Wpis z mikrobloga

Zajebisty urlop. Check engine i symbol świec, czyli pewnie wtrysk się z----ł. Odcina turbo i dwójką się można czołgać (pewnie ze szkodą dla silnika)

Czekam na lawetę .

350km od domu. 350 km do celu. ¯_(ツ)

Seat Ibiza 2011 1.6 TDI (141tys.km przebiegu) w 2016 już jebnął jeden wtrysk, identyczne objawy. Naprawa (nowy wtrysk) adaptacją programowanie i robocizna + nowy wtrysk =1800zl.

Kończy się moja wiara w diesle. ¯_(ツ)


#motoryzacja #samochody
snwptest - Zajebisty urlop. Check engine i symbol świec, czyli pewnie wtrysk się z---...

źródło: comment_rsUZiZ3aqr0byyHXLhksX5xuxqEYFsaU.jpg

Pobierz
  • 185
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Seat Ibiza 2011 1.6 TDI


@snwptest: no niestety, czasy bezawaryjnych TDI się skończyły. Solidny mały Diesel to 1.6Hdi\TDCI, albo 1.5Dci 110KM.

Kończy się moja wiara w diesle.
  • Odpowiedz
a w tych 1.5 dci to nie padają panewki, bo wiem ze swego czasu byl z tym problem. Cos sie zmienilo w tej kwestii?


@Palukczo: jak się zmienia olej co 10 tysięcy, nie co 15 jak p------ą na forach Renault, to nie ma problemów z panewkami. Te silniki w dużej Lagunie III kręcą po 400 tysięcy bez awarii, FAP tam też jest bezobsługowy. Wersja 110km jest poprawiona. Pomimo jednak tego,
  • Odpowiedz
@snwptest: 1.6 tdi to ogolnie bardzo udane silniki :) wiec trzeba przyznać - miales pecha.
Poza tym takie rzeczy niestety powinno się wymieniać kompletami, bo skoro 1 wtrysk pada to zaraz padnie kolejny... ale niestety, to koszty takie jak pół auta. Weź tu mądrze wybierz.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@janushejro: Niby benzyna spoko ale tak jak mówisz - mocna (>200KM), chociaż ja bym brał z turbo a nie wolnossaka. Sam mam 90KM HDI, jechalen tym samym autem ze 107 KM w benzynie i w ogóle inaczej się jeździło, nie czuć było większej mocy. Za bardzo jestem juz przyzwyczajony do turbo
  • Odpowiedz
@Zielony34: <3 w koncu ktos kurła napisal jak to jest z 1.5 dci :x. Mechanicy i inni janusze jak slysza te literki i cyferki mowia od razu ze to zlom. Ale ze wymienili wtryski i wszystko co sie j----o to juz nikt nie wie :x 110 km to bardzo dobra i dynamiczna jednostka
  • Odpowiedz
@Palukczo tak ale w większej mierze przez to, że Renault ustawił interwał wymiany oleju na 30 tys. km. Może jakaś oszczędność na materiałach, brak odpowiedniego smarowania i nieszczęście gotowe hehe
  • Odpowiedz
Niedługo przenoszę się na mocną benzyna z LPG i Tobie też to polecam.


@janushejro: nie wiem, w jaką kwotę celujesz, ale polecam klasyczne F4RT od Renault, czyli 2.0T od 170-204KM. Kapitalnie się to gazuje, a dynamikę możesz sobie na YT zobaczyć.

1.6 tdi to ogolnie bardzo udane silniki :) wiec trzeba przyznać - miales pecha.


@RzaoPaulo: bardzo udany silnik w tej pojemności, to 1.6 Multijet od Fiata 105KM.
  • Odpowiedz
a teraz weszło 1.6 dCi zamiast 1.5, wydaje mi się, że coś wspólnego z Nissanem


@koleszka2000: od 2008r bodajże wszystkie Diesle są robione w kooperacji z Nissanem należącym do Renault. Owoc takiej współpracy, to 2.0Dci, która zawstydza bezawaryjnością i kulturą pracy TDi, czy HDi od konkurencji z tych roczników. Wersje 130 i 150KM fajnie się mapują i spokojnie pod 170 i 190KM idzie z nich zrobić bez uszczerbku na trwałości
  • Odpowiedz
@snwptest: kto wymienił ci jeden wtrysk po pierwszej awarii? nauka dla ciebie - nie robi się jednego wtryskiwacza tylko komplet , pewnie zapytasz dlaczego, ale to sobie wyszukasz w necie ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz