Wpis z mikrobloga

Skoro Ci polscy przedsiębiorcy są tak bardzo za #cpk to niech zainwestują swoje własne pieniądze, a nie żądają inwestycji z pieniędzy publicznych i obcych inwestorów.

Przy okazji wypełnią referendalny przekaz, że kluczowe firmy i infrastruktura krytyczna ma być W POLSKICH RĘKACH, a nie mają dzielić się - podobno wielkimi - zyskami
#gospodarka #lotnictwo #finanse #przemyslenia #polska
robert5502 - Skoro Ci polscy przedsiębiorcy są tak bardzo za #cpk to niech zainwestuj...

źródło: Screenshot_2024-05-02-14-32-17-560

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
  • 1
iść w druga stronę - czyli "rozbudować" Okęcie to już zupełna beznadzieja


@heniek_8: To konieczności. Całe szczęście Lasek zaczyna ogarniać błędy pisowskiej hołoty

W 2019 roku pan Wild – jako pełnomocnik rządu ds. CPK – wydał Państwowym Portom Lotniczym polecenie nakazujące wstrzymanie wszystkich inwestycji prowadzonych na Okęciu. W tym czasie prowadzono modernizację stołecznego lotniska w celu wykorzystania jego pełnej przepustowości. Część inwestycji – ta droższa – płyty postojowe, drogi kołowania, wymiana
  • Odpowiedz
@robert5502: przecież Okęcie nie dogoni rosnącego popytu- możliwości rozbudowy ma ograniczone, a za ileś tam lat okaże się że i tak za mało (a zanim rozbudują - to będą musieli część wyłączyć z ruchu)
to jest albo sprawa politycznych ambicji naszych (rozwalamy wszystko co było za pisu, nasi wyborcy są uśmiechnięci), albo jakichś manipulacji niemieckich żebyśmy tu nie mieli za dobrze
  • Odpowiedz
@robert5502: To jest debilny argument. Skoro Polacy chcą efektywnej służby zdrowia to ci zainteresowani niech sobie pobudują swoje szpitale, a ci co chcą jeździć drogami pobudują sobie swoje drogi XD W sumie niech każdy sobie sam robi to co potrzebuje wtedy będzie najlepiej.
  • Odpowiedz
@robert5502: ja nie mówię że pis coś dobrze robił
ale jak słucham specjalistów od rynku lotniczego to cpk jest potrzebne, zresztą kilkanaście lat temu samo po wtedy u władzy zakupiło ekspertyzę czy rozbudować okęcie czy budować nowe to wyszło im że cpk

więc to co się teraz dzieje, powrót do okęcia, to przypomina jakieś zakulisowe zagrania lobby
  • Odpowiedz
  • 1
więc to co się teraz dzieje, powrót do okęcia,


@heniek_8: To dokończenie rozpoczętych inwestycji, żeby było jak jak latać, do momentu uruchomienia cpk. Wkleiłem fragment wywiadu, a ty dalej swoje
  • Odpowiedz
więc to co się teraz dzieje, powrót do okęcia, to przypomina jakieś zakulisowe zagrania lobby

@heniek_8: Jasne, niech pasażerowie, którzy się "nie zmieszczą" na Okęciu dostosują swoje plany i przełożą loty na 2035 ¯\(ツ)/¯ Rusz głową trochę.
  • Odpowiedz
@matt-pitt: ale rozbudowa okęcia ma się podobno wiązać z "chwilowymi" ograniczeniami, nie wiem czy to tak od 20 do 30 będzie rosło liniowo czy czasem na początku nie zjedzie poniżej 20?
  • Odpowiedz
ale jak słucham specjalistów od rynku lotniczego to cpk jest potrzebne, zresztą kilkanaście lat temu samo po wtedy u władzy zakupiło ekspertyzę czy rozbudować Okęcie czy budować nowe to wyszło im że cpk


@heniek_8: nie uważasz, że to trochę wybiórczy dobór ekspertów? Grono ekspertów uznało za sensowną rozbudowę Okęcia.

Jeden pełnomocnik rządu ds. CPK, z lotniczym doświadczeniem - jest zły, bo jest przeciwny
Drugi pełnomocnik rządu ds. CPK, który mówił, że
  • Odpowiedz
@KokainowyStforek
Czy ty właśnie porównałeś lotnisko że służba zdrowia?

Mam lepsze porównanie. Przedsiębiorcy z Mławy chcą aby rząd wybudował tor Formuły 1. Przedsiębiorcy z Mławy na tym się dorobią a cala Polska będzie się zrzucała ma budowę i utrzymankę toru.
  • Odpowiedz
@lhotse89: ja nawet nie wiem który ekspert jest z której że tak powiem "stajni"
ale wygląda na to że ruch w Polsce będzie rósł na tyle że Okęcie nawet po rozbudowie do 30 , za kilka czy 10 lat będzie za małe
tu chyba wszyscy są zgodni niezależnie od przynależności

więc jak się teraz ubija cpk żeby rozbudować okęcie, to jest ruch na kilka lat, a nie wiem czy te procedury
  • Odpowiedz
ale rozbudowa okęcia ma się podobno wiązać z "chwilowymi" ograniczeniami, nie wiem czy to tak od 20 do 30 będzie rosło liniowo czy czasem na początku nie zjedzie poniżej 20?


@heniek_8: I to jest niby argument na co? żeby nie przebudowywać Okęcia i czekać na CPK? To jest już problem władz lotniska i odpowiedniego planu budowy, żeby tak zorganizować prace, żeby przebudowa nie paraliżowała pracy lotniska, poza tym to rozbudowa a
  • Odpowiedz
  • 4
Przecież tu już od dawna jest jedna wielka nagonka na przeciwników CPK,


@lhotse89: Podobne nagonki były przy innych projektach psychoprawicy np Izera Czy nawet, tym razem już prywatnym projekcie Arinera. Kompleksy narodowe wychodzą na każdym kroku
  • Odpowiedz
@heniek_8: Rozsądek nakazuje, aby teraz rozbudować Okęcie (de facto: nadrobić straconych przez PIS 5 lat zaniedbań). Dzięki temu już za 5 lat Okęcie+Modlin+Radom osiągną przepustowość, jaka jest prognozowana dla Polski (a właściwiej: dla aglomeracji warszawskiej) na 2035 rok. Bez tej rozbudowy, za 3 lata Okęcie będzie totalnie zatkane, a CPK i tak nie ma szansy powstać.

A dzięki tej przebudowie: zapewnimy przepustowość na miarę potrzeb i damy sobie czas na podjęcie
  • Odpowiedz
@matt-pitt: to jest argument żeby przemyśleć i na liczbach wykazać co ma więcej sensu:
czy chwilowe powiększenie okęcia, które i tak docelowo będzie za małe, czy jednak od razu zrobić wielkie lotnisko poza Warszawą na skalę europejskich lotnisk

a wygląda na to że o rozbudowie okęcia zaczęto mówić dopiero kilka dni temu, to nie jest jakaś myśl która się wybijała w dyskusji od dawna, tak jakby teraz wymyślona jako przykrywka dla
  • Odpowiedz