Wpis z mikrobloga

ZF zaprezentował Dry Brake by Wire.
Całkowicie elektryczny układ hamulcowy. Ma skrócić drogę hamowania ze 100 km/h maksymalnie o 9 metrów, zapewnić lepszą kontrolę i wyeliminować całkowicie opór klocków po hamowaniu. Poza mniejszym zużyciem ma się to przełożyć na poprawę zasięgu i odzysku energii z hamowania.
Do tego szybszy montaż i ułatwienia logistyczne na etapie produkcji auta.

https://www.mobilityoutlook.com/news/zf-unveils-brake-by-wire-system-for-software-defined-vehicles/

#motoryzacja #samochody #technologia #samochodyelektryczne
Pobierz PiotrFr - ZF zaprezentował Dry Brake by Wire. 
Całkowicie elektryczny układ hamulcowy...
źródło: IMG_20231114_103626
  • 52
gdzie sie podzialy chowane lampy pop up?


@WykopanyDzon: Ta moda chyba zniknęła dlatego że w USA w końcu dopuszczono w samochodach dowolne reflektory z wymiennymi żarówkami. Wcześniej samochód mógł mieć tylko jeden z kilku standardowych, dużych reflektorów.

to ta "awaria" polegająca na tym, że dało się zaczepić pedałem gazu o dywanik? Czy o jakiejś innej nie słyszałem?


@ShortyLookMean: była jeszcze awaria elektroniczna związana ze zwarciem na potencjometrze przy pedale -
No Airbus jakoś tego od dawna nie robi.


@PiotrFr: Robi, jak się na czymś nie znasz to się nie odzywaj.

Hamulce w samolotach rodziny Airbus A320 oparte są o dwa systemy hydrauliczne. Pierwszy odpowiadający za pracę w trybie "normal" oznaczony jest jako "green" i drugi używany w trybie "alternate" korzysta z systemu hydraulicznego "yellow". Te samoloty mają jeszcze trzeci system hydrauliczny "blue", który nie jest wykorzystywany w hamulcach

Powierzchnie sterowe również
Pobierz KaiserBrotchen - >No Airbus jakoś tego od dawna nie robi.

@PiotrFr: Robi, jak się na...
źródło: hydraulic-system-in-airbus-a320-and-skydrol-circulation-circuit
@Issac: całą dyskusję należy zacząć od tego, że w pojeździe elektrycznym ten układ hamulcowy to jest w zasadzie backup i ewentualnie dohamowywacz. Hamulcem głównym są silniki pojazdu, które w dodatku odzyskaną energię pakują w baterię.

Bycie fanem rozciągającej i zapiekającej się stalowej linki świadczy tylko i wyłącznie o twojej ignorancji. A najlepsze jest to, że z takim podejściem jeszcze wyzywasz kogoś innego, że jest oporny.
@KaiserBrotchen:

Powierzchnie sterowe również są sterowane hydraulicznie.


I gdzie mają fizyczne połączenie z wolantem? A nie, nie mają, jest realizowane elektrycznie.
Więc

jak się na czymś nie znasz to się nie odzywaj.
@Issac: piszesz ciągle

jestem pewien że są systemy redundancji


A w każdym poście

Co będzie w przypadku awarii?


I jeszcze mi mówisz, że powinienem sprawdzić, co to znaczy?

Bycie fanem jednej z najgorszych i najbardziej upierdliwych rzeczy w aucie (ręczny na linkę) przemilczę.

Sterowanie by wire to pod każdym względem lepsze rozwiązanie. A fakt bycia sterowanym elektroniką nie wyklucza większej niezawodności. Auta na statku też się więcej psują od gaźnika?
I gdzie mają fizyczne połączenie z wolantem? A nie, nie mają, jest realizowane elektrycznie.


@PiotrFr: i przy okazji, bo to co napisałeś jest bzdurą, więc radziłbym ci nie kopiować

jak się na czymś nie znasz to się nie odzywaj.

i używać tego przeciwko mnie, bo nie masz najmniejszego nawet pojęcia o lotnictwie co wielokrotnie pokazałeś.

Mechanizm pedałów steru kierunku i hamulców nie jest sterowany elektrycznie i ma bezpośrednie połączenie mechaniczne z
Pobierz KaiserBrotchen - >I gdzie mają fizyczne połączenie z wolantem? A nie, nie mają, jest ...
źródło: 2431154_original
KaiserBrotchen - >I gdzie mają fizyczne połączenie z wolantem? A nie, nie mają, jest ...