Wpis z mikrobloga

W związku ze ściekiem który wylał się wczoraj pod wpisem i niebywałym poziomem absurdu niektórych komentarzy postanowiłem :
Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj.
Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać.
#matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
  • 357
@kielus: kwintesencja p0lskiej szkoły i uczenia "pod klucz", nie próbuj być za mądry bo dostaniesz po łapach. Młody zdawał sobie sprawę z faktu przemienności mnożenia i wykorzystał ją w optymalny sposób (mniej pisania). Skreślone "7+7" wskazuje na to że nauczycielka uważa że 7+7 != 14. Ciekawe ile z tych dzieci myśli że kolejność w mnożeniu jednak ma znaczenie.
Mnożna x mnożnik = iloczyn i tak było zawsze. Mnożna mówi o tym ile jest zbiorów a mnożnik mówi o tym ile jest elementów w zbiorze więc jak jest napisane 6x3 to jest 6 zbiorów po 3 elementy i tu w tym zadaniu tak było. Jak by było 3x6 to w tym wypadku twój syn miałby racje. Co do przemienności mnożenia oczywiście coś takiego występuje ale jest to związane z wynikiem. Przemienność
Wiesz na czym polega twój problem ? Uczepiłeś się fragmentu słownikowej definicji działania. Ten sam rak toczy nauczanie przedmiotów, również ścisłych, na wszystkich etapach edukacji szkolnej. Prowadzisz skomplikowane wywody, wymyślasz coraz to bardziej udziwnione przykłady a wszystko wali się jak domek z kart gdy ktoś w końcu powie: sprawdzam. Algebra jest nauką ścisłą - nie potrafisz przedstawić dowodu na swoje twierdzenie to wszystko co napisałeś jest po prostu czczą paplaniną.


@kielus:
@kielus: Mnożna x mnożnik = iloczyn i tak było zawsze. Mnożna mówi o tym ile jest zbiorów a mnożnik mówi o tym ile jest elementów w zbiorze więc jak jest napisane 6x3 to jest 6 zbiorów po 3 elementy i tu w tym zadaniu tak było. Jak by było 3x6 to w tym wypadku twój syn miałby racje. Co do przemienności mnożenia oczywiście coś takiego występuje ale jest to związane z
@kielus: Super, tylko dalej skupiasz się na wyniku mnożenia, prawdą jest, że a zbiorów z b elementami ma tyle samo elementów co b zbiorów z a elementami i właśnie dlatego Twój syn ma dobry wynik. Brawo, udowadniasz coś, co wszyscy tu rozumieją i dzielnie udowadniasz naprzemienność mnożenia, którą wszyscy znają. Przypinam Ci do piersi medal pierwszoklasisty, noś z dumą. Dalej pomijasz mnożną i mnożnik. One nie istnieją? Po co są w
@kielus: Przecież wyżej Ci pokazałem, że Twoje "sedno" nic nie wnosi do problemu, bo skupia się na wyniku, a nie o wynik chodzi. Serio zaczynam podejrzewać, że nie udajesz i nie rozumiesz bardzo prostej rzeczy, że w tym zadaniu nie o poprawny wynik działania matematycznego chodziło, a o pokazanie, że rozumie mnożną i mnożnik, że wie, że mnożna pokazuje liczbę zbiorów, a mnożnik liczbę elementów w każdym zbiorze. O to chodziło,