Wpis z mikrobloga

@Fennrir: co jak co ale te minimalistyczne loga mają po prostu sens bo są czytelne. Patrzysz na tego ebaya czy airbnb i potrzebujesz chwili żeby rozszyfrowac
  • Odpowiedz
  • 57
@ATAT-2:
Za to są nieczytelne w kwestii jakiejś tożsamości marki i pozbawione wyrazu. Pewnie według ciebie to taka Coca-Cola powinna se zrobić nowe "czytelniejsze" logo pisane Helveticą czy inną tego typu czcionką? xD
  • Odpowiedz
@Fennrir jak są nieczytelne w identyfikacji? Te marki nie potrzebują żadnego logo żeby być rozpoznane. Po prostu Tobie się nie podobają. Mi się podobają. A raczej ktoś tam mądrzejszy robił badania i stwierdzili że im się to opłaci.
  • Odpowiedz
Pewnie według ciebie to taka Coca-Cola powinna se zrobić nowe "czytelniejsze" logo pisane Helveticą czy inną tego typu czcionką? xD


@Fennrir: Widzę nie akceptujesz dyskusji z kimś o odmiennych poglądach niż jedyne właściwe (Twoje)?
Powodzenia
  • Odpowiedz
  • 8
@ATAT-2
Nie, po prostu pytam o logiczne konsekwencje założenia żeby w logu stawiać perfekcyjną czytelność tekstu ponad wyrazistość.

@Dumpster
Tia, badania, Pepsi swego czasu wywaliło ileś milionów na badania i stworzenie loga, a ostatecznie niedawno i tak powrócili do wcześniejszej "fali" bo była bardziej rozpoznawalna (mimo że to nowe logo było już od kilkunastu lat). Coca-Cola też jest rozpoznawalna, więc w czym problem jakby zmienili se logo na Helveticę? xD
Fennrir - @ATAT-2
Nie, po prostu pytam o logiczne konsekwencje założenia żeby w logu ...
  • Odpowiedz
po prostu pytam


@Fennrir: to pytaj a nie atakuj dodając 'xD' i nędzne próby zaczepek

W kółko wałkujesz przykład Coca Coli tylko zapominasz, że właśnie logo i specyficzna czcionka jest tu rozpoznawalna.

Ja Komentuje ebaya, airbnb czy nawet spotify s powyższej grafiki gdzie mało kto kojarzył ten akurat styl z marką i stworzyli nowe, przejrzyste, pozostawiając kolorystyke czy logo. Tym sposobem dostosowali się do dojrzalszego odbiorcy, oferując coś prostego w
  • Odpowiedz
co jak co ale te minimalistyczne loga mają po prostu sens bo są czytelne. Patrzysz na tego ebaya czy airbnb i potrzebujesz chwili żeby rozszyfrowac


@ATAT-2: jak ktoś ma problem żeby rozszyfrować te loga po lewej to chyba uczęszczał do szkoły specjalnej.

Tych "minimalistycznych logo" nie można nawet nazwać logo, bo logo to identyfikacja wizualna. Czyli patrzysz na sam kształt i już wiesz co to jest, bez czytania nazwy. Jak
  • Odpowiedz
jak ktoś ma problem żeby rozszyfrować te loga po lewej to chyba uczęszczał do szkoły specjalnej.


@BennyLava: Nie chodzi o problem z rozczytaniem ale odbiorem użytkownika.
Weź chociażby na przykład zmianę loga PZU kilka lat temu. Nie widzisz sensu w tym, jeśłi spojrzysz pod kątem odbiorcy?

Bo super, po lewej masz to tradycyjne logo z ozdobnikami, zawijasami itp. ale z drugiej strony sugerujące brak zmiany w firmie od lat 90tych, możliwy
ATAT-2 - >jak ktoś ma problem żeby rozszyfrować te loga po lewej to chyba uczęszczał ...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
Coca-Cola też jest rozpoznawalna, więc w czym problem jakby zmienili se logo na Helveticę


@Fennrir: coca-cola to old money - trzymają się tradycji, poza tym mają wyjebongo na to jak wyglądają i co ludzie o nich myślą.
a te wszystkie airbnb i pinteresty - to nowe technologie, nuworysze wśród dużych corpo, i korporacyjną czcionką w logo chcą sobie dodać trochę powagi w towarzystwie starszych ;)
  • Odpowiedz
  • 39
@Fennrir: ciekawe kiedy się lewaki za orlen wezmą


@silver-fox: ale co mają do tego "lewaki"? WTF?
Od co najmniej 12 lat na topie jest minimalizm, czytelność i funkcjonalność. Dotyczy to wszystkiego związanego z grafiką użytkową, zaczynając od logo, kończąc na UI systemów operacyjnych i stron internetowych.
Rozumiem, że ty jako "prawak" wolałabyś przekombinowane loga, gradienty i efekty 3D, a jeśli ktoś ma inne zdanie to jest "lewakiem" xD
  • Odpowiedz