Wpis z mikrobloga

Odnośnie tego wpisu:

https://wykop.pl/wpis/80877711/sytuacja-jak-na-obrazku-akurat-wygenerowal-sie-ruc

Ja jestem takim kierowcą, który jeździ +/- 5-10% przepisowo. W zeszłym miesiącu jechałem drogą ekspresową jednojezdniową (dozwolone 100 km/h) z zapiętym tempomatem na 110, czyli realistyczne ok. 105 kmh.

Mam taką naklejkę na tylniej szybie informującej o mojej max prędkości 110, więc jadący z tyłu zdawał sobie sprawę, że szybciej / wiele szybciej nie pojadę. Zwykle taka naklejka pomaga w ostudzeniu emocji kierującego z tyłu, ale nie tym razem.

Na dodatek akurat trafił się mi pasażer z #blablacar który zamiast relaksować się podczas bezpiecznej i płynnej jazdy ze mną, to patrzył nerwowo w prawe lusterko, i wypalił: ,,może przyśpiesz do 120 bo sznur aut za nami, a z naprzeciwka także wzmożony ruch". Chciałem mu odpowiedzieć: ,,może jedź swoim samochodem *** i wtedy sobie mów ile masz jechać", ale zamiast tego zrobiłem wyliczankę, którą kieruję też do ciebie @iontal :

- znakodawca nie bez powodu dał takie a nie inne ograniczenie prędkości

- jak masz jakieś wątpliwości co do zasadności znaku, to zbierz grupę ludzi także poruszających się po danej drodze, przeprowadźcie analizę, i zaapelujcie do znakodawcy o zmianę, a nie pretensje do mnie

- jadący z tyłu nie zapłaci mi za remont przegrzanego silnika

- jadący z tyłu nie zapłaci mi za zwiększone spalanie

- jadący z tyłu nie zapłaci mi za zwiększone zużycie części obrotowych

- jadący z tyłu nie zapłaci mi za mandat

- jadący z tyłu nie widzi równie dobrze co ja warunków drogowych na drodze naprzeciwko

- mimo, że to droga ekspresowa, to nieraz słyszałem o, jak i parę razy samemu widziałem niepowołane obiekty znajdujące się w jej obrębie - chcę mieć wystarczająco czasu na ewentualną reakcję

- jadący z tyłu nie zapłaci mi za moje wyrzuty sumienia, gdybym spowodował na niewinnej osobie kolizję związaną z moją nadmierną prędkością

P.S. Swoją drogą, mogę sobie rękę urwać, że te