Aktywne Wpisy
LukasUK +556
WielkiNos +242
Nawet patrząc codziennie na instagramowe trendy wyglądu współczesnych kobiet od zawsze uważałam, że taki instagramowy klon nie ma w ogóle podjazdu do naturalnie wyglądającej wersji kobiety.
Ludzkie oko ma o wiele większą rozdzielczość niż aparat. Jak drastycznie musi to wyglądać na żywo?
#logikarozowychpaskow #fagata #looksmaxing #ladnapani #instagram
Ludzkie oko ma o wiele większą rozdzielczość niż aparat. Jak drastycznie musi to wyglądać na żywo?
#logikarozowychpaskow #fagata #looksmaxing #ladnapani #instagram
Nawet jeśli pieszy ma pierwszeństwo na pasach, nie warto z tego korzystać zbyt pewnie, bo nie mamy szans w starciu z pojazdem. Jeżeli zauważę, że samochód nie zwalnia lub jego prędkość stanowi poważne zagrożenie w razie zderzenia, nie wchodzę na pasy. Zachęcam wszystkich do podobnego podejścia – warto poczekać, nawet jeśli to tylko chwila, żeby uniknąć potencjalnego niebezpieczeństwa.
Piszę to jako pieszy i kierowca, mając na uwadze wspólne bezpieczeństwo na drodze. #bezpieczenstwonadrogach #ostroznoscnapasach
Bo kierowcy mają taki tok myślenia:
Jadąc z przepisową prędkością i zbliżając się do pasów (o czym jest się informowanym znakami), należy dodatkowo zwolnić i zachować szczególną ostrożność, a następnie ustąpić pierwszeństwa pieszemu. Gdyby kierowcy jeździli przepisowo, to nie byłoby potrąceń na przejściach dla pieszych.
No tak, najlepiej jechać 10km/h
A tu ustawa o ruchu drogowym
Zabronione zachowania pieszego
Zabrania się:
1)
wchodzenia na jezdnię lub drogę dla rowerów:
a) bezpośrednio
Drugi problem to media zrobiły swoje informując, że piesi mają bezwzględne pierwszeństwo nie dodając, że nadal pieszego
@Helonzy: uuu, victim blaiming ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na pewno jesteś przyspawany do siedzenia swojego samochodu, jak każdy kto cierpi na samochodozę
A tak serio - wypadki są skutkiem wprowadzenia prawa bez wcześniejszych zmian w infrastrukturze - wystarczyło najpierw wdrożyć wytyczne (co w praktyce oznacza też likwidację niektórych przejść czy zamianę na sugerowane) - https://www.malopolska.uw.gov.pl/doc/Projektowanie%20przej%C5%9B%C4%87%20dla%20pieszych%20WR-D-41-3.pdf
@The_last_perfect_man: a powiesz nam jakie tam jest ograniczenie prędkości i ile realnie kierowcy jeżdżą?
@Helonzy: apel słuszny, ale pamiętaj, że ilość wypadków z udziałem pieszych od lat ma tendencję spadkową.
nie wiem w jakiej bajce mieszkasz ale w pewnych miastach będziesz czekał godzinę na taką możliwość.
@daniel9456: jeśli nastąpi taka konieczność to tak, trzeba jechać 10 km/h.
Nigdy nie zdarzyło ci się do takiej prędkości zwolnić gdy np. na pasie przeciwnym był korek, który stał przez przejście dla pieszych? Chyba nie chcesz mówić, że jechałeś wtedy z pełną dozwoloną prędkością przez takie przejście? :O
Mam dokładnie takie samo podejście jak TY i tego samego uczę moich dzieci. Dopóki auto nie zwolni/zatrzyma się to nie przechodzę. Niektórzy piesi myślą, że są "świętymi krowami" i wszystko im wolno, a już najbardziej #!$%@?* mnie ci, co w ogóle nie popatrzą w lewo/prawo tylko wchodzą i idą ;/;/.
Nie rozumiem też podejścia typu "Jestem pieszym, więc mi się należy pierwszeństwo i choo " nie patrząc na swoje zdrowie/życie.
Wg statystyk policyjnych zdecydowana większość potrąceń jest z winy kierowców (ponad 76%), połowa potrąceń ma miejsce na przejściach dla pieszych, najczęściej osoby potrącone to osoby w wieku 60+ (prawie 40%). Śmierć na przejściu dla pieszych to w 2022 było 31.5% ogółu zabitych pieszych, oprócz tego piesi giną na skrzyżowaniach, chodnikach, drogach dla pieszych,
@Helonzy: to samo ale debili nie brakuje