Wpis z mikrobloga

  • 143
Przez 30 lat samochody zmieniły się nie do poznania. Praktycznie każdy ma ABS, większość ESP, a janusze nadal swoje... Jak tylko rozpoznasz poślizg, to hamuj i kontroluj ruch pojazdu. Daruj sobie wyciąganie gazem, jak nie masz doświadczenia rajdowego, to po prostu przypieprzysz w coś z większą prędkością. Hamuj, bo w ten sposób zmniejszasz prędkość, masz szansę ogarnięcia toru jazdy dzięki systemom i minimalizujesz ryzyko uszkodzeń ciała.

#oswiadczenie #samochody #motoryzacja
Pobierz pogop - Przez 30 lat samochody zmieniły się nie do poznania. Praktycznie każdy ma ABS...
źródło: comment_IFFlnKrgrLdwRBOUDspjfrXrO3TBB69y.jpg
  • 87
Jeśli tak, to na ułamek sekundy.

@pogop: Przecież to jest podstawowa, sztandarowa zasada działania tego systemu. Jak blokujesz koła to nie pozwalasz mu działać. Te korekty ESP mają bardzo wysoką częstotliwość, wiele razy na sekundę

@davidero69: Ogólnie mam wrazenie ze powinni wspominać o takich rzeczach na kursach, bo wychodzą pozniej takie kwiatki jak pisze kolega powyzej, te systemy naprawdę bardzo pomagają tylko trzeba znać ich zasadę działania i ogólną mechanikę
@pogop był jeden filmik niedawno potwierdzający, że na śniegu nie powinno się hamować do blokowania kół, bo droga hamowania jest dłuższa niż przy lekkim hamowaniu. Był też filmik, gdzie pokazywano nagranie samochodów wjeżdżających na oblodzony most. Pierwsza zasada na lodzie to jechać wolno, druga to nie hamować, bo od razu obraca auto. Trzeba lekko kontrować kierownicą w stronę, w którą ucieka dupa auta. Wtedy jest szansa na wyjście z poślizgu. Oczywiście, jak