@andrzejcebula: a kto ci każe być automatykiem programista? W utrzymaniu ruchu niewiele się programuje, bo PLC zwykle firmy zewnętrzne robią. Możesz też być integratorem systemu, bo podstawy PLC na pewno znasz.
@Krzeslo_Komora: Nie do końca wprawdzie nadążam za Twoim tokiem rozumowania, który doprowadził Cię do nazwania mnie leserem ale ok, koniec końców jestem prostakiem ( ͡°͜ʖ͡°)
@andrzejcebula: a jaka uczelnia? :) tez jestem studentem automatyki, także bardziej od strony mechanicznej. Z tego co rozumiem warto bardziej zainteresować się programowaniem (mam takie, przedmioty, a programować tez lubię). A jak od strony praktycznej wygląda szukanie pracy ze znajomością Cada i innych programów? Takie coś tez mnie interesuje. Wskazówki od starszego kolegi zawsze się przydadzą :)
@andrzejcebula: - wyjedź na emigracja gdzie umiejętności ważniejsze niż wykształcenie kierunkowe - rób to co sprawia ci frajdę i dostawaj za to godziwy grosz
@andrzejcebula: A ja mam sytuację odwrotną ;) Skończyłem mechanikę i budowę maszyn, od ponad 4 lat jestem konstruktorem i pluję sobię w brodę, że nie poszedłem na programowanie ;) (które szło mi ogólnie nieźle). A jeszcze dziś odezwali się z innej firmy, że mnie chcą więc moja kariera konstruktora będzie się ciągnąć i do programowania nie wrócę :(
@andrzejcebula: Dzięki za odpowiedź, uczelnia ta sama, tak samo nie samogłoski. Choć trochę osób które skończyły ten kierunek które znam złapały fajną pracę w zawodzie, także to nie jest reguła. Ale wiem aby się bardziej przyłożyć na własną rękę do programowania, tym bardziej że to rzecz którą możemy sami praktykować, a wakacje przed nami. Tam gdzie miałeś praktyki nie da rady się wkręcić?