Aktywne Wpisy
![Zaid](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Zaid_Sk8BdxWKsr,q60.jpg)
Zaid +245
TLDR: Zrobiłem to przed czym ostrzega każdy poważny inwestor. Zagrałem All-In w wieku 26 lat i włożyłem 200k PLN w kryptowaluty. Wyciągne z tego mieszkanie albo strace wszystkie oszczędności które zbierałem 2 lata. Zaplusuj żebym cie zawołał za max 1.5 roku i opowiedział jak to się skończyło.
Jeszcze około 2011 zacząłęm interesować się krypto, coś tam pokopałem bitcoina na GPU ale z racji słabej znajomości angielskiego oraz tego że nie mogłem wtedy grać w gry bo GPU na 100% to zarzuciłem temat XD. Do krypto wróciłem w okolicach 2018 gdy zobaczyłem że BTC jest w dość mocnym dołku. Dużo słyszałem o nim wcześniej więc stwierdziłem, że może teraz będzie dobry moment aby w niego zainwestować. Miałem wtedy już jakieś pieniądze z własnej firmy e-commerce, stypendium i prowadzenia korepetycji więc wrzuciłem astronomiczne (jak na studenta) 4k PLN na polska gielde bitmarket. Jak się niewiele później okazało była to pierwsza bolesna nauczka dlaczego w świecie krypto trzeba uważać na wiele zagrożeń :)
Po trudnych ale też i mocno przeimprezowanych studiach udało się łapnąć 'prace marzeń'. Znakomite wynagrodzenie, duże możliwości rozwoju, myślałem że nic więcej mi nie potrzeba. Do czasu aż otworzyłem oferte mieszkań... Z racji tego, że na żadne inne wsparcie oprócz siebie samego nigdy nie mogłem nigdy liczyć to okazało się że duże mieszkanie w mieście wojewódzkim czyli 70m^2+ 3/4 pokoje, nowe budownictwo blisko centrum to jest wydatek rzędu 1-2mln. CHORA CENA. Szybka matma wskazywała, że bez zbędnego oszczędzania, ale także bez rozrzutnego trybu życia musiałbym na to zbierać 10-20 lat* ( nie licząc inflacji, wzrostu zarobków oraz wachań cen nieruchomości) jeśli wynajmując chciałbym kupić takie mieszkanie za gotówke. Trochę nie spodobały mi się liczby dlatego zacząłem analizować co mogę zrobić żeby taki stan rzeczy zmienić.
Wtedy
Jeszcze około 2011 zacząłęm interesować się krypto, coś tam pokopałem bitcoina na GPU ale z racji słabej znajomości angielskiego oraz tego że nie mogłem wtedy grać w gry bo GPU na 100% to zarzuciłem temat XD. Do krypto wróciłem w okolicach 2018 gdy zobaczyłem że BTC jest w dość mocnym dołku. Dużo słyszałem o nim wcześniej więc stwierdziłem, że może teraz będzie dobry moment aby w niego zainwestować. Miałem wtedy już jakieś pieniądze z własnej firmy e-commerce, stypendium i prowadzenia korepetycji więc wrzuciłem astronomiczne (jak na studenta) 4k PLN na polska gielde bitmarket. Jak się niewiele później okazało była to pierwsza bolesna nauczka dlaczego w świecie krypto trzeba uważać na wiele zagrożeń :)
Po trudnych ale też i mocno przeimprezowanych studiach udało się łapnąć 'prace marzeń'. Znakomite wynagrodzenie, duże możliwości rozwoju, myślałem że nic więcej mi nie potrzeba. Do czasu aż otworzyłem oferte mieszkań... Z racji tego, że na żadne inne wsparcie oprócz siebie samego nigdy nie mogłem nigdy liczyć to okazało się że duże mieszkanie w mieście wojewódzkim czyli 70m^2+ 3/4 pokoje, nowe budownictwo blisko centrum to jest wydatek rzędu 1-2mln. CHORA CENA. Szybka matma wskazywała, że bez zbędnego oszczędzania, ale także bez rozrzutnego trybu życia musiałbym na to zbierać 10-20 lat* ( nie licząc inflacji, wzrostu zarobków oraz wachań cen nieruchomości) jeśli wynajmując chciałbym kupić takie mieszkanie za gotówke. Trochę nie spodobały mi się liczby dlatego zacząłem analizować co mogę zrobić żeby taki stan rzeczy zmienić.
Wtedy
![Zaid - TLDR: Zrobiłem to przed czym ostrzega każdy poważny inwestor. Zagrałem All-In ...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/feb598847f299cd3f0821d92adbfdadb5bb53df7af9660ccfd2bf3ae77c138e9,w150.jpg?author=Zaid&auth=b8fea999a26d9006d7c3205db8ce9ab3)
źródło: Screenshot_20240627_165652
Pobierz![imargam_2137](https://wykop.pl/cdn/c0834752/f492e211b4201128fccd0293728b54d82bf3c33f4710f4b3e00b359ef7884838,q60.jpg)
imargam_2137 +173
@Megasuper: Zadaj jeszcze lepsze pytanie: dlaczego ten rzekomy ruch cargo, który ma się dosłownie rzucić na CPK nie lata dzisiaj do Polski? (gwarantuję brak merytorycznej odpowiedzi) Wygląda na to, że wg wykopków biznesem cargo zarządzają dzisiaj debile, którzy wolą
źródło: 1
Pobierz@lhotse89 aktualnie w Polsce nie na lotniska, które obsługuje takie loty, dlatego tego cargo nie ma. Czy jest to merytoryczna odpowiedź na Twoje pytanie?
Inna sprawa, że idea CPK nie opiera się na cargo lotniczym, to tylko taki bonus.
@Megasuper: ale dlaczego miało przejmować skoro nie do tego było projektowane?
Przy czym Lipsk to jest praktycznie wyłącznie cargo a Frankfurt to #!$%@? światowy hub, ktory robi to przy okazji bogatej siatki polaczen. I wlasnie taka okazje daje CPK
Niemcy mają Frankfurt, Monachium i Hamburg, my nie mamy nic i jeszcze o to jedno się sprzeczacie
źródło: temp_file3904306554365950053
PobierzMy mamy LOT który może - ale nie musi - rozwinać się na nowym lotnisku. Ale na pewno LOT jest ograniczony teraz małą bazą na Okęciu i jak nic nie zrobimy to się nie rozwinie. Więc sam oceń czy możemy w to zainwestować czy może siedzieć i nic nie robić bo i tak gówno z tego wyjdzie, bo pewnie Polacy nic nie potrafią nic fajnego rozwinąc, nie chodzi na pewno o ograniczenia inftrastrukturalne (gdzie oceń sobie pozytywny wpływ dróg i autostrad >> o które pewnie nie miałeś takiego bólu dupy chociaż kosztowały - i kosztują - setki miliardów rocznie i nigdy się nie zwrócą z takiego czysto biznesowego punktu widzenia << na rozwój firm transportowych w Polsce, albo zostawmy już tę Gdynię sprzed 100 lat, zobacz jak port zewnętrzny w Gdańsku prosperuje, wybuodwany w XXI wieku)
@Megasuper: No i tym mówię w drugiej części mojej odpowiedzi. Wspaniałe podejście. Wiadomo LOT jest słaby bo jest głupi, nie dlatego że infrastrukturalnie na zapyziałym Okęciu jest ograniczony rozwojowo, nie ma gdzie trzymać samolotów, serwisować ich, że rzeźbi cokolwiek w swojej siatce bo jest ograniczony slotowo. Chcesz żeby LOT się rozwinął i wszedł do tej setki? Potrzebny jest cywilizowany hub w którym może działać. Polacy i polskie firmy nie są jacyc gorsi od wspaniałych zachodnich, nie pracują tam głupsi ludzie, tylko często mogą być ograniczeni kapitałowo i infrastrukturalnie.
Gdzie i tak nie jest tak źle jak ty mówisz a i od LOTu nie będzie się wymagać zostania nowym Emirates. Okęcie teraz dobija do tych 20 mln pasażerów, już i tak trzeba rezyngować z niektórych lotów na które są chętni, ale nie ma na nich miejsca w siatce połączeń. Ściana to z 24 mln, z 28 mln po przebuodwach. Te 28 mln byłoby przekroczone już gdyby nie pandemia. CPK ma dosłownie ogarnąć 40 mln pasażerów, powtórzę pytanie, czy to taka megalomania i LOT temu nie podała naprawdę, bo to niby taka głeboka woda? Przecież i tak tyle pasazerów będzie, mówią o tym nawet przeciwnicy CPK, gdzie chcą ogarnąć to 40 mln 30 mln na Okęciu i po 5 mln na Radomiu i 5 mln na Modlinie. Znów idea duo lub triportu, za trzecim razem na pewno się uda xD Gdzie taki pomysł zabija kompletnie chociażby idee transferów, i w takiej sytuacji gwarantuje ci, LOT na pewno sobie nie poradzi, bo tu nawet Lufthansa ani Air France by sobie nie poradziło - z gówna bicza nie
Rozumiem, że CPK w wydaniu PiS to było dojenie kasy, ale naprawdę na wschód od Frankfurtu jest miejsce na kolejne lotnisko Hub. Szczególnie że mielibyśmy też konkurować o kraje nadbaltyckie.
Okęcie akurat jest na granicach mocy przerobowych więc chyba jednak warto pomyśleć nad zmianą
@mjrMajor: Oczywiście, że jest. Okęcie normalnie obsługuje long-haule z całym światem.
Większym problemem są linie lotnicze, ale one też są. LOT ma mało takich połączeń, bo nie potrafi nawiązać konkurencji. Często w nieskończoność zapowiada trasy do Chin czy USA i nie może otworzyć. A jak polata do Sungapuru to sezon i się zamyka. Ale do nas latają też szerokokadłubowce innych linii - Qatar, Emirates i kilka innych.
Problem polega na tym, że lotnictwo wozi specyficzne towary, a niemiecka gospodarka ma większą siłę ciążenia. Trafia tam więcej zaawansowanych technologicznie produktów, jest też wartościowy produkt do zabrania żeby nie latać na pusto. Poza tym z Niemiec jest bliżej do takich rynków jak Holandia, Francja, Belgia, Szwajcaria, czyli też duży popyt na drogie produkty (komponenty do zaawansoeanych technologii) i one też je produkują. Dlatego samoloty będą krążyć między Niemcami i Chinami czy Japonią, a nie