Wpis z mikrobloga

Na reddicie pojawiła się fajna nitka z pytaniami udziałowców do CDPR https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kd7nxe/stakeholders_meeting_audio_recording/

Całkowicie ignorując kwestie bugów i wydajności na konsolach (bo to oczywiste, że muszą ja poprawić żeby odzyskać resztki honoru) pojawiła sie jedna fajna wypowiedź:

K: Are the patches just purely looking at glitches/bug/crashes or will there be gameplay improvements? What about AI and NPC behaviour?

CDPR: To be honest those are the same for us. AI and NPC behaviour for us are the bugs.


Naszła mnie taka myśl - co jeśli AI jest całkowicie wyłączone? Mamy przecież mase wywiadów z Nigh City Wire gdzie opowiadają o tym, że pracują nad zaawansowanym AI i wątpię, że widzimy tego efekt teraz w grze.

To co dostaliśmy wygląda troche jak placeholder, którym psługiwali się do testowania rzeczy w trakcie developmentu (podstawowe zaludnienie bez większego celu, policja spawnująca sie po popełnieniu przestępstwa do testów "wanted level"). Z mojej perspektywy wygląda to jak element wstawiony do testowania wydajności gry, tylko po to żeby zróżnicowane elementy spawnował się na ekranie. Prawdziwe AI (jeśli są w stanie je naprawić) będzie zapewne o wiele bliższe temu, czego oczekują gracze. Tylko nasuwa się pytanie - czy w ogole poświęca jakieś zasoby, żeby to popremierowo wprowadzić.

#cyberpunk2077
Python - Na reddicie pojawiła się fajna nitka z pytaniami udziałowców do CDPR https:/...

źródło: comment_1608041233iSN4Um8xFgVZ7k5MtPBIIH.jpg

Pobierz
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 23
@Python: mogli wydać to w early accesie to placeholdery byłby akceptowane a tak to moim zdaniem przerósł ich projekt i niestety prócz załatania bugów wiele się nie zmieni
  • Odpowiedz
co jeśli AI jest całkowicie wyłączone?


@Python: była przynajmniej jedna gra w której AI zostało przypadkowo wyłączone przez developerów. Gracze jakoś do tego doszli i okazało się, że po zmianie jakiegoś parametru wszystko zaczęło działać :D
  • Odpowiedz
@DOgi: Aliens Colonial Marines ( ͡° ͜ʖ ͡°) - z tego co pamietam błąd był trywialny ale chyba nigdy devowie go nie poprawili i nie odnieśli się do tego.
  • Odpowiedz
@Python: @michaelpol90: no moim zdaniem pewnie tak będzie, że.. naprawią bugi, ustabilizują wszystko i dodadzą patch z AI oraz duperelami typu tatuaże, fryzury, etc. Bo nie wierze, aby po takich zapowiedziach zajebistego AI i tylu filmikach gdzie z pasją mówią jak miasto żyje, nie było tego AI.
  • Odpowiedz
  • 30
@Python Jeśli tak jest to raczej dodadzą to w patchu na nową generację. Stara generacja żadnych dodatkowych systemów nie uciągnie .
  • Odpowiedz
@Python: myślę że AI dla npc będzie robiło robotę w wersji multiplayer. Obecnie to jest (oczywiście bardzo pożądany) walor estetyczny gry, ale bez większego wpływu na rozgrywkę/main story
  • Odpowiedz
@drippinsauce: ale fakt, AI nie istnieje. NPC coś tam sobie robią ale całkowicie nie reagują na nasze zachowania tylko chowają głowę . . . spodziewałem się czegoś więcej niż w GTA V a otrzymaliśmy coś w okolicach GTA 3
  • Odpowiedz
@Python: bierz poprawkę na to że wcześniej też wiele obiecywali.
A AI nie powstała bo od początku zapowiadali że będą ręcznie kodować zachowania npców. Bo niby imersja miała być lepsza dzięki temu. Potem zabrakło czasu i poszło tak jak było. Z tym też poszła reszta rzeczy jak np. samochody czy zachowanie policji. Bez AI musieli to zrobić uproszczone a policja musiałą dostać respawn bo na ulicy inaczej nie miałaby jak
  • Odpowiedz
@Variv: @thewickerman88: no, a moim zdaniem dodadzą lepsze AI, ew poprawią je. Bo jakoś nie wierze, że celowali w to AI które jest obecnie XD Już nie chodzi o rozmowę z randomowymi NPC, ale głównie o ich reakcje na postać, oraz interakcja z policją która ogranicza się do strzelania/ucieczki.
  • Odpowiedz
  • 15
@thewickerman88 Osobiście wątpię aby łatali AI. Szczerze nie widzę aby akurat w CP było to warte poświęcania środków. Lepiej się skupić nad naprawa błędów generalnie czy praca nad dodatkami do gry.
  • Odpowiedz
@Variv: no dobra, ale naprawią błędy i co dalej? Nie poprawią AI, a dadzą fabularne dodatki (spore z tego co mówili). No i jakie one będą mieć odbiór? Niezbyt dobry z takim gównianym AI które spawnuje NPC gry się obrócimy.
  • Odpowiedz
@Python ja mam wrażenie że oni mieli jakiś lepszy system AI (a przynajmniej policji), ale był okropnie zabugowany/nie działał na starych konsolach więc go wycięli xD bo jakoś wątpię żeby celowali w coś takiego jak mamy teraz, zwłaszcza że 3 razy opóźniali premierę

Mam nadzieję, że to poprawia, nawet nie oczekuje nie wiadomo czego, ale obecne zachowanie NPC często psuje mi wrażenia z gry
  • Odpowiedz
  • 11
@Variv: no dobra, ale naprawią błędy i co dalej? Nie poprawią AI, a dadzą fabularne dodatki (spore z tego co mówili). No i jakie one będą mieć odbiór? Niezbyt dobry z takim gównianym AI które spawnuje NPC gry się obrócimy.


@drippinsauce Spawn npc to nie to samo co ich AI. Myślę, że ludzie trochę przywiązują za duża wagę do tego AI. W sensie gram od ponad 20h i oczywiście
  • Odpowiedz
@Variv: no mi się wydaje tak jak @Variv: Naprawią bugi i glitche, zrobią fabularne dodatki, może lekko poprawią zachowanie policji (np zrobią tak że respawn będzie poza zasięgiem zwroku gracza żeby już nie było filmików) i tyle. Zrobienie AI od nowa w projekcie który wyszedł, z masą zależności to trochę tak jakbyś chciał przerobić fundamenty w już wybudowanym domu. Kosztowne i prawie niemożliwe. Gra zostanie już średniakiem na
  • Odpowiedz