Wpis z mikrobloga

mirki czy po zmianie osłony przegubu może się przestawić zbieżność, po wizycie u mechanika mając kierownicę prosto auto znacznie zjeżdża do prawej strony wcześniej była idealnie ustawiona jeszcze jakaś kontrolka epc się zaświeciła gdzie wcześniej jej nie było, nie wiem co on tam poprzestawiał że tak auto zjeżdża a z tego co czytałem zmiana osłony przegubu nie wpływa w żaden sposób na zbieżność kół, auto to vw polo 2001r #mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #volkswagen #polo #pytanie #pytaniedoeksperta
  • 6
  • Odpowiedz
@kutabix nie powinno, ale z autopsji wiem że wymiana nawet głupich tulejek potrafi coś w geometrii popsuć. Czasem miałem tak że wyprułem prawie cały zawias oprócz drążków i było ideal.
  • Odpowiedz
@kutabix: Na kanale, bez odkręcania kól. Zluzuj wahacze na tulejach, tam gdzie wchodzą w sanie, pobujaj przodem auta. Dokreć wahacze.
A ESP, to może tylko kość od czujnika ABS.
  • Odpowiedz
No i coś spieprzył


@mikekane: Nawet nic nie musiał spieprzyć - przedni amortyzator do zwrotnicy przykręcony jest na dwie śruby które mają niewielką swobodę.

O ile na kąt pochylenia koła wpływa to w znikomy sposób, to nawet tak minimalna zmiana nieco zmienia położenia ramienia drążka kierowniczego i połówkową zbieżność tego koła.
Po prostu po ruszeniu tego elementu należy ponownie ustawić zbieżność.

Żeby nie musieć tego robić należy rozpiąć zawieszenie na sworzniu
  • Odpowiedz
@cacyyy: nie esp tylko epc, w vagach to kontrolka od błędu czujników odpowiedzialnych za ruch pojazdu i jego kontrolę, pewnie mechanik coś krzywo poskładał i czujnik kąta skrętu głupieje
  • Odpowiedz