Wpis z mikrobloga

W związku ze ściekiem który wylał się wczoraj pod wpisem i niebywałym poziomem absurdu niektórych komentarzy postanowiłem :
Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj.
Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać.
#matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
  • 357
  • Odpowiedz
@kielus: Już zabieram się do roboty. W międzyczasie ty udowodnij mi matematycznie skąd twój młody wiedzial że w pierwszym zadaniu musi narysować kulki w zbiorach. W końcu NIGDZIE nie jest tak napisane, zgodnie z twoją logiką wystarczy napisać wynik.
  • Odpowiedz
Czy te dwie definicje mnożenia są różne ?

1) a x b to a-krotna suma b

2) a x b to b-krotna suma a

Weźmy dodatkowo fakt :

3) mnożenie liczb naturalnych jest przemienne

Potrafisz zaprzeczyć prawdziwości implikacji 1 i 3 => 2 ?
  • Odpowiedz
@kielus: Albo udajesz, albo serio nie rozumiesz w czym leżał problem, co by było dziwne, bo wyżej ładnie Ci to wytłumaczono.

Przyczepiłeś się strasznie poprawności wyniku mnożenia (jakby każde zadanie polegało na podaniu poprawnego wyniku) i właściwości naprzemienności mnożenia. Twój syn pomylił mnożną z mnożnikiem, co nie doprowadziło do podania błędnego wyniku zadania, właśnie przez naprzemienność mnożenia, ale nie zmienia to faktu, że myli te pojęcia. Nauczycielka go poprawiła
  • Odpowiedz
@LowcaG:

Tak te definicje są różne. Co nie znaczy, że nie możemy przyjąć, że każda właściwie opisuje wynik. I możemy w sumie przyjąć jedną z nich losowo jako prawdziwą.

Co za stek bzdur. Udowodnij że się różnią.

Jak rozumiesz zdanie trzy
  • Odpowiedz
Co to zmienia w kontekście zadania ? Dzieci mnożą liczby naturalne a nie "coś sobie wymyśliłem na szybko, żeby nie było przemienne".


@kielus: No przecież masz narysowane jakieś koszyczki, myślę, że te dzieci nie wiedzą nic o liczbach naturalnych ;)
i 1.5 jabłka jest też dla nich naturalne ;)
  • Odpowiedz
@dontonek:

pomylił mnożną z mnożnikiem

A może to tylko nazwy które są kompletnie bez znaczenia biorąc pod uwagę przemienność ?

3x6 daje taki sam wynik co 6x3, ale nie jest dokładnie tym samym

Masz szansę wykazać, że nie jest tożsame. Kasa czeka. Przecież to takie proste.
  • Odpowiedz
@kielus: wkleiłem Ci definicję (z wiki, screenshoot), wg. niej. źle zrobił. Jeżeli przyjąć drugą definicję (która nie jest szczególnie gorsza, nie licząc jezykowo), to zrobił źle resztę zadań.

Wykazałem, też, że taki sam wynik mnożenia możemy uzyskać poprzez przemienność, ba 9 + 9 też było ok (bo pasuje do "Twojej definicji", bo żadna czynników nie nazywa się składnikiem). to nie znaczy jednak, że to jest to samo (zaprzeczysz?) czego przykładem
  • Odpowiedz
@LowcaG: Wiesz na czym polega twój problem ? Uczepiłeś się fragmentu słownikowej definicji działania. Ten sam rak toczy nauczanie przedmiotów, również ścisłych, na wszystkich etapach edukacji szkolnej. Prowadzisz skomplikowane wywody, wymyślasz coraz to bardziej udziwnione przykłady a wszystko wali się jak domek z kart gdy ktoś w końcu powie: sprawdzam. Algebra jest nauką ścisłą - nie potrafisz przedstawić dowodu na swoje twierdzenie to wszystko co napisałeś jest po prostu czczą
  • Odpowiedz
@LowcaG: Ten @kielus to jest troll albo nadaje się pod leczenie psychiatryczne xD Chłop co odwala z logiką to się w głowie nie mieści. Nikogo nie słucha, bo to on ma racje. Typowy przedstawiciel gatunku "ja wiem najlepiej". Nie ma co wchodzić w dyskusję, ale szanuję, że znalazłeś to na wiki, bo też się zastanawiałem czy taka definicja istnieje.
  • Odpowiedz
@TenAnonToKlopoty: Kolejny który próbuje zagadać temat. Jasno się wyraziłem - oczekuję formalnego algebraicznego dowodu na brak tożsamości. Co w tym jest trudnego lub niezrozumiałego ?
Jak do tej pory poleciała ściana tekstu bez grama konkretów.
  • Odpowiedz
A może to tylko nazwy które są kompletnie bez znaczenia biorąc pod uwagę przemienność ?


@kielus: czemu mają być kompletnie bez znaczenia przez przemienność mnożenia? Bo Ty tak twierdzisz? Np. mają znaczenia w opisie liczby zbiorów, co Ci wyżej pokazałem, Ty się natomiast ślepo skupiasz na wyniku, bo przemienność dotyczy poprawności sumy elementów zbiorów, a nie opisu samych zbiorów. Chyba zgadzasz się, że 6 zbiorów po 3 elementy, to nie
  • Odpowiedz
@kielus Witam,
Zdefiniujmy grupę abelową nad zbiorem liczb calkowitych Z wraz z działaniem x zdefiniowanym jako:
a x b := a+b dla wszystkich elementow a,b ze zbioru Z.
Grupę tą oznaczamy jako parę (Z,x)
W grupie tej działanie 6 x 3 daje wynik 9.
  • Odpowiedz