Wpis z mikrobloga

Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspresówkach?

A także wasza propozycja prędkości, w innych miejscach: Teren niezabudowany, Teren zabudowany, Strefa zamieszkania itd.

Piszcie w komentarzach?

Moje zdanie jest takie że kusi szybko jeździć po 200 a nawet i szybciej, ale patrząc na Polskich kierowców np. Majtczak czy Budda to nie dorośli do braków limitów prędkości na Autostradach i Ekspresówkach. Z drugiej strony wiele dróg ekspresowych wygląda jak Autostrady (są tylko drobne detale techniczne między nimi, szersze pasy awaryjne, więcej węzłów) ale na nich obowiązuje śmiesznie niski limit 120 km/h, to jest wolno jak na bezkolizyjną drogę. Te drogi proszą się o podwyższenie limitu co najmniej do 140 a nawet 150 km/h i o ujednolicenie prędkości z autostradami.

ErogowyDrogowy - Mirki. Jaki byście chcieli limit prędkości na autostradzie i ekspres...

źródło: autostradazdjecie

Pobierz

twoja propozycja

  • 80 km/h lub mniej 3.6% (448)
  • 100 km/h 1.3% (161)
  • 120 km/h 9.6% (1197)
  • 130 km/h 7.5% (938)
  • 140 km/h 28.1% (3510)
  • 150 km/h 13.4% (1679)
  • 160 km/h 14.7% (1838)
  • 180 km/h 5.1% (640)
  • BEZ LIMITU SZYBKOŚCI 16.7% (2086)

Oddanych głosów: 12497

  • 428
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@ErogowyDrogowy: w miastach zmniejszyć, na ekspresówkach zwiększyć, ale przede wszystkim ujednolicić, bo jest za dużo różnych wartości, np 40/90/140 (zabudowany/niezabudowany/ekspres+).
Do tego zwiększyć kilkukrotnie liczbę pomiarów prędkości (stacjonarnych i patroli). Wysokości mandatów nie trzeba zwiększać, wystarczy nieuchronność kary + więzienie za jazdę z odebranymi uprawnieniami.
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy:
W idealnym świecie? Brak limitu, jesteś zobowiązany do dostosowania prędkości, tak aby nie mieć więcej niż 60km/h od najwolniejszego uczestnika ruchu w zasięgu 500m od ciebie.
W realnym świecie? To co jest teraz plus regularne kontrole dronami aby kosić za odstępy, miganie światłami i przekraczanie prędkości.
  • Odpowiedz
4 pasy - 600

3 pasy - 300

2 pasy - 150

1 pas - 100

miasto - 50


@Argonzz: No nie wiem. Dzisiejsze nowoczesne samochody osiągają 450 km/h, więc obecne limity prędkości szybko staną się przestarzałe, a my znów utkniemy na 50 lat z ograniczeniami niedostosowanymi do możliwości współczesnych aut. Ja bym dał MACH 1 na 4 pasach.
  • Odpowiedz
130 km/h na drogach ekspresowych dwujezdniowych


@ErogowyDrogowy: ta, eska z Warszawy do Krakowa nie jest przystosowana do takich prędkości. Niektóre wzniesienia są nie do pokonania dla wolniejszych aut z taką prędkością a na tych drogach jest płynnie tylko wtedy gdy większość jedzie z jednakową prędkością. Dla mnie limity na tych drogach są idealne, brakuje tylko odcinkowego pomiaru prędkości między każdym węzłem i kamer badających odstęp od poprzedzającego pojazdu.
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: Jest 140, sam jeżdżę większość czasu około 120, bezpieczniej i większy komfort + niższe spalanie. Nie widzę potrzeby podnoszenia limitu a jeśli już to jak w niemcowni ze zwiększona odpowiedzialnością. Leciałeś 300? Nie ma że spowodowałeś wypadek ze skutkiem śmiertelnym. Powinni jak za morderstwo sadzić
  • Odpowiedz
Jeśli samochód jest przystosowany a kierowca przeszedł odpowiedni kurs i zdał dodatkowy egzamin, to na 3 pasmowych odcinkach może bez limitu. Na pozostałych limity obecna i co 200 metrów fotoradar na 40 lat, żeby wychować nowe pokolenie kierowców.
  • Odpowiedz
@cwlmod: kolego w zeszłym roku spędziłem kilka dni w trasie Niemcy Austria Włoch Czechy ...

I tyle razy co mi na zderzak zajeżdżali długimi dawali to na obwodnicy Trójmiasta przez rok nie widziałem a nie dziadkuje
Także w mojej ocenie to mit o przepisowych Niemcach. Gdyby nie mandaty i radary co drugie drzewo to też by jeździli jak u nas 😉
Ps nauczyłem się tam jeździć 30km/h i się da
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy ja uważam że w zabudowanym 50 to i tak dużo, ale w wielu miejscach powinno być więcej uregulowane znakami. U mnie w mieście jest wiele miejsc gdzie jest droga wielopasmowa i nawet chodnika nie ma, a jest limit do 50. Większość i tak jedzie koło 80.
  • Odpowiedz
Chciałbym żeby wszystkie pojazdy poruszające się po polskich drogach musiały mieć kaganiec równy maksymalnej dozwolonej prędkości na autostradzie, a każdy pojazd nie posiadający tego kagańca, podlegał konfiskacie, choćby nie stanowił własności sprawcy.
  • Odpowiedz
Komplikacja jest potrzebna, bo normalni kierowcy nie chcą jeździć tempem miernot drogowych


@cwlmod: Mamy szybkiego i bezpiecznego. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@cwlmod: a ja uważam, że te 140km/h serio starcza. Wiem, że da radę jechać 200km/h, ale jedź tak przez dłuższy czas. Nie da się. Na dodatek niech cokolwiek się wydarzy przy takiej prędkości to auto zachowa się nieprzewidywalnie.
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: 140 i tak jest dla mnie dzikim pomysłem patrząc na gęstość ruchu na autostradach w Polsce oraz fakt, że wielu ludzi traktuje to jak luźne przyzwolenie na jazdę 150-160, bo czeka ich niski mandat. Mamy prawie najwyższe limity prędkości na autostradach w Europie. 120-130 jest znacznie rozsądniejsze i drastycznie skraca drogę hamowania jakby tu nie patrzeć co raz cięższych aut, na które fizyka działa tak samo jak 30 lat
  • Odpowiedz
@ErogowyDrogowy: Mi bardziej chodzilo ze 150 ekspres i autostrada. Stowka przez lasy i pola i 50 w zabudowanym. 70 w przelotowych wioskach moze byc za duzo, chyba ze sa chodniki, barierki i sygnalizacja na pasach to wtedy ok. Ale nie wszystkie miejscowosci spelniaja jeszcze takie zabezpieczenia.
  • Odpowiedz