Wpis z mikrobloga

Skoro Ci polscy przedsiębiorcy są tak bardzo za #cpk to niech zainwestują swoje własne pieniądze, a nie żądają inwestycji z pieniędzy publicznych i obcych inwestorów.

Przy okazji wypełnią referendalny przekaz, że kluczowe firmy i infrastruktura krytyczna ma być W POLSKICH RĘKACH, a nie mają dzielić się - podobno wielkimi - zyskami
#gospodarka #lotnictwo #finanse #przemyslenia #polska
robert5502 - Skoro Ci polscy przedsiębiorcy są tak bardzo za #cpk to niech zainwestuj...

źródło: Screenshot_2024-05-02-14-32-17-560

Pobierz
  • 52
  • Odpowiedz
@robert5502 przecież ich działalność w Polsce to właśnie taką zrzutka. Rząd nie ma swoich pieniędzy, tylko te które zbierze właśnie od prywaciarzy.
Jakby nie chcieli się zrsucw tutaj to by się przenieśli
  • Odpowiedz
to jest argument żeby przemyśleć i na liczbach wykazać co ma więcej sensu: czy chwilowe powiększenie okęcia, które i tak docelowo będzie za małe, czy jednak od razu zrobić wielkie lotnisko poza Warszawą na skalę europejskich lotnisk


@heniek_8: no to ponawiam pytanie, co z rosnącym zapotrzebowaniem do czasu zbudowania CPK? po prostu olać, co?
  • Odpowiedz
Skoro Ci polscy przedsiębiorcy są tak bardzo za #cpk to niech zainwestują swoje własne pieniądze, a nie żądają inwestycji z pieniędzy publicznych i obcych inwestorów.


@robert5502: wystarczy wziąć kredyt a jako zastaw dać grunty pod Okęciem. Potem grunty się sprzeda a kredyt spłaci. Inwestycja prawie na zero.
  • Odpowiedz
@matt-pitt: Terminal w Radomiu można rozbudować do 6mln naprawdę szybko, bo budowano go z takim założeniem. Za to rozbudowa Chopina oznacza zmniejszenie operacji na nim przez 3-4 lata - pytanie co z tym ruchem zrobić i gdzie go upchnąć.
  • Odpowiedz
Skoro Ci polscy przedsiębiorcy


@robert5502: nie polscy, a pisowscy. Polskim przedsiębiorcom wystarczy obniżenie vatu, jak u Niemca i sobid ogarną cargo na Okęcie, Pyrzowice czy inne Balice ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@loczyn: do lokalizacji raczej nie ma wątpliwości. Do tego, że prędzej czy później powstanie też.

Natomiast co do obecnej formy, rentowności i daty powstania już jest wiele, więc wypada je wyjaśnić.
  • Odpowiedz
@lhotse89 nie wiem czy byłeś poza granicami naszego kraju ale ja co tydzień latam po Europie, między innymi Bruksela, Madryt, Frankfurt i nasz Chopin to ubogi brat z lubelskiej wsi przy tych lotniskach a ludzie w terminalu muszą siedzieć na podłodze przy gate bo nawet miejsc nie ma tyle. To samo w Modlinie, siedzenie na podłodze przy gate żeby wejść do #!$%@? wizzaira. Jeśli raporty mówią jasno że potrzebujemy większego lotniska
  • Odpowiedz
@lhotse89 nie wiem czy byłeś poza granicami naszego kraju ale ja co tydzień latam po Europie, między innymi Bruksela, Madryt, Frankfurt i nasz Chopin to ubogi brat z lubelskiej wsi przy tych lotniskach a ludzie w terminalu muszą siedzieć na podłodze przy gate bo nawet miejsc nie ma tyle. To samo w Modlinie, siedzenie na podłodze przy gate żeby wejść do #!$%@? wizzaira. Jeśli raporty mówią jasno że potrzebujemy większego lotniska
  • Odpowiedz
@lhotse89 I bardzo dobrze że została zablokowana skoro było w planie zbudowanie nowego lotniska to że Niemiecki agent przejął władzę i zablokował projekt to zupełnie inna kwestia. Ja bym nie planował remontu mieszkania jak mają zburzyć budynek za 5lat. CPK było rekomendowane już w 2011 bodajże więc POwskie złodzieje są odpowiedzialni za bezczynność i brak planu rozwoju i brak przepustowości w tej chwili to konsekwencja działań.
  • Odpowiedz
@jednakenergetyk: xD Boże co za bełkot, wy macie już tym CPK tak przeprane mózgi, że rzeczywistość was przerasta xD

CPK nawet gdyby miało powstać, to koło 2030 roku. Więc zablokujmy w 2019 roku rozwój Okęcia, co z tego, że to spowoduje 6-letni paraliż ruchu lotniczego, stać nas xD Ej to może zablokujmy rozbudowę portu w Gdańsku, przecież za kilkanaście lat i tak trzeba będzie budować zupełnie nowy port. Genialna logika,
  • Odpowiedz