Aktywne Wpisy
![xXxPu55ySl4y3RXxX](https://wykop.pl/cdn/c3397992/xXxPu55ySl4y3RXxX_6kjPUxOTQX,q60.jpg)
Często słyszałem, że jak ktoś nie chce mieć dzieci to po 25-26 roku życia "coś" w głowie przeskakuje i nagle chce je mieć. Czy coś ze mną jest nie tak skoro nic mi nie przeskoczyło? (oczywiście, że tak przecież mam konto na wykopie) Jak to wyglądało w waszym przypadku? Czy jest szansa, że coś mi jeszcze przeskoczy? #dzieci #zwiazki #antynatalizm
![Antybuka](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Antybuka_oALA0865pT,q60.jpg)
Antybuka +278
Mam dla was historię jednego gościa, który chyba wygrał zycie...
Pan Mariusz lat 46, w wieku 22 lat poślubił Grażkę z którą wpadł, więc jak to kiedyś było, od razu slub zanim zacznie brzucha widać.
Gościa znam od 20 lat, od małego pamiętam, że jego żona była straszną kobitą i zatruwała mu życie (przykład z życia, facet kupił rower 7 lat temu i go wyremontował, kosztowało to pewnie mniej niż 1000zł, ale
Pan Mariusz lat 46, w wieku 22 lat poślubił Grażkę z którą wpadł, więc jak to kiedyś było, od razu slub zanim zacznie brzucha widać.
Gościa znam od 20 lat, od małego pamiętam, że jego żona była straszną kobitą i zatruwała mu życie (przykład z życia, facet kupił rower 7 lat temu i go wyremontował, kosztowało to pewnie mniej niż 1000zł, ale
Całkowicie elektryczny układ hamulcowy. Ma skrócić drogę hamowania ze 100 km/h maksymalnie o 9 metrów, zapewnić lepszą kontrolę i wyeliminować całkowicie opór klocków po hamowaniu. Poza mniejszym zużyciem ma się to przełożyć na poprawę zasięgu i odzysku energii z hamowania.
Do tego szybszy montaż i ułatwienia logistyczne na etapie produkcji auta.
https://www.mobilityoutlook.com/news/zf-unveils-brake-by-wire-system-for-software-defined-vehicles/
#motoryzacja #samochody #technologia #samochodyelektryczne
a samochodzie moze
Jak w elektrycznym samochodzie, z dwoma akumulatorami może się skończyć prąd? Serio, bo nie wydaje się to możliwe
@Issac jakoś będzie zrobione. Na pewno w ZF ktoś o tym pomyślał, zresztą wymagają tego przepisy.
Po drugie, podzespoly nie sa zasilane bezporednio z wysokonapiciowego akumulatora, tylko z 12V po przetwornicy z wysokiego napicia na 12V (realnie bliżej 14V) na akumulator niskonapięciowy.
Po trzecie, awaria - np. bezpiecznik strzeli ?
Jakie pytanie? W czasie jazdy nie może się skończyć prąd, żeby nie było go wystarczająco do hamulców.
Bezpiecznik od czego? Każdy silnik może być oddzielony. Naprawdę myślę, że w ZF wiedzą co robią, a nie zrobili 4 silniki na paru kabelkach i "jakoś to będzie". Tym bardziej że to już gotowe
Zasilanie hamulców, a zasilanie silników to dwa różne systemy.
Awarie elektroniki to normalka, dlatego w tesli masz też hamulce hydrauliczne.
Jestem ciekaw jak jest rozwiązany system redundancji, bo zakładam że przemyśleli... ale zdążały się błędy konstruktorskie, więc nie ma co się przekonać gdy będzie za późno.
Wystarczy że nie będzie jeden. Układy hamulcowe też od dawna już nie są jedno obwodowe.
A co do błędów, mi kiedyś pękł przewód hamulcowy w 6 letnim aucie i też nie miałem hamulców ¯\(ツ)/¯
W takim układzie wydaje mi się, że łatwiej to zabezpieczyć, bo każde koło może mieć osobny obwód. Do tego pełna diagnostyka i informacje o awarii na bieżąco.
O moim przewodzie dowiedziałem się
Hydrauliczne są bardziej odporne na krytyczną awarię i to nie jest kwestia dyskusyjna, tylko fakt.
Układy ciśnieniowe są parowane na krzyż, więc nawet jak straciłeś jeden z przewodów to nadal ciśnienie było w przynajmniej 2 kołach.
Fakt, cztery oddzielne układy są super, ale "wystarczy" awaria odczytu potencjometru/ów lub jakaś sprytna awaria która nie znajdzie błędu w systemie redundancji i zaciski nie będą wiedziały że depczesz
Edyta: widzę, że już wcześniej takim pomysłem rzuciłeś:)
Te systemy ZF to nadal zaciski, klocki cierne i tarcze... tylko zamiast tłoka i płynu, jest silniczek elektryczny i przekładania ślimakowa, ot technologią.
No nie wiem.
Więc dlaczego nie stosuje się ich w samolotach w takim razie? Przecież lepiej żeby były bezawaryjne?
Cały czas opierasz się na tym, że układ nie ma żadnego zabezpieczenia. A już nawet głupie SBC 20 lat temu było zabezpieczone dodatkowym obwodem na wypadek awarii.
Tak, stosuje się hydrauliczne w samolotach (-‸ლ)
"Brak prądu w ruch w pojeździe elektrycznym nie jest możliwy" Tak, bo nie ma szans na awaria akumulatora w aucie elektrycznym.
Koniec dyskusji, bo widze że nie rozumiesz, czego nie rozumiesz nawet.
@Issac: no ale to nie musi być koniecznie 1:1
wystarczy aby układ hamulcowy miał swój dodatkowy mały akumulatorek na wypadek awarii który pozwoli zatrzymać samochód,
z użyciem przekładni to nie trzeba wiele prądu aby zahamować
pewnie też dobrym pomysłem byłoby zastosowanie jakiegoś hamulca "ręcznego" który się przy baku prądu jest "zaciągnięty" a zwalnia się podczas jazdy i który ma jakąś
@Issac: no ale tą drogą to można tez argumentować, że elektroniczne przepustnice, elektroniczne pedały gazu powinny co chwile się psuć i wkręca silnik na wysokie obroty, same przyspieszać, itd..
co prawda zdarzają się i takie usterki ale to jednostkowe przypadku w sytuacji gdy chyba już od 20? lat nie robi się aut
Jestem miłośnikiem starego dobrego ręcznego na lince - najlepszy system awaryjny/redundacyjny jaki mógł powstać, wg mojej skromnej opinii.
Nie potrzebuje skomplikowanych systemów, energii i jest niezależny od nożnego hamulca, oraz prosty w eksploatacji.
I tutaj też istnieje takie ryzyko, tylko efekty takich awarii mogą być inne.
Jestem w 99% za elektryfikacją, ale jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to miłośnikiem poduszek, pasów i hamulców hydraulicznych i linkowych (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Awarię którego akumulatora? Słyszałeś o jakieś awarii współczesnego akumulatora 12v, w dodatku w czasie jazdy, która całkowicie zamyka obieg prądu przez niego? Jak może tak paść Aku?
A jakiś prąd w baterii trakcyjnej będzie zawsze, żeby zasilić 12v czy przetwornicę czy cokolwiek tam będzie. Nie ma możliwości całkowitego rozładowania