Wpis z mikrobloga

Pytanie do ekspertów od CPK dlaczego lotnisko w Berlinie nie przejęło cargo z Frankfurtu i z Lipska a CPK to się uda? #lotnictwo #samoloty #cpk


@Megasuper: Zadaj jeszcze lepsze pytanie: dlaczego ten rzekomy ruch cargo, który ma się dosłownie rzucić na CPK nie lata dzisiaj do Polski? (gwarantuję brak merytorycznej odpowiedzi) Wygląda na to, że wg wykopków biznesem cargo zarządzają dzisiaj debile, którzy wolą
lhotse89 - > Pytanie do ekspertów od CPK dlaczego lotnisko w Berlinie nie przejęło ca...

źródło: 1

Pobierz
  • Odpowiedz
@Megasuper większość cargo lata samolotami pasażerskimi na dalekich dystansach, czyli np między kontynentami. CPK jako hub ma obsługiwać takie loty, a więc przy okazji cargo.

@lhotse89 aktualnie w Polsce nie na lotniska, które obsługuje takie loty, dlatego tego cargo nie ma. Czy jest to merytoryczna odpowiedź na Twoje pytanie?

Inna sprawa, że idea CPK nie opiera się na cargo lotniczym, to tylko taki bonus.
  • Odpowiedz
  • 3
@Vinizius akurat twój argument jest durny. Bo ja podaję przykład niemiecki który nie wypalił. Nowe lotnisko w Berlinie obsługuje mniej pasazerowtniz 2 małe lotniska które zamknęli. Tegel i Shenefel
  • Odpowiedz
@Megasuper: Tym samym port w Gdynii też pownien był się nie opłacać bo przecież był już dobrze prosperujący port w Hamburgu. Skoro z portem się udało to może z lotniskiem się uda. Gdyby wszyscy na świecie myśleli że nic się nie opłaca byliby jak Polska. Kraj bez nawet elektrowni atomowej gdzie mają je nawet na Ukrainie.
  • Odpowiedz
Pytanie do ekspertów od CPK dlaczego lotnisko w Berlinie nie przejęło cargo z Frankfurtu i z Lipska a CPK to się uda?


@Megasuper: ale dlaczego miało przejmować skoro nie do tego było projektowane?
Przy czym Lipsk to jest praktycznie wyłącznie cargo a Frankfurt to #!$%@? światowy hub, ktory robi to przy okazji bogatej siatki polaczen. I wlasnie taka okazje daje CPK

Niemcy mają Frankfurt, Monachium i Hamburg, my nie mamy nic i jeszcze o to jedno się sprzeczacie
  • Odpowiedz
@Megasuper: Prawdopodobnie dlatego bo Lufthansa ma bazę we Frankfurcie, a w Lipsku jest DHL i po cholerę mieli się przenosić oni do Berlina? Dodajmy do tego że Berlin w kontekście Niemiec to nie to samo co Warszawa - Polska. Berlin często jest traktowany jako prowincja Niemiecka, a główne miasta to Frankfurt, Zagłębie Ruhry, Monachium, Stuttgart.

My mamy LOT który może - ale nie musi - rozwinać się na nowym lotnisku. Ale na pewno LOT jest ograniczony teraz małą bazą na Okęciu i jak nic nie zrobimy to się nie rozwinie. Więc sam oceń czy możemy w to zainwestować czy może siedzieć i nic nie robić bo i tak gówno z tego wyjdzie, bo pewnie Polacy nic nie potrafią nic fajnego rozwinąc, nie chodzi na pewno o ograniczenia inftrastrukturalne (gdzie oceń sobie pozytywny wpływ dróg i autostrad >> o które pewnie nie miałeś takiego bólu dupy chociaż kosztowały - i kosztują - setki miliardów rocznie i nigdy się nie zwrócą z takiego czysto biznesowego punktu widzenia << na rozwój firm transportowych w Polsce, albo zostawmy już tę Gdynię sprzed 100 lat, zobacz jak port zewnętrzny w Gdańsku prosperuje, wybuodwany w XXI wieku)

Zadaj jeszcze lepsze pytanie: dlaczego ten rzekomy ruch cargo, który ma się dosłownie rzucić na CPK nie lata dzisiaj do Polski? (gwarantuję brak merytorycznej odpowiedzi) Wygląda na to, że wg wykopków biznesem cargo zarządzają dzisiaj debile, którzy wolą wozić towary do Polski drożej i naokoło, przez Niemcy ( ͡°
  • Odpowiedz
@Megasuper: właśnie chciałem zadać to samo pytanie co ty. Podróżuje biznesowo bardzo często, w czasie pandemii wiadomo nie. Po pandemi wróciłem do podróży i nadal wszystkie najbardziej korzystne loty są z Frankfurtu a czasami Monachium, Berlin Brandenburg natomiast cisza. Natomiast w przypadku CPK mamy jakiś hurra optymizm, że nagle będzie to centralny hub przesiadkowy na całą Europę a do tego cargo…
  • Odpowiedz
jeśli chodzi o ilość połączeń i ty marzysz że ta firma pociągnie CPK? Daj spokój


@Megasuper: No i tym mówię w drugiej części mojej odpowiedzi. Wspaniałe podejście. Wiadomo LOT jest słaby bo jest głupi, nie dlatego że infrastrukturalnie na zapyziałym Okęciu jest ograniczony rozwojowo, nie ma gdzie trzymać samolotów, serwisować ich, że rzeźbi cokolwiek w swojej siatce bo jest ograniczony slotowo. Chcesz żeby LOT się rozwinął i wszedł do tej setki? Potrzebny jest cywilizowany hub w którym może działać. Polacy i polskie firmy nie są jacyc gorsi od wspaniałych zachodnich, nie pracują tam głupsi ludzie, tylko często mogą być ograniczeni kapitałowo i infrastrukturalnie.

Gdzie i tak nie jest tak źle jak ty mówisz a i od LOTu nie będzie się wymagać zostania nowym Emirates. Okęcie teraz dobija do tych 20 mln pasażerów, już i tak trzeba rezyngować z niektórych lotów na które są chętni, ale nie ma na nich miejsca w siatce połączeń. Ściana to z 24 mln, z 28 mln po przebuodwach. Te 28 mln byłoby przekroczone już gdyby nie pandemia. CPK ma dosłownie ogarnąć 40 mln pasażerów, powtórzę pytanie, czy to taka megalomania i LOT temu nie podała naprawdę, bo to niby taka głeboka woda? Przecież i tak tyle pasazerów będzie, mówią o tym nawet przeciwnicy CPK, gdzie chcą ogarnąć to 40 mln 30 mln na Okęciu i po 5 mln na Radomiu i 5 mln na Modlinie. Znów idea duo lub triportu, za trzecim razem na pewno się uda xD Gdzie taki pomysł zabija kompletnie chociażby idee transferów, i w takiej sytuacji gwarantuje ci, LOT na pewno sobie nie poradzi, bo tu nawet Lufthansa ani Air France by sobie nie poradziło - z gówna bicza nie
  • Odpowiedz
@lhotse89 a dlaczego polskie firmy, które sprowadzają towar samolotami wysyłają go do Niemiec a nie do Polski? Lubią przepłacać za transport? A może lubią komplikować i opóźniać dostawy? Może zwyczajnie są debilami? Jak znajdziesz odpowiedzi na te pytania to tam będzie również odpowiedź na Twoje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Megasuper: a jak lot ma byc w top 100 jak jest ograniczony przez Okęcie?

Rozumiem, że CPK w wydaniu PiS to było dojenie kasy, ale naprawdę na wschód od Frankfurtu jest miejsce na kolejne lotnisko Hub. Szczególnie że mielibyśmy też konkurować o kraje nadbaltyckie.

Okęcie akurat jest na granicach mocy przerobowych więc chyba jednak warto pomyśleć nad zmianą
  • Odpowiedz
aktualnie w Polsce nie na lotniska, które obsługuje takie loty


@mjrMajor: Oczywiście, że jest. Okęcie normalnie obsługuje long-haule z całym światem.

a jak lot ma byc w top 100 jak jest ograniczony przez
  • Odpowiedz
@mjrMajor: i tak to z Wami jest - coś tam w głowie świta, coś tam usłyszałeś, a później totalna kompromitacja i nieznajomość podstaw. W Polsce są lotniska obsługujące ruch międzykontynentalny, jest hub przesiadkowy - to Warszawa.

Większym problemem są linie lotnicze, ale one też są. LOT ma mało takich połączeń, bo nie potrafi nawiązać konkurencji. Często w nieskończoność zapowiada trasy do Chin czy USA i nie może otworzyć. A jak polata do Sungapuru to sezon i się zamyka. Ale do nas latają też szerokokadłubowce innych linii - Qatar, Emirates i kilka innych.

Problem polega na tym, że lotnictwo wozi specyficzne towary, a niemiecka gospodarka ma większą siłę ciążenia. Trafia tam więcej zaawansowanych technologicznie produktów, jest też wartościowy produkt do zabrania żeby nie latać na pusto. Poza tym z Niemiec jest bliżej do takich rynków jak Holandia, Francja, Belgia, Szwajcaria, czyli też duży popyt na drogie produkty (komponenty do zaawansoeanych technologii) i one też je produkują. Dlatego samoloty będą krążyć między Niemcami i Chinami czy Japonią, a nie
  • Odpowiedz