Wpis z mikrobloga

  • 143
Przez 30 lat samochody zmieniły się nie do poznania. Praktycznie każdy ma ABS, większość ESP, a janusze nadal swoje... Jak tylko rozpoznasz poślizg, to hamuj i kontroluj ruch pojazdu. Daruj sobie wyciąganie gazem, jak nie masz doświadczenia rajdowego, to po prostu przypieprzysz w coś z większą prędkością. Hamuj, bo w ten sposób zmniejszasz prędkość, masz szansę ogarnięcia toru jazdy dzięki systemom i minimalizujesz ryzyko uszkodzeń ciała.

#oswiadczenie #samochody #motoryzacja
Pobierz pogop - Przez 30 lat samochody zmieniły się nie do poznania. Praktycznie każdy ma ABS...
źródło: comment_IFFlnKrgrLdwRBOUDspjfrXrO3TBB69y.jpg
  • 87
@pogop ale Janusze tez maja sporo racji.
Brak klimy- tansza eksploatacja nic nie trzeba nabijac i mniej pali.
Brak dwumasy,dpfow, egr tansze jezdzenie.
To samo z sonda lambda :p

Stare proste auta sa najlepsze chodz fakt abs by sie przydal bo raczej to sie nie #!$%@? ; )
No nie do końca, ESP w nowszych autach potrafi przyhamować tylną oś delikatnie, byś nie poleciał nadto bokiem. ASR to system zapobiegający uślizgowi przednich kół (czyli jak dasz #!$%@? na zakręcie to najpierw zadziała ASR a potem ESP jeżeli już zaczniesz lecieć bokiem).
To wszystko wchodzi w zbiór AVCS. Jest tam jeszcze pare pierdół.
Jeżeli samochód podczas mocnego hamowania zaczyna w którąś stronę #!$%@?ć tyłem, to oznacza, że hamulce są do sprawdzenia
@krol_europy: ja rozumiem tę małpę kiedy faktycznie przedstawia jakieś polskie przywary, kiedy potrafimy się pośmiać z samych siebie. No ale ten mem to już tak daleko zaszedł, że zwyczajnie się zdenerwowałem (°° ferie w mazowieckim to i wysyp tego typu treści, szkoda szczempić ryja.
Tak poza tym gdy koło przednie hamuje to silnik dociąża oś i masz lepszą kierowalność (z ABS of course). "


@zerathul: Ogólnie to masz rację, ale żaden silnik nie dociąża osi :P Jeśli miałbyś auto bez silnika to ten efekt również występuje i to jest zwyczajna bezwładność - auto dąży do utrzymywania takiej samej prędkości a każda jej zmiana musi pokonać tą bezwładność, tym silniejszą im większa zmiana prędkości jest i
@pogop: Mam ESP i nie potwierdzam. Auto leci bokiem jak każde inne, tyle że ciut mniej. W przypadku, kiedy już do reszty straci przyczepność, to hamowanie #!$%@? mi pomoże. Kontrować musze kierownicą bez hamowania.
lol a kolega to chyba za kierownica siedzial chyba tylko u taty na kolanach xD wlasnie Ci co pakuja hamulec w podloge, bez zadnej kontroli #!$%@? sie w elementy infrastruktury. Jesli ktos nie wie jak na sliskim panowac nad swoim autem, to polecam komunikacje miejska a nie #!$%@? farmazonow w internecie. A wyciaganie gazem, przynajmniej w rwd, to jeden z lepszych sposobow uniekniecia dzwona, oczywiscie jesli wiesz co robisz. A w fwb
Przez 30 lat samochody zmieniły się nie do poznania. Praktycznie każdy ma ABS, większość ESP, a...

@pogop: ... ograniczenia prędkości jeszcze gorsze niż kiedyś były.
@pogop widać że guzik masz doświadczenia a się mądrzysz, sam jesteś Nosal z tego obrazka tylko swój wywód tam doklej ..

Ja już w tym roku miałem taką sytuację że straciłem panowanie i aby dotknąłem hamulec i auto przestało skręcac tylko leciało prosto do rowu, wtedy wrzuciłem bieg i gaz do dechy z lekkim skretem kierownicy, jechałem ze szwagrem który jest instruktorem jazdy i jeździl dużo na torach, stwierdził że to co