Wpis z mikrobloga

  • 143
Przez 30 lat samochody zmieniły się nie do poznania. Praktycznie każdy ma ABS, większość ESP, a janusze nadal swoje... Jak tylko rozpoznasz poślizg, to hamuj i kontroluj ruch pojazdu. Daruj sobie wyciąganie gazem, jak nie masz doświadczenia rajdowego, to po prostu przypieprzysz w coś z większą prędkością. Hamuj, bo w ten sposób zmniejszasz prędkość, masz szansę ogarnięcia toru jazdy dzięki systemom i minimalizujesz ryzyko uszkodzeń ciała.

#oswiadczenie #samochody #motoryzacja
pogop - Przez 30 lat samochody zmieniły się nie do poznania. Praktycznie każdy ma ABS...

źródło: comment_IFFlnKrgrLdwRBOUDspjfrXrO3TBB69y.jpg

Pobierz
  • 87
  • Odpowiedz
Imo sbc w Mercedesach wychamowuje każde koło indywidualnie współpracując z ESP.
Tym klocem po prostu NIE DA się wpaść w poślizg.
Żartuje oczywiście, ale dobre 245, SBC i trzymać gaz na minimalnym poziomie. Kwestia wyczucia samochodu
  • Odpowiedz
46 odpowiedzi u jeszcze nikt nie wspomniał że są dwa rodzaje poślizgu i w obu przypadkach reakcja kierowcy powinna być inna.
Na kursie bezpiecznej jazdy uczyli że jak ucieka przód to przede wszystkim nie dokręcamy kierownicy jeszcze bardziej żeby kontakt z podłożem był możliwie duży. Nie należy dodawać gazu. Hamulec możliwie lekko (zależnie od prędkości) żeby nie stracić też przyczepności tylnej osi

Jeśli ucieka tył, to przede wszystkim kontra kierownica w drugą
  • Odpowiedz
46 odpowiedzi u jeszcze nikt nie wspomniał że są dwa rodzaje poślizgu i w obu przypadkach reakcja kierowcy powinna być inna.


@TheHamlet: Sprawdz sobie moje posty. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@to_jest_chyba_kurcze_zart:

Wiecie co się właśnie stało? Dzwoniła do mnie mama @pogop, okazało się, że chłopak popełnił samobójstwo. Powiesił się, zostawił list pożegnalny, w którym napisał, że nie może znieść szykanowania go w internecie. Brawo! Mam
  • Odpowiedz
@michakasta: "na tej samej zasadzie nie skontrujesz bo koła i tak się ślizgają. Mnie na akademi bezpiecznej jazdy uczyli, że hamuje się zawsze a to czy wyprowadzisz auto zależy od umiejętności. Tak poza tym gdy koło przednie hamuje to silnik dociąża oś i masz lepszą kierowalność (z ABS of course). "

Ślizgają ale i toczą więc masz szanse na złapanie przyczepności i wyprostowanie. Depcząc hamulec nie, bo jak tylko złapie przyczepność
  • Odpowiedz