Wpis z mikrobloga

W związku ze ściekiem który wylał się wczoraj pod wpisem i niebywałym poziomem absurdu niektórych komentarzy postanowiłem :
Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj.
Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać.
#matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
  • 357
  • Odpowiedz
@LowcaG: ale wiesz, że 6+6+6=3+3+3+3+3+3=3*6=6*3=9+9=2+2+2+2+2+2+2+2+2=1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1=18? Podpowiem Ci, że dzieciak mógł tam nawet wpisać "168-150" albo "1422/79" jeśli chciał, bo działanie kończy znak "=", który oznacza "równa się". A wiesz dlaczego?


Że też Ci się chce bronić ewidentnego błędu nauczyciela.
  • Odpowiedz
@geralt101: Fajnie, tylko zamiast pierścienia Z wybrałeś sobie zupełnie inną grupę i przedefiniowałeś działanie, co jakby nie do końca spełnia warunki które podałem.
Szacunek za pierwszą konkretną odpowiedź w temacie.
  • Odpowiedz
@kielus: Ale co ma udowadniać ze 6x3 = 6 + 6 +6?

No to udowodnij formalnie, że 9+9 != 6+6+6. Twoim zdaniem oznacza to, że 9+9 było dobrym rozwiązaniem zdania Twojego syna? Mylisz zupełnie miejsce, gdzie leżał błąd.
  • Odpowiedz
@kielus: Dokładnie, tak jak 3 nie było mnożną, jesteś coraz bliżej.

Ale nie pisz tu głupot, tylko udowodnij formalnie, że 9+9 != 6+6+6, po co te humanistyczne pisanki?
  • Odpowiedz
@dontonek:

3 nie było mnożną

Zakreśl kółkiem fragment zadania w którym jest słowo "mnożna".

udowodnij formalnie, że 9+9 != 6+6+6

Nie potrafię bo to zdanie jest fałszywe.
  • Odpowiedz
@LowcaG: o cie panie... to jest jakiś zmasowany atak trolli na wykopie, czy faktycznie matematyka, a konkretnie mnożenie, na poziomie nauczania początkowego leży u tak wielu ludzi na tym portalu?
  • Odpowiedz
@kielus Przeczytałem polecenie i napisałem odpowiedź. W poleceniu nie zauważyłem żeby chodziło o pierścień liczb całkowitych, a jedynie o zbiór Z który można wykorzystać przy budowaniu innych struktur algebraicznych. Ale rozumiem jeżeli nie uznasz mojej odpowiedzi ( ͡º ͜ʖ͡º)
W pierścieniu liczb całkowitych nie znajdziemy dowodu na nieprawdziwość w.w. równania
  • Odpowiedz
@kielus: Dokładnie, tak samo jak 6x3 != 6+6+6 jest zdaniem fałszywym, co nie oznacza, że jest poprawnym rozwiązaniem zadania Twojego syna. Twoja prośba o dowód nic nie wprowadza do kwestii poprawności.

Czemu w zadaniu miało być mnożna? Nie było też słowa "czynnik", co nie oznacza, że przy mnożeniu ich nie ma. Mnożna i mnożnik są elementami mnożenia i zapis 6x3 oznacza sześć zbiorów po 3 elementy, natomiast zapis 6+6+6 oznacza 3
  • Odpowiedz
@geralt101: Tam masz link do definicji pierścienia z dziedziny o jaką mi chodziło. Niestety nie potrafię wstawić LaTeXa na wykop, ale chodziło mi o "podwojone Z".
  • Odpowiedz
@dontonek: Logika panie, logika !
Z1 : 6x3 != 6+6+6 - fałsz
Z2 : ~ Z1 - prawda
Z3: a x b to a-krotność b
Z4: a x b = b x a
Z5: a x b to b-krotność a
Z3 i Z4 => Z5

Problem : mnożenie jako dodawanie jednakowych składników dla 6 x 3
Rozwiązanie :
Z2 i Z5 => 6 x 3 = 6 + 6 + 6
  • Odpowiedz
@kielus W takim razie, tak jak napisałem, dowód taki nie istnieje (ale za to istnieje dowód że 6×3=6+6+6), i przyznaję Ci rację. Wszystko wynika z definicji. Cała reszta #!$%@? głupoty, a twój syn jest super i ma już w sobie tego matematycznego lenia (jako że szybciej jest napisac trzy 6-ki niz sześć trójek) który jest super. Możesz kręcić imbę z dyrekcją, jeżeli Ci zależy.
  • Odpowiedz