Wpis z mikrobloga

Zajebisty urlop. Check engine i symbol świec, czyli pewnie wtrysk się #!$%@?ł. Odcina turbo i dwójką się można czołgać (pewnie ze szkodą dla silnika)

Czekam na lawetę .

350km od domu. 350 km do celu. ¯_(ツ)

Seat Ibiza 2011 1.6 TDI (141tys.km przebiegu) w 2016 już jebnął jeden wtrysk, identyczne objawy. Naprawa (nowy wtrysk) adaptacją programowanie i robocizna + nowy wtrysk =1800zl.

Kończy się moja wiara w diesle. ¯_(ツ)


#motoryzacja #samochody
snwptest - Zajebisty urlop. Check engine i symbol świec, czyli pewnie wtrysk się #!$%...

źródło: comment_rsUZiZ3aqr0byyHXLhksX5xuxqEYFsaU.jpg

Pobierz
  • 185
Seat Ibiza 2011 1.6 TDI


@snwptest: no niestety, czasy bezawaryjnych TDI się skończyły. Solidny mały Diesel to 1.6Hdi\TDCI, albo 1.5Dci 110KM.

Kończy się moja wiara w diesle. ¯\(ツ)/¯


@snwptest: przy tych cenach ropy, to lepiej kupić wolnossące 1.6 + LPG. Ja latam w trasy i mam od zawsze LPG, taniej się nie da, z tym, że silnik troszkę mocniejszy.

Diesle poleciały w cenach ostro, dzisiaj Diesla kupisz nie raz o
a w tych 1.5 dci to nie padają panewki, bo wiem ze swego czasu byl z tym problem. Cos sie zmienilo w tej kwestii?


@Palukczo: jak się zmienia olej co 10 tysięcy, nie co 15 jak #!$%@?ą na forach Renault, to nie ma problemów z panewkami. Te silniki w dużej Lagunie III kręcą po 400 tysięcy bez awarii, FAP tam też jest bezobsługowy. Wersja 110km jest poprawiona. Pomimo jednak tego, i
Niedługo przenoszę się na mocną benzyna z LPG i Tobie też to polecam.


@janushejro: nie wiem, w jaką kwotę celujesz, ale polecam klasyczne F4RT od Renault, czyli 2.0T od 170-204KM. Kapitalnie się to gazuje, a dynamikę możesz sobie na YT zobaczyć.

1.6 tdi to ogolnie bardzo udane silniki :) wiec trzeba przyznać - miales pecha.


@RzaoPaulo: bardzo udany silnik w tej pojemności, to 1.6 Multijet od Fiata 105KM. TDI się
a teraz weszło 1.6 dCi zamiast 1.5, wydaje mi się, że coś wspólnego z Nissanem


@koleszka2000: od 2008r bodajże wszystkie Diesle są robione w kooperacji z Nissanem należącym do Renault. Owoc takiej współpracy, to 2.0Dci, która zawstydza bezawaryjnością i kulturą pracy TDi, czy HDi od konkurencji z tych roczników. Wersje 130 i 150KM fajnie się mapują i spokojnie pod 170 i 190KM idzie z nich zrobić bez uszczerbku na trwałości podzespołów.