Wpis z mikrobloga

Chciałem Wam pokazać moim zdaniem skrajny popis #patodeweloperka i przekrętów może trochę #afera w moim rodzinnym mieście. Na wstępie, nie znam się, więc jest to tylko moje osobiste zdanie.

W mieście Będzin znajdowała się kiedyś odkrywkowa kopalnia węgla kamiennego. Kopalnia do ~1995 roku została zasypana z użyciem popiołów i odpadów z pobliskich elektowni Łagisza, huty Katowice oraz pogórniczych śmieci. Zgodnie z przepisami teren został zrekultywowany tzn. posadzili tam drzewa. Poniżej macie zdjęcie jak to wyglądało jakieś 2-3 lata temu. W ubiegłym roku Palikoty biznesu, postanowili, że wybudują tam duże osiedle mieszkaniowe. Z aspektu samej budowy, podobno jest to bezpieczne bo na niską zabudowę teren jest już wystarczająco stabilny po 30 latach.

Mnie tylko zastanawia jedno: co z tym całym syfem który jest pod ziemią. Zasypywanie zakończono ~95 roku a zaczęto z 10 lat wcześniej. Wtedy przecież nikt nie pytał co trafia do dołu. Do tej pory miejscami wystają stare gumofilce, kaski albo pasy transmisyjne. Poza tym, miejscami gdzie nie wytworzyła się ściółka, widać na żywca szary popiół z żużlem i innym syfem. Do niedawna to był fajny, mega zielony teren z masą zwierząt. Kupując dom/mieszkanie nikt nie pokojarzy tego ze zdjęciami typu KWB Bełchatów.

Nie do końca wiadomo, do kogo wcześniej należał teren. Okoliczni mieszkańcy dowiedzieli się, że<podobno> pierwotnym właścicielem była Spółka Restrukturyzacji Kopalń. Ze względów formalnych (z dużym udziałem prezydenta miasta) to gmina kupiła teren, żeby od razu odsprzedać go deweloperowi. </podobno>

Tutaj mam dwa pytania. Ktokolwiek by nie był właścicielem, to czy miasto/prezydent nie powinien zadbać żeby mieszkańcy mieli ponad 60ha zieleni i to rzut beretem od centrum?!