Aktywne Wpisy
wykop +75
Dzień dobry, Wykop! #wykopchangelog
W Waszych profilach czeka na Was pewna zmiana, która z pewnością ułatwi Wam śledzenie własnych (i nie tylko!) komentarzy. Tak, tak! Komentowane w profilu powróciły! Znajdziecie je w profilu ---> znaleziska ---> komentowane [patrz screen]
Obecnie wyświetlamy jedynie ostatni komentarz w dyskusji, w kolejnych krokach rozważamy jednak dwie zmiany, które chcielibyśmy z Wami skonsultować:
1. Wyświetlanie w komentowanych większej liczby komentarzy autora. TAK/NIE?
2. Przywrócenie w głównym widoku
W Waszych profilach czeka na Was pewna zmiana, która z pewnością ułatwi Wam śledzenie własnych (i nie tylko!) komentarzy. Tak, tak! Komentowane w profilu powróciły! Znajdziecie je w profilu ---> znaleziska ---> komentowane [patrz screen]
Obecnie wyświetlamy jedynie ostatni komentarz w dyskusji, w kolejnych krokach rozważamy jednak dwie zmiany, które chcielibyśmy z Wami skonsultować:
1. Wyświetlanie w komentowanych większej liczby komentarzy autora. TAK/NIE?
2. Przywrócenie w głównym widoku
Papileo +63
To jest już wersja po akcji serwisowej związanej z łuszczącym się paskiem... Tu niby miało być wszystko ok. Więc jak widać, nie bardzo im to wyszło...
Więcej zdjęć w komentarzu..
#francuskie #peugeot ale dotyczy też #citroen i #opel, bo w nich też te silniki występują...
@Kolarzzwyboru Wszystko się zgadza. A producent (o ile dobrze pamiętam) zaleca wymianę po 140kkm. Ten pasek nawet połowy tego nie przeżył. I co ciekawe - od dawna (od okolic 35kkm) pojawiały się co jakiś czas problemy z olejem. Auto było w serwisie, ale ostatecznie niby tylko zaktualizowali oprogramowanie i błędy przestały się pojawiać. Teraz mam wrażenie, że jednak coś więcej wtedy zrobili, ale się
W vagach interwał wymiany rozrządu na pasku np w 2.0 tdi jest chyba ustalony na 210k km, trochę po bandzie, ale wytrzymują.
Z ciekawości, da się odczytać producenta paska?
u mnie w astrze po 61tys. km wyglądał jak nowy, ale i tak zmieniłem bo w sumie tamten 5 lat przyjechał, a dla tego auta każda awaria to w sumie złomowanie, a chce jeszcze pośmigać
chyba kiepski jest ten silnik, bo wszystkie auta które go posiadają mają o wiele niższą cenę niż z innymi silnikami benzynowymi na otomoto
@WybuchowyCzajnik: panie ale takich głupot nie gadaj - pokazałbym ci pasek z mojego 2.0 tdi po 70k i nie wyglądał dużo lepiej jak ten od opa.
@Czyjatoja: Ba... doszło do tego, że są tańsze od diesli, które przecież w większości marek na rynku używanych są obecnie ze 30% tańsze niż odpowiedniki PB
o kierwa to ja się jednak cieszę że wziąłem tego 1,6vti na łańcuchu rozrządu mimo że straszyli, wleje te 3 litry oleju na 10k km ale mi przynajmniej rozrząd nie #!$%@? xd
@Emble: łańcuch też może walnąć. Peugeot 508 miał problem z rozciąganiem się łańcucha. Mam Hyundaia i40 i tutaj łańcuch potrafi wyskoczyć z zębatek. Przy 120000km kontrola naciągnięcia i jak luźno to do zmiany.
#!$%@? obetnij te paznokcie
xD
mój pasek w Astrze miał 12 lat i wyglądał bardzo dobrze (niby pierwsza wymiana powinna być po 10 latach albo 100 tys. km). Nie wiem jak mogli zepsuć tak proste i trwałe rozwiązanie..
@husky83: Nie wiem kto wymyślił pasek rozrządu w kąpieli olejowej...
Problem jest w tym, że nie da się w pełni oczyścić układu smarowania z resztek tego paska, po krótkim czasie problem wraca.
No kupując nowe auto trzeba się zapoznać z wadami i im przeciwdziałać.
@r5678: Olej raz w roku, czyli 12-13kkm, Jeździ głównie żona krótkie trasy, więc po tej akcji chyba trzeba będzie się zamieniać autami żeby ten też troszkę odżył ;-)
W oleju masz pełno wilgoci bo ten się nie rozgrzewa dobrze, wpływa to na stan paska.
A przede wszystkim to jest wtrysk bezpośredni, na zimnym silniku, paliwo miesza Ci z olejem rozrzedza się film olejowy co drastycznie wpływa na smarowanie pogarszając właściowości smarne.
Zmieniaj 2x częściej i pasek powinien się tak nie rozpadać.
@husky83: A ile przejeżdżasz rocznie?
@r5678: no jasne, producent zaleca zmianę paska co 140k km to wina opa że sie nie dowiedział jak dbać o auto. Powinien się domyślić, że styl jazdy jego żony jest inny niż laboratoryjne testy aut
https://youtu.be/XzxiWo6cuss
@r5678: To go zapewnili o czym pisze na początku "że to już ten poprawiony". Ten silnik to niestety niewypał, szkoda, że producent jakoś niespecjalnie się tym interesuje. Ponoć dopiero w tym roku mają go przekonstruować na łańcuch.... po 10 latach
@husky83: teraz już 90k
@Emble: to ten słynny co trzeba wymieniać pierścienie na tłokach? Nie brzmi jak tańsza impreza
@husky83: jest akcja serwisowa https://francuskie.pl/blisko-700-tysiecy-samochodow-citroen-opel-i-peugeot-do-serwisu-wielka-akcja-naprawcza-silnikow-1-2/
ja słyszałem że uszczelnienia zaworów trzeba wymieniać, ale puki co nic nie ruszam. Wymieniam olej max co 15kkm, robię płukanki co wymianę. Aktualnie bierze 3l oleju na 10kkm więc tragedii nie ma, auto przebieg 97kkm. Zobaczymy czy najciekawsze przede mną, puki co jest dobrze ( ͡º ͜ʖ͡º)
@francuskie: Włączyłem (swoją drogą - miałem włączone, do nowego wypoku nie przeniosły się ustawienia)
@francuskie: Włączyłem (swoją drogą - miałem włączone, do nowego wypoku nie przeniosły się ustawienia)
@francuskie: Widziałem... Szkoda tylko, że tydzień temu odebrałem auto od mechanika, gdzie wydałem prawie 2k na naprawę (wymiana paska + czyszczenie silnika z resztek gumy)....
W peugeocie którym jeździliśmy po mieście średnia wyszła 32 km po 10k km. Możliwe że liczy ci także do średniej czas postoju z włączonym silnikiem, u mnie nie ma takich dużych korków żebyśmy stali po godzinie.