Wpis z mikrobloga

Zajebisty urlop. Check engine i symbol świec, czyli pewnie wtrysk się #!$%@?ł. Odcina turbo i dwójką się można czołgać (pewnie ze szkodą dla silnika)

Czekam na lawetę .

350km od domu. 350 km do celu. ¯_(ツ)

Seat Ibiza 2011 1.6 TDI (141tys.km przebiegu) w 2016 już jebnął jeden wtrysk, identyczne objawy. Naprawa (nowy wtrysk) adaptacją programowanie i robocizna + nowy wtrysk =1800zl.

Kończy się moja wiara w diesle. ¯_(ツ)


#motoryzacja #samochody
snwptest - Zajebisty urlop. Check engine i symbol świec, czyli pewnie wtrysk się #!$%...

źródło: comment_rsUZiZ3aqr0byyHXLhksX5xuxqEYFsaU.jpg

Pobierz
  • 185
  • Odpowiedz
@spearmint: @Zielony34: @OsaOskarPL: @Atreyu: @Fritzowski: @MistrzKoala:
@Jestem_Tutaj @duprees @Zielony34 @defoxe @Insane_Mike @Palukczo @janushejro @RzaoPaulo @ZbrodniarzWojenny @zmudeg @koleszka2000 @koleszka2000 @Zielony34 @rabarbarowyStraznik @zxc0
@walko666 @papaj_21_37 @Wolf1986 @Grzesiek_astronaut @mulafasaa
@Nie_quatschen @DonPierto @Kreation @PucciniM @sailor_73 @Hiobe @sh2dov @MistrzKoala @Pangia @Fritzowski @bazingac3po @panczekolady @terr0r_dr0ne @Kismeth

Aktualizacja.

Diagnoza na kompie wykazała błąd na cylindrze nr 1. Zapewne wtrysk. Wczoraj jak ibiza odstała i ostygła, kontrolka świec żarowych (wskazująca także awarie wtrysków) zgasła
snwptest - @spearmint: @Zielony34: @OsaOskarPL: @Atreyu: @Fritzowski: @MistrzKoala: 
...

źródło: comment_1RUe8SvKemOMqLUT7nUPIeBZL8z30HlH.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@snwptest: Z ciekawości poczytałem, co tam na forach piszą o tym 1.6 TDI… Głowa mi spuchła po prostu od nadmiaru informacji. Ale tak ogółem to nikt na sto procent nie wie, dlaczego w tym akurat silniku wtryski seryjnie padają ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
  • 0
@Pangia
@Zielony34

@spearmint
@Atreyu
@Fritzowski
@MistrzKoala
@lunar4
@wojtoon
@Nie_quatschen
@sailor_73

Panowie, wybaczcie że jeszcze raz wołam do tego klekota.

Jaka jest szansa że dojadę do domu zakładając że to początek końca tego wtrysku na cylindrze 1?
Inaczej: domniemam, że wtrysk nr1 zdycha. Jak jechać aby jak najbardziej wydłużyć jego żywotność? Nie przekraczać 100km/h? Nie przekraczać 2tys obrotów? Nie jechać na 5 biegu?

Przypomnę krótko sytuację jeśli ktoś nie pamięta i nie czytał
  • Odpowiedz
@snwptest: Dojedzie bez problemu, ale zależy, co chcesz osiągnąć. Jeśli masz w piździe, co się będzie działo za rok czy dwa z autem, bo pchniesz je do żyda, to jedź – jak wyrzuca ci checka na deskę, to ECU nie koryguje dawki paliwa na wtryskach, więc zapewne wtrysk leje (jeśli rzeczywiście się wysrał) i niespalone paliwo będzie przegrzewało tłok. Tyle że to i tak musiałbyś tak dosyć długo jeździć, a nie
  • Odpowiedz
Jaka jest szansa że dojadę do domu zakładając że to początek końca tego wtrysku na cylindrze 1?


@snwptest: rzuć kośćmi, powróż z kawy, popatrz na konstelację gwiazd... ( ͡° ͜ʖ ͡°) NIKT Ci na to nie da jednoznacznej odpowiedzi. Może być tak, że dojedziesz bez problemów, a może być tak, że po 100km będziesz wzywał lawetę.

Jak jechać aby jak najbardziej wydłużyć jego żywotność? Nie przekraczać 100km/h?
  • Odpowiedz
mam jako drugie auto octavię 1 2004 1.9 110km 300000


@DonPierto: to były jedne z ostatnich dobrych TDI. Montowane w Skodzie były jeszcze na pompie. Najbardziej ekonomiczna odmiana i chyba najbardziej bezawaryjna.
  • Odpowiedz
większość oferowanych aut to diesle, w dodatku są zazwyczaj sporo tańsze od zwykłych benzyn (na pośrednim wtrysku).


@panczekolady: a pojedź sobie też pooglądać takiego diesla z kompem i czujnikiem lakieru, to się dowiesz, dlaczego w wielu przypadkach jest tańszy. Prawdopodobnie korekty wtrysków będą kulały, turbo też będzie miało jakąś ledwie wyczuwalną dziurę, a dwumasa czasem zatelepie delikatnie... ( ͡° ͜ʖ ͡°) oczywiście na blacie przebieg 200 tysięcy
  • Odpowiedz
@panczekolady a w benzynie wtryski, żeby padły, to nie wiem na prawdę co trzeba robić. Chyba do benzyny lać rozpuszczalnik. Jak już padną to komplet kupujesz taniej, niż regeneracja jednego w Dieslu. Jak tego nie kalkulować, Diesel się w ogóle nie opłaca w dzisiejszych czasach.
  • Odpowiedz
@panczekolady dlaczego się nie nadają? Wtrysk bezpośredni to żadna przeszkodą, są już instalacje gazowe odpowiednie do takich silników. Fakt, że są drogie, ale jak policzysz regenerację wtryskiwaczy i lawetę jak OP to się okaże, że cena instalacji jest całkiem atrakcyjna. Pierwsze Polskie rozwiązania zaczynają się od 5 tysięcy złotych. Nie, Diesel wciąż nie wygrywa. Wygrywa wciąż w narodzie nieświadomość, głupota i uprzedzenia, ale jak to mówią - chcącemu nie dzieje się krzywda,
  • Odpowiedz
@Zielony34: Weź nie żartuj, instalacja dotryskująca LPG do benzyny to jest śmiech na sali. Diesla mogę kupić o 5-7k taniej, a doliczając instalację dotrysku LPG wychodzi 10-12k. Zajebisty biznes. Nie wspominam już o tym, że nawet dużo słabsze benzyny, którymi można się co najwyżej toczyć, i tak są droższe od mocnych diesli.
  • Odpowiedz
@panczekolady jakie dużo słabsze benzyny? Te które "toczą" się do końca obrotomierza, gdzie diesel dostaje zadyszki? Jaki dotrysk LPG? W lepszych instalacjach masz pełny wtrysk w fazie ciekłej. Druga sprawa, że biorąc taka turbo-benzyne objezdzasz każdego porównywalnego diesla bez dodatkowego strojenia. Jak wspomniałem - laweciarze tez muszą zarobić więc mnie to lotto czym jeździsz. Zawsze można też poszukać czegoś na wtrysku pośrednim, bo argument rocznika zawsze wjeżdża jak ktoś nie ma już
  • Odpowiedz