Wpis z mikrobloga

W związku ze ściekiem który wylał się wczoraj pod wpisem i niebywałym poziomem absurdu niektórych komentarzy postanowiłem :
Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj.
Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać.
#matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
  • 357
@kielus: jaka definicje? Skąd wiesz że ta równość działa dla wszystkich liczb naturalnych? Skąd wiesz że możesz zastosować rozdzielność mnożenia względem dodawania. Typowy humanista
@sezzart: Bo uczęszczałem na studia matematyczne i większość z tych dowodów miałem na wykładach z algebry. Jeśli uważasz, że dowody podstawowych własności innych działań są tutaj kluczowe, to bez problemu znajdziesz je w dowolnym podręczniku algebry dla studentów pierwszego roku.
a widzimy treść

"mnożenie jako dodawanie jednakowych składników..." i teraz pytanie jakich?

A no, mamy dlatego mnożną i mnożnik, pewnie zastanawiasz się dlaczego mają różne nazwy?

A no dlatego, że jeden mówi o liczbie elementów w grupie a drugi ile mamy grup.

Więc mamy jednoznaczną odpowiedź.


Gdy zamienimy mnożną i mnożnik wtedy masz rację.

Temat możesz zamknąć.


@LowcaG: ziomek nie chcę zniszczyć twojego świata ale mnożenie z definicji jest przemienne wieć
Poczytaj o lasce i puszczaniu się i zobacz czy to jest to samo, w zadaniu masz ewidentnie rysowane grupy nauczycielka dałą jasne polecenie (op o tym wiedział)


@LowcaG: oficjalnie mogę powiedzieć że jesteś #!$%@?, nawet nie wiem o czym ty do mnie piszesz.
lecz się frustracie.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Glace: mówisz o dyktaturze ciemniactwa i piszesz "bul".

Początkowo ludzie są po Twojej stronie, ale im dłużej jesteś chamski i odrzucasz wszelkie argumenty, bo Twoje dziecko jest reinkarnacją Einsteina, tym więcej ludzi uzna, że jesteś zwykłym bucem z urażonym ego.
@LowcaG dodatkowo
Mnożenie stanowi zatem jeden z obszarów, który poznają dzieci w ramach edukacji matematycznej na pierwszym szczeblu kształcenia. „Wprowadzeniem do mnożenia są ćwiczenia w rozkładaniu zbiorów na równe składniki. Przygotowują one do zrozumienia słownej formuły mnożenia i cyfrowego jego odzwierciedlenia. Będzie to np. wyróżnienie dwóch zbiorów rozłącznych i włączenie ich w całość2. Z. Cydzik zwraca uwagę na to, iż wprowadzanie mnożenia winno się rozumieć „jako skrócone dodawanie jednakowych składników”3. Z kolei,