Jak wygląda pasek rozrządu po 58kkm? Ano tak jak w załączniku. Pacjent - Peugeot 2008 z silnikiem pure tech 1.2 130km z 2018 roku. To jest już wersja po akcji serwisowej związanej z łuszczącym się paskiem... Tu niby miało być wszystko ok. Więc jak widać, nie bardzo im to wyszło... Więcej zdjęć w komentarzu..
@Kolarzzwyboru Wszystko się zgadza. A producent (o ile dobrze pamiętam) zaleca wymianę po 140kkm. Ten pasek nawet połowy tego nie przeżył. I co ciekawe - od dawna (od okolic 35kkm) pojawiały się co jakiś czas problemy z olejem. Auto było w serwisie, ale ostatecznie niby tylko zaktualizowali oprogramowanie i błędy przestały się pojawiać. Teraz mam wrażenie, że jednak coś więcej wtedy zrobili, ale się
@husky83: genialne to rozwiązanie jest. Koszty wymiany trzy raz większe, ale przynajmniej wytrzymuje połowę tego co zwykły pasek xD W vagach interwał wymiany rozrządu na pasku np w 2.0 tdi jest chyba ustalony na 210k km, trochę po bandzie, ale wytrzymują. Z ciekawości, da się odczytać producenta paska?
@husky83 u mnie w astrze po 61tys. km wyglądał jak nowy, ale i tak zmieniłem bo w sumie tamten 5 lat przyjechał, a dla tego auta każda awaria to w sumie złomowanie, a chce jeszcze pośmigać
chyba kiepski jest ten silnik, bo wszystkie auta które go posiadają mają o wiele niższą cenę niż z innymi silnikami benzynowymi na otomoto
@Czyjatoja: Ba... doszło do tego, że są tańsze od diesli, które przecież w większości marek na rynku używanych są obecnie ze 30% tańsze niż odpowiedniki PB
@husky83 o kierwa to ja się jednak cieszę że wziąłem tego 1,6vti na łańcuchu rozrządu mimo że straszyli, wleje te 3 litry oleju na 10k km ale mi przynajmniej rozrząd nie #!$%@? xd
@husky83: w sobotę kupiłem C4 Cactus z silnikiem Pure Tech 1.2 110KM. Według historii napraw, pasek zmieniamy był przy 90000km. Póki co spokojna głowa, a za jakiś czas się do niego zajrzy.
@Emble: łańcuch też może walnąć. Peugeot 508 miał problem z rozciąganiem się łańcucha. Mam Hyundaia i40 i tutaj łańcuch potrafi wyskoczyć z zębatek. Przy 120000km kontrola naciągnięcia i jak luźno to do zmiany.
@perasperaadopelastra mój pasek w Astrze miał 12 lat i wyglądał bardzo dobrze (niby pierwsza wymiana powinna być po 10 latach albo 100 tys. km). Nie wiem jak mogli zepsuć tak proste i trwałe rozwiązanie..
To jest już wersja po akcji serwisowej związanej z łuszczącym się paskiem... Tu niby miało być wszystko ok. Więc jak widać, nie bardzo im to wyszło...
Więcej zdjęć w komentarzu..
#francuskie #peugeot ale dotyczy też #citroen i #opel, bo w nich też te silniki występują...
źródło: WhatsApp Image 2023-01-20 at 22.05.33
Pobierzźródło: WhatsApp Image 2023-01-20 at 22.05.32 (1)
Pobierzźródło: WhatsApp Image 2023-01-20 at 22.05.31
Pobierz@Kolarzzwyboru Wszystko się zgadza. A producent (o ile dobrze pamiętam) zaleca wymianę po 140kkm. Ten pasek nawet połowy tego nie przeżył. I co ciekawe - od dawna (od okolic 35kkm) pojawiały się co jakiś czas problemy z olejem. Auto było w serwisie, ale ostatecznie niby tylko zaktualizowali oprogramowanie i błędy przestały się pojawiać. Teraz mam wrażenie, że jednak coś więcej wtedy zrobili, ale się
W vagach interwał wymiany rozrządu na pasku np w 2.0 tdi jest chyba ustalony na 210k km, trochę po bandzie, ale wytrzymują.
Z ciekawości, da się odczytać producenta paska?
u mnie w astrze po 61tys. km wyglądał jak nowy, ale i tak zmieniłem bo w sumie tamten 5 lat przyjechał, a dla tego auta każda awaria to w sumie złomowanie, a chce jeszcze pośmigać
chyba kiepski jest ten silnik, bo wszystkie auta które go posiadają mają o wiele niższą cenę niż z innymi silnikami benzynowymi na otomoto
@WybuchowyCzajnik: panie ale takich głupot nie gadaj - pokazałbym ci pasek z mojego 2.0 tdi po 70k i nie wyglądał dużo lepiej jak ten od opa.
@Czyjatoja: Ba... doszło do tego, że są tańsze od diesli, które przecież w większości marek na rynku używanych są obecnie ze 30% tańsze niż odpowiedniki PB
o kierwa to ja się jednak cieszę że wziąłem tego 1,6vti na łańcuchu rozrządu mimo że straszyli, wleje te 3 litry oleju na 10k km ale mi przynajmniej rozrząd nie #!$%@? xd
@Emble: łańcuch też może walnąć. Peugeot 508 miał problem z rozciąganiem się łańcucha. Mam Hyundaia i40 i tutaj łańcuch potrafi wyskoczyć z zębatek. Przy 120000km kontrola naciągnięcia i jak luźno to do zmiany.
#!$%@? obetnij te paznokcie
xD
mój pasek w Astrze miał 12 lat i wyglądał bardzo dobrze (niby pierwsza wymiana powinna być po 10 latach albo 100 tys. km). Nie wiem jak mogli zepsuć tak proste i trwałe rozwiązanie..