Wpis z mikrobloga

Jak szybko znaleźliście pracę po studiach (w zawodzie)? Skończyłem Inżynierię materiałową (mam tytuł mgr inż.) i od trzech tygodni szukam pracy powiązanych choć trochę ze studiami. Aplikuję tylko na stanowiska pokroju junior/asystent etc. gdzie nie wymagają żadnego doświadczenia, a i tak odzew jest znikomy. Wysyłam CV, głównie przez portal pracuj.pl. Nie mam żadnego doświadczenia w zawodzie poza miesięcznymi praktykami na stanowisku technologa. To normalne, że pracy będę szukał kilka miesięcy? Jestem z okolic Katowic, więc dużo u mnie w okolicy różnych zakładów czy laboratoriów. Myślałem, że szybko znajdę pracę, tym bardziej że nie mam praktycznie żadnych wymagać, zgodziłbym się nawet pracować za 2 tys. byle pracować w zawodzie i zdobywać doświadczenie, by potem aplikować na lepsze stanowiska.
Dalej szukać pracy na pracuj.pl czy są lepsze sposoby na znalezienie pracy w zawodzie?
#praca #pytanie #studia #pracbaza
  • 14
@matiimakaka: spokojnie zdarza się ze rekruterzy dzwonią po miesiącu albo po dwóch, potem im więcej doświadczenia masz tym szybciej się odzywają. Ja rozpocząłem prace dwa miesiące po otrzymaniu dyplomu, a cv zaczęłam wysyłać miesiąc przed(mgr inż. Automatyki i robotyki)
@matiimakaka: znalazłem pracę w zawodzie między 2. a 3. rokiem studiów. Kolega z roku szukał pracy, ale prezentował dużo wyższy poziom bo freelancował już od kilku lat, więc mnie polecił bo on tej roboty nie chciał. Wiedział, że stukam w domu i się przygotowuję do #!$%@?ńska (studia tak średnio przygotowują do zawodu, tym bardziej na UMK). Wzięli mnie na rozmowę, przemaglowali, nazwali "kotem z worku", ale się sprawdziłem.

Zaczynałem od 7.5
@matiimakaka ja znalazłam po 2 miesiącach od obrony tyle, że oprócz praktyki miałam również 3 miesiące pracy w zawodzie na wakacje.

Jakbym teraz wysylala to bym szukała wszelakich "graduate program" bo widziałam ich masę w różnych krajach i żałuję, bo dla mnie już za późno.