Wpis z mikrobloga

Ja #!$%@?, byliśmy w restauracji w szóstkę i miło zapytałem kelnerkę, czy dałoby radę wymienić stolik, bo chętnie zaprosimy jeszcze kilka osób. Jak przyszli, to ta sama kelnerka poinformowała nas, że od teraz do każdego zamówienia doliczane będzie 10% dodatkowej opłaty. Zaprosiłem im klientów i cena mojego piwa wzrosła XDDDD
Zebraliśmy się i wyszliśmy ze scamowni
#zalesie #scam #warszawa
  • 111
  • Odpowiedz
  • 1445
Opłata za serwis przy większej ilości osób przy stoliku


@robertx: wytłumacz mi powód takiej zwiększonej opłaty. Czy cena produktu nie powinna być ceną z karty (menu/cennika), niezależnie od ilości osób?
  • Odpowiedz
@Hitmonlee: Ja tam oszustów nigdzie nie widzę, natomiast w oczy rzuca się cebulactwo i brak obycia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@G06DbT:

wytłumacz mi powód takiej zwiększonej opłaty. Czy cena produktu nie powinna być ceną z karty (menu/cennika), niezależnie od ilości osób?


Sam sobie to wytłumaczyłeś - jak cena produktu miałaby wpływać na koszt serwisu? Stoliki z wieloma osobami się inaczej obsługuje, inaczej wydaje się picie i
  • Odpowiedz
Stoliki z wieloma osobami się inaczej obsługuje, inaczej wydaje się picie i jedzenie; taka biesiada nie trwa pół godziny, więc stoliki są zajęte dłużej, a niekoniecznie knajpa ma z tego większy przychód.


@slawek887: czy opłata za serwis w takim wypadku jest wyszczególniona w karcie? Bo jeśli nie, to z jakiej paki coś takiego stosują?

No i przedsiębiorca powinien przekalkulować ceny tak, żeby mu się opłacało zarówno obsługiwać jedną osobę przy stoliku,
  • Odpowiedz
czy opłata za serwis w takim wypadku jest wyszczególniona w karcie?


@G06DbT: Jest

No i przedsiębiorca powinien przekalkulować ceny tak, żeby mu się opłacało zarówno obsługiwać jedną osobę przy stoliku, jak i 10.


No to załóż restaurację i tak zrób, z miejsca wytniesz konkurencję ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak dla mnie to jest specjalne wyciąganie kasy.


Tak, ale koszty (czas i zaangażowanie obsługi) również są większe. Można
  • Odpowiedz
@G06DbT: Mirek wyżej ładnie wyjaśnił to nie będę powtarzał. Dodatkowo tak, informacja o serwisie jest podana zawsze w karcie a przynajmniej powinna być.
  • Odpowiedz
@Hitmonlee: Standardowa sprawa, zwykle przy rezerwacjach powyżej 8-10 osób. Wbrew temu, co ci się wydaje, to takie stoliki zwykle generują mniej dochodu. Poprzestawiane stoły i krzesła (nie do końca wypełnione), siedzą długie godziny, część osób zamawia zwykle mało/w ogóle. Do tego większy harmider, który innym gościom może przeszkadzać. Polecam wtedy potraktować to zamiast napiwku i wsio

czy opłata za serwis w takim wypadku jest wyszczególniona w karcie?


@G06DbT: Jeszcze się
  • Odpowiedz
@wstanczyk: napiwek daje sie wtedy, kiedy obsluga jest naprawde bardzo dobra, a nie obligatoryjnie. Zresztą nie rozumiem idei napiwków. Dawniej to jeszcze ok jak kelner zarabiał 2 zł za godzine, ale teraz?
  • Odpowiedz
  • 34
@G06DbT: też absolutnie tego nie czaję, ale ostatnio bardzo często się z tym spotykam. Powyżej 6 osób doliczamy 10 czy 15% za serwis i #!$%@? Wam w dupę. Nie dostałem jeszcze od nikogo logicznego argumentu dlaczego tak. Przecież im więcej osób tym lepiej restauracja na tym wychodzi.
  • Odpowiedz