a w tych 1.5 dci to nie padają panewki, bo wiem ze swego czasu byl z tym problem. Cos sie zmienilo w tej kwestii?
@Palukczo: jak się zmienia olej co 10 tysięcy, nie co 15 jak p------ą na forach Renault, to nie ma problemów z panewkami. Te silniki w dużej Lagunie III kręcą po 400 tysięcy bez awarii, FAP tam też jest bezobsługowy. Wersja 110km jest poprawiona. Pomimo jednak tego,
@snwptest: 1.6 tdi to ogolnie bardzo udane silniki :) wiec trzeba przyznać - miales pecha. Poza tym takie rzeczy niestety powinno się wymieniać kompletami, bo skoro 1 wtrysk pada to zaraz padnie kolejny... ale niestety, to koszty takie jak pół auta. Weź tu mądrze wybierz.
@janushejro: Niby benzyna spoko ale tak jak mówisz - mocna (>200KM), chociaż ja bym brał z turbo a nie wolnossaka. Sam mam 90KM HDI, jechalen tym samym autem ze 107 KM w benzynie i w ogóle inaczej się jeździło, nie czuć było większej mocy. Za bardzo jestem juz przyzwyczajony do turbo
@Zielony34: <3 w koncu ktos kurła napisal jak to jest z 1.5 dci :x. Mechanicy i inni janusze jak slysza te literki i cyferki mowia od razu ze to zlom. Ale ze wymienili wtryski i wszystko co sie j----o to juz nikt nie wie :x 110 km to bardzo dobra i dynamiczna jednostka
@Palukczo tak ale w większej mierze przez to, że Renault ustawił interwał wymiany oleju na 30 tys. km. Może jakaś oszczędność na materiałach, brak odpowiedniego smarowania i nieszczęście gotowe hehe
Niedługo przenoszę się na mocną benzyna z LPG i Tobie też to polecam.
@janushejro: nie wiem, w jaką kwotę celujesz, ale polecam klasyczne F4RT od Renault, czyli 2.0T od 170-204KM. Kapitalnie się to gazuje, a dynamikę możesz sobie na YT zobaczyć.
1.6 tdi to ogolnie bardzo udane silniki :) wiec trzeba przyznać - miales pecha.
@RzaoPaulo: bardzo udany silnik w tej pojemności, to 1.6 Multijet od Fiata 105KM.
a teraz weszło 1.6 dCi zamiast 1.5, wydaje mi się, że coś wspólnego z Nissanem
@koleszka2000: od 2008r bodajże wszystkie Diesle są robione w kooperacji z Nissanem należącym do Renault. Owoc takiej współpracy, to 2.0Dci, która zawstydza bezawaryjnością i kulturą pracy TDi, czy HDi od konkurencji z tych roczników. Wersje 130 i 150KM fajnie się mapują i spokojnie pod 170 i 190KM idzie z nich zrobić bez uszczerbku na trwałości
@snwptest: kto wymienił ci jeden wtrysk po pierwszej awarii? nauka dla ciebie - nie robi się jednego wtryskiwacza tylko komplet , pewnie zapytasz dlaczego, ale to sobie wyszukasz w necie (⌐͡■͜ʖ͡■)
@Insane_Mike: gdybyś miał z 5k więcej, to od strzał poleciłbym Lagunę III 2.0T 204KM. Szukaj Megane III z 2.0Tce 180KM, może coś wyrwiesz. Solidne samochody.
Czekam na lawetę .
350km od domu. 350 km do celu. ¯_(ツ)/¯
Seat Ibiza 2011 1.6 TDI (141tys.km przebiegu) w 2016 już jebnął jeden wtrysk, identyczne objawy. Naprawa (nowy wtrysk) adaptacją programowanie i robocizna + nowy wtrysk =1800zl.
Kończy się moja wiara w diesle. ¯_(ツ)/¯
#motoryzacja #samochody
@snwptest: no niestety, czasy bezawaryjnych TDI się skończyły. Solidny mały Diesel to 1.6Hdi\TDCI, albo 1.5Dci 110KM.
@Zielony34: potwierdzam. Przejeździłem 13 lat bez awarii i 300 tysięcy km. A spalanie jakie piękne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Palukczo: jak się zmienia olej co 10 tysięcy, nie co 15 jak p------ą na forach Renault, to nie ma problemów z panewkami. Te silniki w dużej Lagunie III kręcą po 400 tysięcy bez awarii, FAP tam też jest bezobsługowy. Wersja 110km jest poprawiona. Pomimo jednak tego,
Poza tym takie rzeczy niestety powinno się wymieniać kompletami, bo skoro 1 wtrysk pada to zaraz padnie kolejny... ale niestety, to koszty takie jak pół auta. Weź tu mądrze wybierz.
@janushejro: nie wiem, w jaką kwotę celujesz, ale polecam klasyczne F4RT od Renault, czyli 2.0T od 170-204KM. Kapitalnie się to gazuje, a dynamikę możesz sobie na YT zobaczyć.
@RzaoPaulo: bardzo udany silnik w tej pojemności, to 1.6 Multijet od Fiata 105KM.
@koleszka2000: od 2008r bodajże wszystkie Diesle są robione w kooperacji z Nissanem należącym do Renault. Owoc takiej współpracy, to 2.0Dci, która zawstydza bezawaryjnością i kulturą pracy TDi, czy HDi od konkurencji z tych roczników. Wersje 130 i 150KM fajnie się mapują i spokojnie pod 170 i 190KM idzie z nich zrobić bez uszczerbku na trwałości
@Insane_Mike: gdybyś miał z 5k więcej, to od strzał poleciłbym Lagunę III 2.0T 204KM. Szukaj Megane III z 2.0Tce 180KM, może coś wyrwiesz. Solidne samochody.