Wpis z mikrobloga

Jak wygląda pasek rozrządu po 58kkm? Ano tak jak w załączniku. Pacjent - Peugeot 2008 z silnikiem pure tech 1.2 130km z 2018 roku.
To jest już wersja po akcji serwisowej związanej z łuszczącym się paskiem... Tu niby miało być wszystko ok. Więc jak widać, nie bardzo im to wyszło...
Więcej zdjęć w komentarzu..

#francuskie #peugeot ale dotyczy też #citroen i #opel, bo w nich też te silniki występują...
źródło: WhatsApp Image 2023-01-20 at 22.05.33
  • 44
@Piter2013: Tak, dokładnie. W tym przypadku 130KM

@Kolarzzwyboru Wszystko się zgadza. A producent (o ile dobrze pamiętam) zaleca wymianę po 140kkm. Ten pasek nawet połowy tego nie przeżył. I co ciekawe - od dawna (od okolic 35kkm) pojawiały się co jakiś czas problemy z olejem. Auto było w serwisie, ale ostatecznie niby tylko zaktualizowali oprogramowanie i błędy przestały się pojawiać. Teraz mam wrażenie, że jednak coś więcej wtedy zrobili, ale się
W vagach interwał wymiany rozrządu na pasku np w 2.0 tdi jest chyba ustalony na 210k km, trochę po bandzie, ale wytrzymują.


@WybuchowyCzajnik: panie ale takich głupot nie gadaj - pokazałbym ci pasek z mojego 2.0 tdi po 70k i nie wyglądał dużo lepiej jak ten od opa.
chyba kiepski jest ten silnik, bo wszystkie auta które go posiadają mają o wiele niższą cenę niż z innymi silnikami benzynowymi na otomoto


@Czyjatoja: Ba... doszło do tego, że są tańsze od diesli, które przecież w większości marek na rynku używanych są obecnie ze 30% tańsze niż odpowiedniki PB
@husky83
o kierwa to ja się jednak cieszę że wziąłem tego 1,6vti na łańcuchu rozrządu mimo że straszyli, wleje te 3 litry oleju na 10k km ale mi przynajmniej rozrząd nie #!$%@? xd
@husky83: w sobotę kupiłem C4 Cactus z silnikiem Pure Tech 1.2 110KM. Według historii napraw, pasek zmieniamy był przy 90000km. Póki co spokojna głowa, a za jakiś czas się do niego zajrzy.

@Emble: łańcuch też może walnąć. Peugeot 508 miał problem z rozciąganiem się łańcucha. Mam Hyundaia i40 i tutaj łańcuch potrafi wyskoczyć z zębatek. Przy 120000km kontrola naciągnięcia i jak luźno to do zmiany.
historii napraw, pasek zmieniamy był przy 90000km. Póki co spokojna głowa, a za jakiś czas się do niego zajrzy.


@husky83: Nie wiem kto wymyślił pasek rozrządu w kąpieli olejowej...
Problem jest w tym, że nie da się w pełni oczyścić układu smarowania z resztek tego paska, po krótkim czasie problem wraca.
a co ile olej zmieniasz i jak jeździsz?


@r5678: Olej raz w roku, czyli 12-13kkm, Jeździ głównie żona krótkie trasy, więc po tej akcji chyba trzeba będzie się zamieniać autami żeby ten też troszkę odżył ;-)
@husky83: to za rzadko wymieniasz... krótkie trasy to się co 6-8K wymienia.
W oleju masz pełno wilgoci bo ten się nie rozgrzewa dobrze, wpływa to na stan paska.
A przede wszystkim to jest wtrysk bezpośredni, na zimnym silniku, paliwo miesza Ci z olejem rozrzedza się film olejowy co drastycznie wpływa na smarowanie pogarszając właściowości smarne.
Zmieniaj 2x częściej i pasek powinien się tak nie rozpadać.
Wszystko się zgadza. A producent (o ile dobrze pamiętam) zaleca wymianę po 140kkm. Ten pasek nawet połowy tego nie przeżył. I co ciekawe - od dawna (od okolic 35kkm) pojawiały się co jakiś czas problemy z olejem. Auto było w serwisie, ale ostatecznie niby tylko zaktualizowali oprogramowanie i błędy przestały się pojawiać. Teraz mam wrażenie, że jednak coś więcej wtedy zrobili, ale się nie przyznali...


@husky83: A ile przejeżdżasz rocznie?
@r5678: powinni zacząć montować w autach licznik mth, przy średniej 60 km/h którą robi większość samochodów wymiana powinna nastąpić po 180 mth, jak ktoś jeździ po mieście to zrobi w te 180h dużo mniej km. Nawet połowę mniej, więc zamiast wymienić olej po 10k powinien wymienić po 6k km.
@husky83: Za cholerę nie jestem w stanie wybaczyć francuzom tego co zrobili ze swoimi silnikami. Mieli HDI i przez 20 lat poprawione z japońską perfekcją DCI dla ludu, mieli silniki pokroju 2.0 F4RT i 2.0T, wymyślne GT i w pytę małych, zrywnych i ekonomicznych benzyn, wszystko pancerne, wbrew stereotypom genialne i przemyślane jednostki.... no i poszli w jakieś czyste sabotaże BMW z VVTI, Puretechy robione przez księgowych czy skomplikowane a zarazem
No kupując nowe auto trzeba się zapoznać z wadami i im przeciwdziałać.


@r5678: To go zapewnili o czym pisze na początku "że to już ten poprawiony". Ten silnik to niestety niewypał, szkoda, że producent jakoś niespecjalnie się tym interesuje. Ponoć dopiero w tym roku mają go przekonstruować na łańcuch.... po 10 latach
A producent (o ile dobrze pamiętam) zaleca wymianę po 140kk


@husky83: teraz już 90k

ja się jednak cieszę że wziąłem tego 1,6vti


@Emble: to ten słynny co trzeba wymieniać pierścienie na tłokach? Nie brzmi jak tańsza impreza
  • 1
@Aik-
ja słyszałem że uszczelnienia zaworów trzeba wymieniać, ale puki co nic nie ruszam. Wymieniam olej max co 15kkm, robię płukanki co wymianę. Aktualnie bierze 3l oleju na 10kkm więc tragedii nie ma, auto przebieg 97kkm. Zobaczymy czy najciekawsze przede mną, puki co jest dobrze ( ͡º ͜ʖ͡º)
@husky83: włącz PW


@francuskie: Włączyłem (swoją drogą - miałem włączone, do nowego wypoku nie przeniosły się ustawienia)

@husky83: jest akcja serwisowa https://francuskie.pl/blisko-700-tysiecy-samochodow-citroen-opel-i-peugeot-do-serwisu-wielka-akcja-naprawcza-silnikow-1-2/


@francuskie: Widziałem... Szkoda tylko, że tydzień temu odebrałem auto od mechanika, gdzie wydałem prawie 2k na naprawę (wymiana paska + czyszczenie silnika z resztek gumy)....
@mjr_bien: Ja patrzyłem w kilku autach i tak w Audi od zmiany oleju którym dojeżdżałem do pracy było 62 km/h średnia. Dojazd autostradą i wjazd wyjazd z miasteczka.

W peugeocie którym jeździliśmy po mieście średnia wyszła 32 km po 10k km. Możliwe że liczy ci także do średniej czas postoju z włączonym silnikiem, u mnie nie ma takich dużych korków żebyśmy stali po godzinie.