Wpis z mikrobloga

Siemano wykopowi programiści. Jestem zielony w programowaniu i mam problem. Chcę zrobić grę z widokiem z góry (coś w stylu hotline miami) i mam problem z animacjami (,). Mam animację chodzenia i przeładowania broni ale jedna jest większa, grafiki z których powstaje przeładowanie są większe (38 pixeli w poziomie i 40 w pionie) i co za tym idzie animacja jest przesunięta. Widać skok między animacjami i głowa gracz nie jest w tym samym miejscu, przeskakuje w stronę lewego górne rogu. Wie ktoś może jak to naprawić? Próbowałem przesuwać ręcznie animację ale nie wiem za bardzo o jaką wartość, różnica wielkości nie działa (nie wiem czemu miała by działać ale to jedyne co przyszło mi do głowy).
#libgdx #java #animacja #gamedev
  • 9
@sorhu: Odejmować te pixele od klatek animacji czy skalować je? Bo próbowałem odejmować i nic to nie dało, zmieniała się pozycja ale za bardzo, no chyba, że coś źle robiłem. I robić to klatka po klatce czy można zmienić naraz rozmiar całej animacji?
staje przeładowanie są większe (38 pixeli w poziomie i 40 w pionie) i co za tym idzie animacja jest przesunięta. Widać skok między animacjami i głowa gracz nie jest w tym samym miejscu, przeskakuje w stronę lewego górne rogu. Wie ktoś może jak to naprawić? Próbowałem przesuwać ręczni


@pussydestroyer: nagraj gifa i pokaż jak to wygląda
@n1troo: ok nie ma gifów ale są filmy, kod jest w opisie. Co próbowałem przesuwać animację o różnicę wielkości klatek ale jak widać to nie pomaga, taki sam efekt daje zmniejszanie klatki (odejmowanie tej różnicy od wielkości większych klatek). Nie wiem co robić ()
https://www.youtube.com/watch?v=SUVRKTZWqig
https://www.youtube.com/watch?v=EWcFuxO9NmM
https://www.youtube.com/watch?v=ytgGXcL6sMk
https://www.youtube.com/watch?v=ftCOIFE_M6I
@pussydestroyer: Spróbował bym testowo dodać ramkę do tych klatek aby widzieć dokładnie kształt i ich pozycję
i kombinować, wartości połowy różnicy jak widać są już prawie dobre. (chociaż teoretycznie powinny być idealne) Najlepiej starać się aby wszystkie animacje miały tę samą wielkość.
@pussydestroyer: Wydaje mi się że dodawanie różnicy to już jest to, tylko problem jest w samej animacji.
Wydaje się że w drugiej animacji postać nie jest na środku tak jak to było w pierwszej animacji - jeśli musisz powiększyć klatkę z prawej strony o x pikseli to powinieneś powiększać każdy bok o tyle, by postać była wycentrowana nadal
@Marcin648: Właśnie też wydaje mi się, że animacje są "krzywe". Próbowałem już chyba wszystkiego, a dalej to nie wygląda jak powinno, strasznie mi to przeszkadza. No ale chyba jednak będę musiał to zostawić tak jak jest i znaleźć/poprosić kogoś o lepsze animacje. Dzięki za pomoc.