Wpis z mikrobloga

@Fennrir: według badań naukowych powtarzam NAUKOWYCH minimalistyczne kogoś które najlepiej jakby składało się z jednego koloru i jednej litery, najlepiej zapada w pamięć.
A teraz idę poszukać badań naukowych które przeszły recenzję naukową w renomowanym czasopiśmie naukowym, o tym że w moim kiblu nie ma dzikich węży
  • Odpowiedz
Za to Zara poszła w drugą stronę i z czytelnego logo zrobiła coś z nachodzącymi na siebie literami:


@kwark64: No i z prostego logo pasującego do marki powstało takie nie wiadomo co.
  • Odpowiedz
a teraz takie byle co


@moll: Teraz to baba w okienku, oparta nogami o blat biurka. Logo symbolizuje mentalność tego przedsiębiorstwa ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 6
@Fennrir też mi się to nie podoba, wszystko jest jakieś takie bardziej proste i bez duszy. Kiedyś szło budować piękne mosty, kamienice, nawet fabryką starano się dać z zewnątrz jakaś otoczkę. A teraz wszystko na jedno kopyto byle jak,
  • Odpowiedz
  • 15
Bo super, po lewej masz to tradycyjne logo z ozdobnikami, zawijasami itp. ale z drugiej strony sugerujące brak zmiany w firmie od lat 90tych, możliwy brak innowacji i po prostu, na aktualne czasu, wyglądające staro.

@ATAT-2
Ta, bo zmiana loga to od razu zmiana tego jak działa firma xD. Można też w drugą stroną: stare logo PZU symbolizuje tradycję, trwałość, etc. - w przypadku firmy ubezpieczeniowej to są nawet istotniejsze atrybuty
Fennrir - >Bo super, po lewej masz to tradycyjne logo z ozdobnikami, zawijasami itp. ...

źródło: PZU_SA

Pobierz
  • Odpowiedz
Nie chodzi o problem z rozczytaniem ale odbiorem użytkownika.

Weź chociażby na przykład zmianę loga PZU kilka lat temu. Nie widzisz sensu w tym, jeśłi spojrzysz pod kątem odbiorcy?


@ATAT-2: no i sam podałeś jako przykład coś, co wpasowuje się w to co napisałem. I w starym, i w nowym logo "Z" jest w ten sam sposób powiększone. Widząc oba loga na pierwszy rzut oka widzisz, że to ta sama marka -
  • Odpowiedz
no i sam podałeś jako przykład coś, co wpasowuje się w to co napisałem. I w starym, i w nowym logo "Z" jest w ten sam sposób powiększone. Widząc oba loga na pierwszy rzut oka widzisz, że to ta sama marka - nawet jeśli nowe logo widzisz pierwszy raz. Spełnia to funkcję identyfikacji.


@BennyLava: ale ja nigdzie nie pisałem, że nowe logo ma się odcinać od marki. A wręcz przeciwnie -
  • Odpowiedz
  • 0
@ATAT-2:
Ubezpieczenia samochodu to biorę najtańsze. Ale jeśli miałbym sugerować się samymi logami to firmy z tradycją są trwalsze i bardziej długowieczne, tzw. efekt Lindy'ego. Oczywiście są wyjątki, ale z reguły tak jest. Strona czy aplikacja mogą być nowoczesne, a logo stare.
  • Odpowiedz
  • 5
@ZygmnuntIgthorn:
Jedno i drugie - pozbycie się z loga orła (i tym samym charakteru, bo orzeł w książce był jednym z lepszych PRLowskich projektów, na równi z logiem CPNu czy PKO) i żenująca próba unowocześnienia poprzez wrzucenie tabletu (nawet gdyby faktycznie większość podręczników miała zostać cyfrowa to i tak znakiem identyfikacji powinna być książka, jeśli coś się przyjęło jako symbol to się tego nie zmienia, ikoną zapisu nadal są dyskietki)
  • Odpowiedz