biedny to się nie wypowiadaj
Jako kierowca robię rocznie średnio 30kkm po Polsce i Europie, robiłem kurs bezpiecznej jazdy na torze, jeżdżę dobrym i bezpiecznym autem utrzymanym w bardzo dobrym stanie technicznym. Mam dość dużą świadomość praw fizyki oraz tego,