Wpis z mikrobloga

Auto Motor und Sport porównał 2 elektryki z kombi w dizelku pod względem zasięgu i kosztów przy wyjeździe wakacyjnym z boxem na dachu i rowerami na haku:

BMW iX xDrive50 (cena od 107900€)
- na pusto przy 130km/h: zasięg 383 km, koszt prądu 15.07€/100km
- z dodatkami przy 130km/h: zasięg 300km, koszt prądu 19.25€/100km

Polestar 2 (cena od ok. 52000€)
- na pusto przy 130km/h: zasięg 291km, koszt prądu 14.74€/100km
- z dodatkami przy 130km/h: zasięg 203km, koszt prądu 21.12€/100km

Mercedes C 220d T (cena od 53.948€)
- na pusto przy 130km/h: zasięg 1245km, koszt paliwa 8.59€/100km
- z dodatkami przy 130km/h: zasięg 846km, koszt paliwa 12.64€/100km

Odnośnie kosztów prądu/paliwa:
0.55€/kWh (jako mix między ładowaniem w domu i na ładowarkach)
1.62€/l

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/alternative-antriebe/verbrauch-und-reichweite-e-autos-im-urlaub/

#motoryzacja #elektromobilnosc
bidzej - Auto Motor und Sport porównał 2 elektryki z kombi w dizelku pod względem zas...

źródło: Verbrauchstest-Elektroauto-Dachbox-Fahrradtraeger-169FullWidth-c8773fa0-2024396

Pobierz
  • 31
@bidzej: inb4 goownoburza: EV nie stanowią żadnej alternatywy dla pojazdów spalinowych na prawdziwej trasie (nie popylanie w granicach swojego województwa z bombelkami). Każdy wyjazd EV to wyzwanie a w dieslu dzień jak codzień

Wystarczy że w popularnej destynacji np Chorwacja będą przytkane ładowarki i z 10h jazdy dieselkiem może się zrobić 2dni katorgi w jedną stronę EV
@bidzej: Pokaźny zasięg diesla, no ale zbiornik 66L swoje robi ;)
Zastanawia tak ogromny wzrost spalania przy bagażniku dachowym oraz rowerach z tyłu dla wszystkich aut.. MB 32%, polestar 29% i BMW 22%

Nigdy nie targałem nic na dachu ani z tyłu, ale spodziewałbym się wzostu o 5-7% a nie 30, więc srogo bym się zaskoczył jakbym tak pojechał w trasę i z ~850km zasięgu zrobiłoby mi się 590km, czyli paliłby
w niedzielę jechałem do Włoch przez gottard pass, 4 osoby, jakieś szmery bayery w bagażniku, 550km i spalanie 5.2l czyli lekko ponad 9 CHF za 100km.

i to przejechałem przez Alpy górą, a nie tunelem.

ostatnio na autowizji zrobili wypad na nurburgring nową M3 w kombi i jakimś elektrycznym kombii, tam też "tankowanie" elektryka wyszło sporo drożej i było trzeba jechać dużo wolnej bo zasięg robił się żartem powyżej 130 km/h.

elektryk
openordie - w niedzielę jechałem do Włoch przez gottard pass, 4 osoby, jakieś szmery ...

źródło: temp_file3048883736545018235

Pobierz
@bidzej: przecież nikt nigdzie nie zaprzecza że elektryki nie nadają się w jakies jednorazowe dalekie trasy i odpadają dość przy dieslu. To jest jakieś zaskoczenie? Przecież producenci podają dość zbliżone wartości jeśli chodzi o zasięg itp, nic nie odkryto tym. Bo brzmi jakby równie dobrze mogli przetestować zasięg skutera miejskiego do motocyklu i pokazywać że motocyklem można dalej i szybciej
@bidzej Nie mogli znalezc diesla i elektryka z podobna moca zeby ten test byl w jakikolwiek sposob miarodajny? Z tego co tu widac wzieli najmniejszego pierdzacego diesla do porownania z elektrykami 400+.