Wpis z mikrobloga

Więc czas na #morelegate. Opiszę wam moją przygodę z #morelenet, jak to bardzo niepoważnie i nieprofesjonalnie zostałem potraktowany. Ba, to jeszcze mało! Oddali komuś moją przesyłkę o wartości ponad 3000 zł ... za darmo, bez uprzedniego potwierdzenia!

tl;tr

Planem było zamówienie kompa, typowego pod granie dla naszego znajomego który lubi grać, taka ot urodzinowa niespodzianka. Korzystałem wcześniej z usług morele, ceniłem sobie ich czas dostawy, komunikację z nimi i to jak komputer był składany. Każde jedno zamówienie, przebiegało poprawnie i bez problemów. Komputer zamówiłem coś około 23.03.106 roku. Zapłacone z góry przelewem, wartość 3084,82 zł. Zostało tylko oczekiwać.

Oczywiście, dostawałem od nich informacje na ten temat, że przesyłka przygotowywana, że już poszła, że jest u kuriera. Potem przestałem śledzić temat na kilka dni. Mieszka obecnie w Londynie, więc miałem kilka spraw na głowie + niedawno miałem wypadek samochodowy, ufałem że przesyłka dotrze cała i zdrowa pod adres podany w formularzu... Tu jednak brakło chyba mojej uwagi.

Dnia 13.04.2016 roku, zostałem poinformowany o ocenie przesyłki, która została... odebrana 04.04.2016 700 KM dalej, niż adres podany w formularzu... Co do ku*wy nędzy, spowodowało to, że przesyłka pojechała 700 KM dalej i została komuś przekazana za darmo?

Żadnego telefonu od kuriera z potwierdzeniem adresu, mimo że telefon był podany. Żadnego maila od firmy przewozowej czy też morele w sprawie, że przesyłkę odebrano w innym miejscu. Ani DHL, ani Morele nie poczuwali się w żadnym wypadku do zaistniałej sytuacji. Morele powiedzieli, że błąd prawdopodobnie pojawił się u nich na magazynie, naklejono zły adres. Mimo tego, kurier posiadał wszystkie dane + numer telefonu w razie wypadku, bo to przecież norma "Halo, będę za 15 minut, Pan w domu?". Po odebraniu przesyłki, dla sklepu nie było nic dziwnego w tym, że przesyłka zaadresowana na Dębicę, Podkarpackie - została odebrana w Pile - Wielkopolskie.

Ku*wa, bo nóż w kieszeni się sam otwiera. Czy tak działa profesjonalny sklep, tak szanuje klienta i jego dobra, którymi nie jest byle dyszczek za 200 zł, tylko jednak komputer o wartości dwumiesięcznego wynagrodzenia w danym kraju?

Napisałem już do morele, że jeśli nie dogadamy się w tej sprawie tj. komputer/pieniądze + zadość uczynienie za sytuację, sprawa trafi do sądu i rzecznika praw konsumenta. Co to ma znaczyć, że oddają komuś bez weryfikacji paczkę o takiej wartości? Gdzie ich program ubezpieczenia paczek? Żałosne podejście i kuriera i morele sprawiają, że na pewno w przyszłości nie skorzystam z ich usług. Teraz ten kto odebrał może powiedzieć że tego nie zrobił, domu mu nikt za to nie przeszuka. A oni? Najzwyczajniej sprawę olali, a ja za towar już zapłaciłem z góry, należał on do mnie.

W stopce dodam screena z dowodem. Co polecacie dalej robić z takim fantem?

#gorzkiezale #kurier #beka #januszebiznesu
źródło: comment_Y7YpDCtlXzTlcP3N2sVVGf9uEpM7BCgR.jpg
  • 232
W Polskim prawie jest to uregulowane, że za stratę poniżej XXX zł, możesz się w dupę cmoknąć.


@CCTVm8: taguj znowu #januszeprawa
poniżej pewnej kwoty jest to uznawane za oszustwo, ale nadal jak najbardziej ścigane. nie wprowadzaj ludzi w błąd, jak nie masz pojęcia, o czym mówisz.
@CCTVm8: Nie jesteś żadnym poszkodowanym, a przynajmniej nie z powodów które przytaczasz. Jeżeli jesteś konsumentem, to jedyna Twoja szkoda to opóźnienie w dostarczeniu towaru choć i to jest mocno naciągane bo zdaje się że sprzedawca ma 30 dni na realizację.

To że przesyłka nie trafiła do Twoich rąk to nie Twój problem tylko problem sprzedawcy bo do momentu wydania jej Tobie to on ponosi za nią odpowiedzialność. To wynika wprost z
@CCTVm8: Ziomek, współczuję Ci. Tyle problemów, nic z Twojej winy, jeszcze marnujesz czas i musisz się z nimi użerać, a oni zamiast kajać się, że popełnili błąd i od razu go naprawić bawią się w jakieś gówna. Powodzenia Ci życzę!
@CCTVm8: Weź też pod uwagę że dupy dało zapewne #dhl Ja już miałem z nimi nie raz popieprzone akcje. Nie dzwonią przed przyjazdem, a jak już jest i nikogo nie zastaną w domu to wiesz co #!$%@? jeden zrobił? Zostawił mi paczkę z drogim telefonem pod drwami domu, #!$%@? w środku grudnia! Innym razem ta sama schrzaniona firma DHL - koleś nie dzwonił, czekam na paczke czekam. Wchodze w koncu po
@CCTVm8: Za jakiś czas będę sam zamawiał kompa, znasz jakieś zamienniki do moreli, u których mogę zamówić cały zestaw, bez składania (chcę sam złożyć)? *skoro tak lecą w ch*ja to pi*rdolę ich serwis
hej,hej. Tez miałem problem z morele i zamówionym kompem robionym w sosnowcu. Bujałem sie prawie dwa miechy.po pierwsze primo - żadne rozmowy ,e-maile - tylko korespndencja papierowa polecone listy po drugie primo - sprawa do papugi o sporzadzenie pisma procesowego z twoimi żądaniami i ewentualny /po ich olaniu / proces. Papuga lubi takich wierzycieli z których mozna wykroić niezłą kasę .powodzenia
@miciek335: Ja na 100% już do tego nie wrócę, zamówienia były OK, ale ostatnio są problemy z dograniem gwarancji na podzespoły. Ta akcja tylko ostatecznie pozwoliła mi zrozumieć że nie ma sensu dłużej korzystać z tego serwisu. Jestem nie pierwszy, nie ostatni.
@CCTVm8: Pozdrawiam z Mielca :)
Jeśli przylepili złą etykietę to jest wina Morele. Kurier do tego nic nie ma, nie ma również obowiązku dzwonić (jest to dobra wola wykonać telefon do odbiorcy) normalnie jest to usługa dodatkowa płatna (preawizacja telefoniczna kuriera). DHL zawsze skanuje potwierdzenia odbioru, gdzie widnieje ręczny podpis odbiorcy.
Napisz na priv, być może będę w stanie załatwić Ci ten skan odbioru, bo wg. twojej historii, dla DHL nie
@CCTVm8: mnie też denerwuje, a wręcz #!$%@? to, że u kurierów to już jest normalne, że zostawiają paczki u sąsiadów. Na piętnaście paczek, po siedem musiałem przejść na drugą stronę ulicy. Oczywiście kontakt telefoniczny jest na zerowym poziomie, a o pozostawieniu przesyłki przez kuriera dowiaduję się po wnikliwym sprawdzeniu numeru listu przewozowego.....

BTW. Jesteś z Zakrzewa ?
@CCTVm8: Cumplu, o problemie z przesyłką dowiedziałeś się 13.04 - czyli wczoraj? Daj im spokojnie dojść do tego kto zawinił. Firma poważna, więc wątpię żeby Cię zlali, tym bardziej, że prawdopodobnie to ich wina. Na Twoim miejscu spokojnie udałbym się w tej chwili do Jaśka na dobrą Toscanię ze szczypiorkiem ;-)
Oni wiedzieli o problemie od momentu wbicia w systemie odbioru paczki w zupełnie innym miejscu. Przcież dostałem od nich maila z potwierdzeniem odbioru.


@CCTVm8: Wątpię. To pewnie wszystkie leci na automatycznych skryptach i nikt tego nie czyta, bo i po co. Dostarczone to dostarczone. O problemie sklep wie dopiero jak go do nich zgłosisz i to najlepiej pisemnie mailem.
@CCTVm8: miałem podobnie- brałem komputer z dostawą pod inny adres- a fakturę na kolegi firmę.- przyszła do firmy -pomimo że wpisałem inny adres dostawy i dodatkowo pisałem maila...
@CCTVm8: Nagłaśniać sprawę o 3 tysiące złotych ()... Ten kraj jest jakiś #!$%@? w radiu mówią ze do wygrania 15k to 'dużo' cebulionów (ʘʘ). Ale reklama nowego BMW za 300k w TV to dla przeciętnego Kowalskiego... ( ͡° ʖ̯ ͡°) Ludzie mają większe problemy np. nowotwór niż twoje 3 tysiące zlotych. Załatw to na osobności i skończ bić gówno-burzę.
@CCTVm8: co ty myślisż że JAKAKOLWIEK firma monitoruje stan przesyłki? że goście siedza i odświeżają status kazdej przesyłki? firmy kurierskie z reguły nie mają nawet API do śledzenia paczki, ba niektóre nawet nie podają na trackingu gdzie paczka się znajduje

wysyłają po prostu paczkę to TWÓJ OBOWIĄZEK poinformować że coś jest nie tak

"Co to ma znaczyć, że oddają komuś bez weryfikacji paczkę o takiej wartości?" a jak przepraszam mają to