Aktywne Wpisy
Nie mam pojęcia co robić, różowa od roku pracuje w mniejszej firmie gdzie od samego początku podbija do niej jeden "kierownik". Tak jak na początku było to stosunkowo delikatne czyli zagadywanie na przerwie czy zapraszanie na kolacje, tak z czasem zaczął się mocno rozkręcać. Różowa oczywiście poinformowała go, ze nie jest zainteresowana bo już z kimś jest, ale do chłopa najwidoczniej to nie dociera bo co jakiś czas znowu probuje. Raz na
daeun +87
Śledzę wiele dzienników budowy i wszystkie łączy jedno i to samo. Polacy budują się PONAD STAN z wykorzystaniem technologii zupełnie im niepotrzebnych, czesto nawet nie zdając sobie sprawy w jakie gó*** sie wpieprzyli. Przeciętny polak nie chce kurnika w Polsce powiatowej, on ogląda MTV Cribbs, Dorote Szelogowską na TTV, wie jak mieszka Zenek Martuniuk, gwiazdy i influencerzy, dla siebie chce tego samego xD
1. Projekt? Obowiazkowo 200m z Archonu, z balkonami, tarasami
1. Projekt? Obowiazkowo 200m z Archonu, z balkonami, tarasami
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Tak naprawdę osobówki spełniające benzynową normę Euro 3 (od 2000 r.) oraz dieslowską Euro 4 (od 2005) są dosyć czyste w porównaniu z różnymi samochodami produkowanymi na świecie, oraz niemające wiele wspólnego z kopciuchami XX-wiecznymi. Idąc dalej, auta benzynowe z normą Euro 4 (od 2005) i dieslowskie z normą Euro 5 (od 2008) produkują naprawdę śladowe ilości zanieczyszczeń.
Prawdą jest też, że zbyt duże zanieczyszczenie różnorakimi pyłami powoduje negatywny wpływ na zdrowie człowieka (w tym zdrowie psychiczne). Pewnie dostanę minusy, ale szczerze, gdybym był prezydentem większego wojewódzkiego miasta, to wymyśliłbym coś takiego - Strefa Czystego Transportu dla ścisłego centrum:
- Benzyny z normą Euro 4 (2005+) wzwyż i diesla z normą Euro 5 wzwyż (2008+) mogą wjeżdżać bez żadnych ograniczeń i opłat
- Benzyny z normą Euro 3 (2000 - 2004) i dieslowską Euro 4 (2005 - 2007) mogą wjeżdżać, ale muszą mieć specjalną nalepkę i uiścić opłatę za posiadanie nalepki odpowiadająca rocznie kwocie: 1/20 miesięcznej płacy minimalnej w styczniu danego roku + 0,25 zł od 1000 przejechanych km w roku poprzednim (według Cepiku ze spisu ze stacji diagnostycznej). Czyli np. ktoś przejechał w poprzednim roku 20 000 km. Roczna opłata to: 212,1 + 5 = 217,1. Także alternatywnie możliwość jednorazowego passu na 48h za 4,24 zł.
Dla mieszkańców strefy zniżka 90% przez pierwsze 2 lata obowiązywania, 75% przez następne 2 lata, 50% przez kolejne 2 lata, 25%, przez następne 2 lata.
- pojazdy zabytkowe oraz benzynową z normą Euro 2 i dieslowską Euro 3 - jw. x 2. Także alternatywnie jednorazowy pass 48h za 8,48 zł
Dla mieszkańców strefy możliwość rocznej opłaty jak standardowa dla tych z benz. Euro 3 i diesel Euro 4 (jw., 212,1 + 0,25 zł / 1000 km) przez pierwsze 2 lata, +25% przez kolejne 2 lata, +50% przez następne 2 lata, + 75% przez następne 2 lata, +90% przez kolejne 2 lata
- pozostałe pojazdy - specjalny jednorazowy pass za 21,21 zł obowiązujący przez 48h.
Pieniądze uzbierane w ten sposób tylko i wyłącznie na fundusz działający na realną poprawę stanu powietrza i na nic innego.
Do tego darmowe passy 36h w przypadku potrzeby umówionej wizyty siebie lub osoby bliskiej do: szpitala wojewódzkiego (max 3 rocznie), innego szpitala na terenie miasta (max 3 rocznie ale nie więcej jak 5x w szpitalach łącznie z wojewódzkimi), urzędu wojewódzkiego (max 2 rocznie), urzędu marszałkowskiego (max 2 rocznie), innych obiektów państwowych lub wojewódzkich (max 2x rocznie pozostałe na osobę). Akceptowanie refundowania przez państwo / województwo dla miasta większej ilości takich passów w indywidualnych przypadkach, ale to już w geście państwa / województwa.
Problem jest w tym, że ja bym na tym skończył. A oni dopiero chcą to traktować jako przystawkę do grubszych planów.
#motoryzacja #samochody #srodowisko #ekologia #strefaczystegotransportu #sct #trzaskowski #patologiazmiasta #warszawa #szczecin #gdansk #trojmiasto #olsztyn #gorzowwielkopolski #zielonagora #poznan #bydgoszcz #torun #bialystok #lodz #lublin #kielce #wroclaw #opole #katowice #krakow #rzeszow
@Adamfabiarz: ten pomysł niedługo padnie.
Ani pierwsze ani drugie nie jest prawdą ¯\(ツ)/¯
Nie ma żadnego zakazu aut spalinowych
https://www.money.pl/gospodarka/jest-decyzja-w-sprawie-zakazu-rejestracji-aut-spalinowych-w-ue-od-2035-roku-6881296346495808a.html
Jest zgoda na tzw. zakaz rejestracji aut spalinowych po 2035 r. Na forum Unii Europejskiej Rada przyjęła regulacje
Jestem. Tam nie ma żadnego zakazu aut spalinowych, a jedynie wymagania odnośnie tych spalin. Co zresztą już ktoś przyznał w tym wątku. Mogą być np zasilane paliwem syntetycznym, wodorem, amoniakiem, pod pewnymi warunkami nawet etanolem i innymi #!$%@?.
@Adamfabiarz: Niestety, ale to nie domena wyłącznie UE, niektóre stany w Stanach Zjednoczonych również takie coś planują bodajże California. Natomiast jeśli Mercedes przyznaje się na przykład, że dalej pracują nad nowymi dieslami i kilka innych firm to obstawiam, że po prostu zarobią na tym
@bidzej: spokojnie, szury znajdą sobie kolejny powód na hejtowanie unii
@bidzej: Też tak uważam. Myślę, że cała idea zakazu miała na celu wymuszenie producentom aut rozwijanie małoemisyjnych technologii. Bo jakby nie postawili porządnego ultimatum, to żadnych badań by nie było, bo to tylko koszty dla nich.
@Pituch @Adamfabiarz No z tym że słynny "ekologiczny gaz" od początku był mitem, który był nam serwowany pod płaszczykiem "zła Łunia każe". Wyszukując na google datami można znaleźć artykuły mówiące o