Aktywne Wpisy
Pokojowa +52
Spotykasz Ją. I mówi ci cześć. Co robisz?
mirko_anonim +5
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Jestem facetem po 30tce. Mam narzeczoną tez po 30tce z którą jestem od jakiś 8 lat, od 7 lat mieszkamy ze sobą. Zaczyna pojawiać się kwestia dzieci. Zawsze miałem w głowie, że chce mieć dzieci ale to "kiedyś", "nie teraz". No ale czas leci i różowa naciska, że to już pora. Wcześniej też miała takie podejście, że "kiedyś". Nawet bardzo pilnowała antykoncepcji i tak dalej. Ale jak widzę dzieci
Jestem facetem po 30tce. Mam narzeczoną tez po 30tce z którą jestem od jakiś 8 lat, od 7 lat mieszkamy ze sobą. Zaczyna pojawiać się kwestia dzieci. Zawsze miałem w głowie, że chce mieć dzieci ale to "kiedyś", "nie teraz". No ale czas leci i różowa naciska, że to już pora. Wcześniej też miała takie podejście, że "kiedyś". Nawet bardzo pilnowała antykoncepcji i tak dalej. Ale jak widzę dzieci
Całkowicie elektryczny układ hamulcowy. Ma skrócić drogę hamowania ze 100 km/h maksymalnie o 9 metrów, zapewnić lepszą kontrolę i wyeliminować całkowicie opór klocków po hamowaniu. Poza mniejszym zużyciem ma się to przełożyć na poprawę zasięgu i odzysku energii z hamowania.
Do tego szybszy montaż i ułatwienia logistyczne na etapie produkcji auta.
https://www.mobilityoutlook.com/news/zf-unveils-brake-by-wire-system-for-software-defined-vehicles/
#motoryzacja #samochody #technologia #samochodyelektryczne
Dodaj że te 9 metrów krótszego hamowania to liczone jest z czasu reakcji systemu, a nie hamowania samego w sobie. W codziennym użytkowaniu może i wychodzi na jedno ale bez tego kontektu dziwnie się to czyta
czy ja wiem czy to takie fajne. w krytycznym momencie lepiej jakby hamulce dzialaly nawet bez pradu. byle jak, ale zeby jednak dzialaly.
No właśnie. Do tego świetna i błyskawiczna współpraca z ABS, ESP itp
I jeden płyn do wymiany mniej.
@cwlmod
Pewnie chodzi o mniejsze straty w takim układzie i lepszą współpracę pomiędzy układem hamulcowym a rekuperacją.
Tarcie i nacisk klocków na tarcze się nie zmieni. Zmieni się jedynie nośnik energii z hydraulicznego na elektryczny. Będzie silniczek elektryczny zamiast cieczy, która działa pod odpowiednim ciśnieniem na tłoczek hamulcowy.
ZF znane jest z bardzo trwałych hydraulicznych skrzyń biegów.
@WykopanyDzon: No właśnie, nie ma żadnego backupu, a co by nie mówić to hamulec jest najważniejszym układem pod względem bezpieczeństwa
Zmieni. Po hamowaniu tłoczek może się od razu cofnąć, przy tradycyjnym układzie hamulcowym nadal przylega do tarczy.
Ale właśnie to "jedynie" zmieni bardzo wiele
@PiotrFr: Cofa go ciśnienie płynu i/lub kształt uszczelki
Odnośnie awarii. 4 niezależne zaciski, mogą być uruchomione z czegokolwiek, łatwo zrobić backup. Przecież to nie wymaga żadnej pompy jak sbc czy innego głównego elementu. Sterownik + 4 silniki
historia motoryzacji zna przypadki rozwiazan ktore wprowadzono, a pozniej wycofywano. np gdzie sie podzialy chowane lampy pop up? tez jezdzilo po drogach i juz tego nie ma, bo jako wystajace elementy nadwoza byly niebezpieczne dla pieszych.
uzasadnij a nie rzucaj ogolnikami typu 'moze byc'
no ale wymaga prądu?
@WykopanyDzon
Z zasady silnik elektryczny jest bardziej trwały od układu hydraulicznego. Tu jedynie zawodna może być elektronika ale jak mówiłem łatwo zrobić backup.
No wymaga. Prądu zabraknąć nie może, jedynie może dojść do jakiego uszkodzenia głównego sterowania, dlatego pewnie będzie jakieś obejście awaryjne.
Wiesz że samoloty pasażerskie od dekad latają bez mechanicznych połączeń ze sterami? Układy są dość zabezpieczone, że brak kontroli nie jest możliwy
@WykopanyDzon: układ hydrauliczny z kolei nie zadziała jak nie będzie nośnika w postaci cieczy, czyli zwykła nieszczelność i wyciek narażają kierowcę na niebezpieczeństwo. Każde rozwiązanie ma słaby punkt, chodzi o to żeby stosować to najlepsze.
ale nie porownuj standardow z lotnictwa bo to nie ten level. tam nie moze prad sie skonczyc bo masz awaryjna pradnice jak pic rel
a samochodzie moze