Przez 30 lat samochody zmieniły się nie do poznania. Praktycznie każdy ma ABS, większość ESP, a janusze nadal swoje... Jak tylko rozpoznasz poślizg, to hamuj i kontroluj ruch pojazdu. Daruj sobie wyciąganie gazem, jak nie masz doświadczenia rajdowego, to po prostu przypieprzysz w coś z większą prędkością. Hamuj, bo w ten sposób zmniejszasz prędkość, masz szansę ogarnięcia toru jazdy dzięki systemom i minimalizujesz ryzyko uszkodzeń ciała.
@pogop: Przecież to wszystko zależy czy jest podsterownośc, czy nadsterowność i kilku innych czynników. Weź lepiej #!$%@? oddaj prawko jeżeli je w ogóle masz. A najlepiej usuń ten wpis.
@pogop: Przecież to jest podstawowa, sztandarowa zasada działania tego systemu. Jak blokujesz koła to nie pozwalasz mu działać. Te korekty ESP mają bardzo wysoką częstotliwość, wiele razy na sekundę
@davidero69: Ogólnie mam wrazenie ze powinni wspominać o takich rzeczach na kursach, bo wychodzą pozniej takie kwiatki jak pisze kolega powyzej, te systemy naprawdę bardzo pomagają tylko trzeba znać ich zasadę działania i ogólną mechanikę
@pogop: no najlepiej dać wszystko oddać komputerowi i #!$%@?ć w barierke xD Ile razy ja tej zimy wpadłem w poślizg i sam wykontrowałem to nie zlicze. I nie pierdziel że na szklanke się nie wyjeżdża, bo możesz mieć 10km suchej, dobrze trzymającej nawierzchni, a na zakręcie zawiało śniegu, potem stopniał i masz szklankę.
@pogop: ten moment kiedy myslisz ze sie znasz a tak na serio #!$%@? wiesz bo nie uwazales na fizyce w gimnazjum, o wiedzy inzynierskiej nie wspominajac
@pogop był jeden filmik niedawno potwierdzający, że na śniegu nie powinno się hamować do blokowania kół, bo droga hamowania jest dłuższa niż przy lekkim hamowaniu. Był też filmik, gdzie pokazywano nagranie samochodów wjeżdżających na oblodzony most. Pierwsza zasada na lodzie to jechać wolno, druga to nie hamować, bo od razu obraca auto. Trzeba lekko kontrować kierownicą w stronę, w którą ucieka dupa auta. Wtedy jest szansa na wyjście z poślizgu. Oczywiście, jak
@pogop: Gdybym się słuchał takich gównorad to bym już 2 razy się owinął wokół drzewa XD. Poślizg w środku zakrętu 90stopni przy 110km/h w mocnym deszczu i miałbym hamować XD
@davidero69: na tej samej zasadzie nie skontrujesz bo koła i tak się ślizgają. Mnie na akademi bezpiecznej jazdy uczyli, że hamuje się zawsze a to czy wyprowadzisz auto zależy od umiejętności. Tak poza tym gdy koło przednie hamuje to silnik dociąża oś i masz lepszą kierowalność (z ABS of course).
@pogop: AHAHAHAHA patrzcie nosacza, czaicie? uczy syna jak wyratować pojazd z poślizgu bez jakichś nadludzkich zdolności rajdowych ahahahaha no patrzcie polaka? ABSu pewnie nie widział, bo to służy w ogóle do czegoś innego i zabrania hamować XD no prykłem srogo ALE POLAK
#oswiadczenie #samochody #motoryzacja
@pogop: Przecież to jest podstawowa, sztandarowa zasada działania tego systemu. Jak blokujesz koła to nie pozwalasz mu działać. Te korekty ESP mają bardzo wysoką częstotliwość, wiele razy na sekundę
@davidero69: Ogólnie mam wrazenie ze powinni wspominać o takich rzeczach na kursach, bo wychodzą pozniej takie kwiatki jak pisze kolega powyzej, te systemy naprawdę bardzo pomagają tylko trzeba znać ich zasadę działania i ogólną mechanikę
@pogop: OP TO DEBIL, MOZNA SIE ROZEJSC.
Ile razy ja tej zimy wpadłem w poślizg i sam wykontrowałem to nie zlicze. I nie pierdziel że na szklanke się nie wyjeżdża, bo możesz mieć 10km suchej, dobrze trzymającej nawierzchni, a na zakręcie zawiało śniegu, potem stopniał i masz szklankę.
Komentarz usunięty przez moderatora
@pogop: czy ty kiedykolwiek jechałeś gdzieś kiedyś samochodem?
Żaden z was nie ma racji.
Uwielbiam ludzi "nie znam się, ale się wypowiem". Jeszcze #!$%@? Polaka do tego xDDD
Trzeba koniecznie stworzyć mema o postępowcu, który #!$%@? się zna xDDDD
@michakasta: @pogop:
To ten film?
@zasadzka01: