Wpis z mikrobloga

Na reddicie pojawiła się fajna nitka z pytaniami udziałowców do CDPR https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kd7nxe/stakeholders_meeting_audio_recording/

Całkowicie ignorując kwestie bugów i wydajności na konsolach (bo to oczywiste, że muszą ja poprawić żeby odzyskać resztki honoru) pojawiła sie jedna fajna wypowiedź:

K: Are the patches just purely looking at glitches/bug/crashes or will there be gameplay improvements? What about AI and NPC behaviour?

CDPR: To be honest those are the same for us. AI and NPC behaviour for us are the bugs.


Naszła mnie taka myśl - co jeśli AI jest całkowicie wyłączone? Mamy przecież mase wywiadów z Nigh City Wire gdzie opowiadają o tym, że pracują nad zaawansowanym AI i wątpię, że widzimy tego efekt teraz w grze.

To co dostaliśmy wygląda troche jak placeholder, którym psługiwali się do testowania rzeczy w trakcie developmentu (podstawowe zaludnienie bez większego celu, policja spawnująca sie po popełnieniu przestępstwa do testów "wanted level"). Z mojej perspektywy wygląda to jak element wstawiony do testowania wydajności gry, tylko po to żeby zróżnicowane elementy spawnował się na ekranie. Prawdziwe AI (jeśli są w stanie je naprawić) będzie zapewne o wiele bliższe temu, czego oczekują gracze. Tylko nasuwa się pytanie - czy w ogole poświęca jakieś zasoby, żeby to popremierowo wprowadzić.

#cyberpunk2077
Python - Na reddicie pojawiła się fajna nitka z pytaniami udziałowców do CDPR https:/...

źródło: comment_1608041233iSN4Um8xFgVZ7k5MtPBIIH.jpg

Pobierz
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mam 15h i zastanawiam się czy nie przestać grać, i zagrać w lutym jak wyjdzie ten drugi duży ptch

taktykę miałem taką aby teraz przejść raz a potem drugi inną klasą ale jak czytam to tylko kilka pierwszych misji się różni a potem to już nic więc może lepiej odinstaluję
  • Odpowiedz
. Zrobienie AI od nowa w projekcie który wyszed


@thewickerman88: Zrobienie AI od nowa raczej nie wchodzi w gre i nawet bym nie podnosił dyskusji o tym. W pierwszym wpisie chodziło mi raczej o to, że to AI istnieje (zabugowane lub zbyt obciążające sprzęt) tylko zostało na szybko podmienione na placeholder który służył do testowania mechanik i wydajności gry na wczesnym etapie produkcji.

To wręcz niemożliwe, żeby CDP nie pomyślał
  • Odpowiedz
To wręcz niemożliwe, żeby CDP nie pomyślał o pościgach policji czy reakcji świata na poczynania gracza (chociażby podstawowego jak ucieczka/atak/dzwonienie po policje/wzywanie Trauma Team czy Max-tacu. Nie chce w to wierzyć.


@Python: no i to jest właśnie problem. Decyzje zostały podjęte przez management i koniec. Nie było czasu by to zrobić. Szczególnie że zapowiadali od początku że będą niezależnie kodować zachowania npców-czyli od początku ich pomysłem było tylko hardkodowanie kolejnych
  • Odpowiedz
@Nihas: dlatego mówię że mieli jakieś dziwne nierealne pomysły. Albo managerowie w wywiadach sypali kretynizmami, może taki był ich poziom wiedzy i dlatego wyszło jak wyszło. Serio ci goście zbudowali coś co wygląda jak produkt umysłu gościa który w jakąkolwiek grę ostatnio grał 15lat temu (jesli chodzi o mechanikę). I cóż-programiści klepią według wymagań góry. Ktoś to wymyślił, ktoś zaplanował, ktoś stwierdził że tak będzie spoko i ktoś kazał programistom
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Python: wątpię żeby w grze bylo lepsze AI - te obecne jest identyczne jak w wiedźminie 3 - nie zrobiono żadnego postępu.

Czytałem, że z AI i fizyka walczyli od 2017 roku i mieli z nimi największe problemy, bo silnik nie pozwalał na ich implementację. Do pewnych rzeczy nie jesteś w stanie zmusic silnika i nic tego nie zmieni poza przepisaniem gry na nowym silniku.
  • Odpowiedz
@Python Była kiedyś nawet gra (nie pamiętam niestety tytułu), której AI przeciwników było dnem totalnym i po wielu, wielu latach okazało się, że w jakimś konfigu była literówka.
  • Odpowiedz
@Python: Coś w tym może być, kurde. Przecież to jest niemożliwe, żeby ktoś na to spojrzał i powiedział „jest ekstra, dokładnie o to chodziło”. Może nawet nie zastąpili tego specjalnie jakimś placeholderem, tylko po prostu coś się zesrało w trakcie?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Python: bardzo ciekawa analiza. O taki wykop nic nie robiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°) oczywiście napaleni preorderowcy przetestują gra dla graczy którzy czekają na finalny produkt
  • Odpowiedz
Oczywiście jak ktoś zamiast grać w grę testuje wszystkie mechaniki produkcji no to wówczas faktycznie może mieć problem z tym.


@Variv: a ja myślałem że to gra RPG i nie ma jednego słusznego sposobu na granie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Python: to jest więcej niż możliwe. Tak było w Aliens Colonial Marines, typo w pliku konfiguracyjnym wyłączało AI Xenomorphów.

Jakiś modder to zauważył przypadkiem xD
  • Odpowiedz