Wpis z mikrobloga

@Felonious_Gru: Co masz na myśli?

Bo wiesz ja jestem jedną nogą w szosowym świecie, a drugą w XCO no i...

W góralach od 2 lat trwa wyścig na bardziej progresywne geometrie, na rowery downcountry - rok po roku ramy mają inne cyferki kątów, zawieszenia etc.

W szosie tylko pierdoły od lat o aerodragu i tym, że ramy rok po roku są pierdylion razy bardziej sztywne, ale i bardziej komfortowe...
normalnym ludziom to nie przeszkadza ( ͡ ͜ʖ ͡)


@Felonious_Gru: Ludziom nie przeszkadza że umierają z powodu złego powietrza, nie przeszkadza że muszą jeść najtańsze żarcie. Więc jak komuś kto się nie szanuje ma przeszkadzać ścieżka z kostki brukowej xd
Dziwnym trafem np Wawa ogarneła że ddr trzeba robić z asfaltu a inni nadal lecą z kostką.
Ps. nie znam nikogo kto powiedziałby że po kostce
jedź gdzieś na kostkę która ma kilka lat, gdzie policja i zarząd miejski pojeździli już po tej kostce parę razy...


@kobrys13: to tak samo mogę powiedzieć o drogach krajowych, że koleiny są.
U mnie w mieście kostkowe ścieżki mają kilkanaście lat i są równe, więc się da zrobić prawidłowo.
@Felonious_Gru: patrz nawet debile jakieś magistry inżynierki stwierdził że jazda po kostce brukowej jest szkodliwa dla rowerzysty

Długotrwała jazda rowerem po nawierzchniach pokrytych kostką betonową powoduje wyraźne zagrożenie dla zdrowia rowerzystów, tak więc powinno się unikać stosowania kostki brukowej do budowy dróg rowerowych. W zasadzie należy dążyć do zakazu jej układania. Najlepszą, czyli generującą najmniej drgań nawierzchnię do jazdy rowerem stanowi mastyks grysowy (SMA), rozściełany mechanicznie i zagęszczany walcami. Typowe dobrej
ciekaw jestem czy czują różnicę w użytkowaniu,


@Felonious_Gru: Przejście w progresywną gemetrię ma wady i zalety - zdecydowanie lepiej rower w terenie się zachowuje, ale trudno się go prowadzi w ciasnych nawrotach.

120mm zawiasu teoretycznie spowalnia na prostych podjazdach za to pozwala zjeżdżać znacznie, znacznie szybciej.

Sam ostatnio miałem przyjemność przejechać jeden dosyć trudny technicznie zjazd na 100mm (zawieszenie albo dobijało, albo musiało być masakrycznie twardo ustawione) i na 120mm zawieszenia.