Wpis z mikrobloga

W związku ze ściekiem który wylał się wczoraj pod wpisem i niebywałym poziomem absurdu niektórych komentarzy postanowiłem :
Wpłacę 500 zł na dowolnie konto wskazane przez osobę która jako pierwsza w komentarzu zaprezentuje formalny algebraiczny dowód na nieprawdziwość równania 6 x 3 = 6 + 6 + 6 w dziedzinie liczb całkowitych Z (zgodnych z definicją podaną tutaj.
Szczególnie do udziału zachęcam wszystkich tych, którzy w komentarzach dowodzących nieprawdziwości powyższego odsyłali innych do podstawówki. Macie szansę się wykazać.
#matematyka #szkola #nauczyciele #gruparatowaniapoziomu
  • 357
@kielus nie jest to rozwiązanie za 500zl, ale myśle, że warte dobrej flaszki, dlaczego tak zostało to zadanie ocenione. Zasiagnalem opinii doświadczonego pedagoga, mojej mamy, w klasach 1-3. Sensem takiej oceny tego zadania jest to, aby dziecko przygotować do rozwiązywania zadań tekstowych, żeby zrozumieli, tak jak pisali przedmówcy, ze 2 paczki po 7 ciastem, to nie to samo co 7 paczek po dwa ciastka. Założeniem jest to, aby dziecko zrozumiało, ze mnożenie
@TDTK33rus: Ale zauważ, że 6 x 3 = 9 + 9 bazuje już na znajomości wyniku i de facto powstało poprzez przekształcenia arytmetyczne. Jesteś natomiast w stanie bezpośrednio z definicji mnożenia (nawet tej z mnożnikiem i mnożną) i właściwości działania udowodnić poprawność zapisu symbolicznego 6 x 3 = 6 + 6 + 6.
@kielus pierwsza zasada mnożenia jest taka, że mnożenie jest przemienne, działając tylko na liczbach jest to jeden #!$%@?.
Dziękuję i pozdrawiam
A wszystkim matematykom, którzy twierdzą inaczej serdeczny #!$%@? w dupe