Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko363
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

random123xdxd
random123xdxd

random123xdxd

Dołączył 2 lata i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1196
  • Znaleziska 593
  • Mikroblog 603
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 4
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
21.05.2022, 22:21:34 via AMWv2
  • 1
#anonimowemirkowyznania
Dla przykładu według kalkulatorów zdolności mam teraz zdolność na 350k zł, nieruchomość która mnie interesuje + 2 miejsca parkingowe to 500k zł. Czy bank udzieli mi kredytu hipotecznego jeżeli mój wkład własny będzie wynosić 150k zł?

#nieruchomosci #mieszkanie #kredythipoteczny #banki #kredyt

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 22.05.2022, 07:11:04
  • 2
@AnonimoweMirkoWyznania: Dzisiaj masz na 350k a za tydzień jak już wplacisz zadatek może się okazac, ze bank zmieni sposob liczenia i bedziesz miał tylko 280k i stracisz zadatek.
Dzisiaj ryzykownie brać kredyt na max zdolnosc kredytowa.
  • Odpowiedz

403

Goldman Sachs: W tym roku niewypłacalność ogłosi 1/3 deweloperów w Chinach

Goldman Sachs: W tym roku niewypłacalność ogłosi 1/3 deweloperów w Chinach

Goldman Sachs prognozuje, że w tym roku niewypłacalność ogłosi ok. jedna trzecia chińskich spółek nieruchomości emitujących dług o ratingu "śmieciowym" - informuje Reuters.

Szewczenko
z
reuters.com
dodany: 20.05.2022, 13:24:23
  • 39
  • #
    swiat
  • #
    azja
  • #
    chiny
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    ekonomia
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 20.05.2022, 14:06:59
  • 60
Czy to samo czeka polskie firmy developerskie? Ich obligacje też ostatnio mocno zdrożały:

Rosnące stopy dają się we znaku deweloperom. Muszą oferować coraz wyższe odsetki od wyemitowanych obligacji. U rekordzistów z Catalyst to już ponad 12 proc. w skali roku. Długiem najmocniej posiłkują się Echo Investment (1,3 mld zł), Ghelamco (1,2 mld zł) i Robyg (0,6 mld zł).


  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

elf_pszeniczny
elf_pszeniczny
elf_pszeniczny
20.05.2022, 08:48:54 via Wykop Mobilny (Android)
  • 25
Definicją szaleństwa jest robienie w kółko tego samego i oczekiwanie innych rezultatów. Wykopki poprawnie zauważają: rekordowe zyski banków z kredytów przy braku ryzyka, patologiczne robienie z rynku nieruchomości instrumentów finansowych dla bogatych, patologiczne robienie z osiedli mieszkaniowych usług hotelarskich "zatrudniających" sąsiadów oraz policję jako recepcję i ochronę.

Ich reakcja nawet na plotki dotyczące próby zrobienia z tym czegokolwiek, żeby zwykły Kowalski miał łatwiej? Jazgot o brudnych łapach roboli, LITERALNIE KOMUNIZM itp.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 20.05.2022, 09:47:44
  • 0
@BornInSmokes: Tylko zauważ, że na bezrobocie przed 2010 wpływały głównie 2 elementy:
- w EU byliśmy dopiero od kilku lat i zachodnie korpo dopiero rozkręcały się z outsourcingiem
- na rynek pracy wchodziło prawie 2x więcej młodych ludzi niż dzisiaj.

Nawet w mentalności ludzi którzy wchodzili wtedy na rynek widać mniejsze tendencje do zmiany pracy jak coś ci nie pasuje, czy agresywniejszym negocjowaniu wynagrodzeń.

BTW. ten wykres to przy pokazuje
random123xdxd - @BornInSmokes: Tylko zauważ, że na bezrobocie przed 2010 wpływały głó...

źródło: comment_1653040045V931dq6oTXTn1ejnI77I6r.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 19.05.2022, 15:50:42
  • 2
Polecam sprawdzić co myślą sami deweloperzy (grupa fb: Zawód - Deweloper)

Nie widać tam zaklinania, że ceny mieszkań będą tylko rosły i żeby wstrzymać popyt. Raczej odwrotnie większość akceptuje, że kolejne lata będą gorsze niż te z czasów darmowego pieniądza, które na razie minęły. I żeby robić swoje, budować dobrze i się nie przejmować bo ceny materiałów już spadają. Bardzo kulturalna i merytoryczna grupka. Prawie jak tutaj na tagu #nieruchomosci

( ͡° ͜ʖ
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd
Autor
19.05.2022, 15:51:56
  • 0
random123xdxd

źródło: comment_1652975513mzKgku2nHvrZGJFt4wTnLk.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd
Autor
19.05.2022, 15:52:13
  • 2
random123xdxd

źródło: comment_1652975530CqoGkQAPXCbUsIxlpqI2g0.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd
Autor
19.05.2022, 15:54:58
  • 0
Link do grupy: https://m.facebook.com/groups/206511947385495/permalink/754999905870027/
  • Odpowiedz
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd
Autor
19.05.2022, 17:13:30
  • 3
@Vasek: Dzięki za wyjaśnienie. Wykop bawi i uczy, czyli podsumowując:
Marża = (przychód - koszt)/przychód
Narzut = (przychód - koszt)/koszt

W PL większość nie wie jakie podatki płaci więc bardziej ekonomiczne definicje tym bardziej nie będą znane szaremu Polakowi.
  • Odpowiedz

21

Ceny mieszkań nie spadną. To przez rosnące koszty. Prognoza ekonomiczna.

Ceny mieszkań nie spadną. To przez rosnące koszty. Prognoza ekonomiczna.

Jak wynika z raportu CBRE, mniejszy popyt na zakup mieszkania z powodu wysokich stóp procentowych nie będzie oznaczać spadku cen. Te bowiem rosną za sprawą szybkiego skoku po stronie kosztów materiałów budowlanych. Deweloperzy nie muszą już teraz sprzedawać. Po prostu poczekają.

Restory244
z
businessinsider.com.pl
dodany: 19.05.2022, 15:13:17
  • 12
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    deweloperka
  • #
    budownictwo
  • #
    nieruchomosci
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 19.05.2022, 15:43:41
  • 5
A ja polecam osobiście sprawdzić co myślą sami deweloperzy (grupa fb: Zawód - Deweloper)

Nie widać tam zaklinania, że ceny będą rosły i żeby wstrzymać popyt. Raczej odwrotnie większość akceptuje, że kolejne lata będą gorsze niż w ostatnich czasach darmowego pieniądza i, żeby robić swoje, budować dobrze i się nie przejmować bo ceny materiałów już spadają.


W komentarzach dodaje screeny z grupy.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 19.05.2022, 15:44:08
  • 5
random123xdxd

źródło: comment_1652975046NP6GWsQ21MixRVGFzpv0kI.jpg

Pobierz
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 19.05.2022, 15:45:45
  • 4
random123xdxd

źródło: comment_1652975143pbBc4PdtUUPAgG4XPu3fK5.jpg

Pobierz
kensh
kensh
kensh
18.05.2022, 11:46:54
  • 5
Coś dawno nikt nie wrzucał kontraktów PLN 6x12. nie pasuje do tezy, że już nie rośnie i spadło z 8 do 7,4? xd
#nieruchomosci
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 18.05.2022, 11:51:39
  • 6
@kensh: No zgodnie z prognozami. Stopy dojdą do ok 7% czyli jeszcze +1.75p.p.

Żeby wzrosło więcej to by musiała chyba wojna albo jakaś pandemia się trafić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 18.05.2022, 12:00:18
  • 0
@Kiedysbedeczerwonka: Ukraina wygrywa. Unia daje kasę z KPO i wymieniamy kilka MLD euro na złotówki. Kurs usd/pln spada poniżej 4zl
euro poniżej 4.30.
Benzyna wraca poniżej 6pln za litr.

Kto wie, może wtedy nawet ceny mieszkań utrzymają się na tym samym poziomie
  • Odpowiedz

58

Podatku od pustostanów nie będzie! Rząd chce zająć się fikcyjnym problemem

Podatku od pustostanów nie będzie! Rząd chce zająć się fikcyjnym problemem

Rząd chce zająć się funduszami skupującymi mieszkania, mimo tego, że najem instytucjonalny w Polsce nadal ma marginalne znaczenie.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 18.05.2022, 11:04:15
  • 15
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 18.05.2022, 11:40:15
  • 0
Po prostu sondują. Jak się okaże, ze społeczeństwo to akceptuje a nawet jest pozytywnie do tego nastawiona to wprowadzą kataster albo jakąś inną lżejszą formę podatku od kapitału. A jak społeczeństwo będzie przeciw to wstrzymają się z czymkolwiek conajmniej do wyborów
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

430

Karuzela z pustostanami. Morawiecki przyznał, że rząd planuje interwencje

Karuzela z pustostanami. Morawiecki przyznał, że rząd planuje interwencje

Rząd rozważa obłożenie daniną funduszy inwestujących w nieruchomości, chociaż w grudniu się tego wypierał.

Rzeczpospolita_pl
z
rp.pl
dodany: 18.05.2022, 07:59:43
  • 82
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 18.05.2022, 11:07:15
  • 15
Większe opodatkowanie kapitalu (kataster itd.) ma sens tylko jeśli przy wprowadzeniu go będzie się obniżać podatek dochodowy.

Wszystkie podatki są "złe" ale podatek kapitałowy jest bardziej etyczny niż podatek dochodowy.
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

BiuroInterwencjiObywatelskiej
BiuroInterwencjiObywatelskiej
BiuroInterwencjiObywatelskiej
18.05.2022, 10:54:53 via Android
  • 0
Tak z czystej ciekawości, ktoś się orientuje jak banki patrzą na programistów15k i innych samozatrudnionych jeśli chodzi o liczenie zdolności pod hipotekę? Przy uop często konieczna (albo bardzo pomocna) jest umowa na czas nieokreślony a tutaj tak na prawdę ci miesiąc wystawia się fakturę.
#nieruchomosci
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 18.05.2022, 10:57:29
  • 0
@BiuroInterwencjiObywatelskiej: polecam film który dokładnie wyjaśnia aktualną sytuację:
https://youtu.be/_5PUHWMXGrg
  • Odpowiedz
witam12
witam12
witam12
18.05.2022, 09:34:17
  • 0
Głosujemy

#nieruchomosci

Raport NBP za drugi kwartał 2022. Ceny transakcyjne względem pierwszego kwartału 2022:

  • w górę 37.5% (48)
  • w dół 62.5% (80)

Oddanych głosów: 128

  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 18.05.2022, 09:53:28
  • 1
@witam12: IMO wtórny transakcyjne małe spadki, pierwotny ostatnie wzrosty
  • Odpowiedz

369

Nowy podatek od nieruchomości. Co powinieneś wiedzieć o pomyśle rządu

Nowy podatek od nieruchomości. Co powinieneś wiedzieć o pomyśle rządu

Rząd pracuje nad nowym podatkiem od nieruchomości - według "Rzeczpospolitej" miałby objąć puste mieszkania. Podatki od nieruchomości to chleb powszedni w Europie, różnią się jednak ze względu na ko...

rybak_fischermann
z
businessinsider.com.pl
dodany: 17.05.2022, 04:47:13
  • 266
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    pieniadze
  • #
    mieszkanie
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 06:11:26
  • -168
@albin_kolano: można sprzedać
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 09:37:27
  • -76
@Tzebullaque: mówimy o pustostanie. Czyli nieruchomości, która stoi i do niczego nikt jej nie używa. Wynajem jest ok, bo dajesz komuś coś czego ta osoba potrzebuje. Ale jak masz pustostan i nie wiesz co z nim zrobić to powinieneś go sprzedać komuś kto już będzie wiedział. Mała zachęta np. w postaci 1% podatku od wartosci rocznie nie zaszkodzi.
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 10:46:09
  • -65
@Tunia: 1% od wartości to nie duża kara. Świat nie jest idealny i rozumiem podejście 100% wolnościowe, ze np mój majątek mogę sobie nawet spalić jak mam taki kaprys. Ale uważam, że to samolubne egoistyczne i głupie. Ilość zasobów jest skonczona i jeśli ktoś nie wykorzystuje ich wcale a jedynie bezczynnie marnuje to powinien mieć zachętę(małą), zeby coś z tym zrobić. Nie mówię o wywłaszczeniu, czyli kradzieży od właściciela nieużytku.
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 13:06:54
  • -48
@pz2kk: xD
no właśnie jeszcze nic nie mam. Jedyne co to 20k netto zarobków i trochę $$$ na wkład własny i strasznie mnie wk**wia, że na pracę mam podatki rzędu 40% a kapitał jest opodatkowany tylko na 19%. A jako programista i tak mam lepszą sytuację niż 90% mlodych w tym kraju. Jakbym zarabiał np5k netto to podatek na taką pracę wcale nie jest dużo nizszy. I uważam to za
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 13:14:52
  • -1
@pz2kk: xD jeśli komuch uważa, że praca nie powinna być opodatkowana bardziej niż kapitał to tak. Chociaz jbardziej zgadzam sie zgadzam z panem Gwiazdowskim niż z Zanbergiem ale może on to też komuch
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 13:57:17
  • 0
@pz2kk: Bo to by była sprawiedliwa progresja podatkowa.
Np. Coś takiego
- Zyski kapitalowe 19%
- praca 1 próg (12 x srednia krajowa) 0%
- praca 2 prog
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 14:01:19
  • -24
@pz2kk: a na pytanie dlaczego.
Kapitał pracuje sam. Nie musisz poświęcić czasu, aby przyniósł zysk.
Na pracę musisz poświęcić czas. Pewnie większość swojego życia.

Wiadomo, że fajnie mieć kapitał i sam staram się z kapitału korzystać, przynajmniej, żeby wygrać z ingalcją. Ale jednak zyski kapitalowe wymagają mniej energii i czasu w porównaniu do zwyklej pracy
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 14:22:57
  • -15
@pz2kk: Dlatego sama praca już nie powinna pochłaniać tak duzej części w podatkach na samym poczatku. i niewazne czy kardiochirurgowi czy pani z biedronki. 19% na utrzymanie panstwa w ktorym sie mimo wszystko mieszka to wystarczający haracz.

Z kolei są narzedzia do madrego inwestowania kapitałem pozwalające zoptymalizować podatki (ike, ikze).

A wracając do wątku to trzymanie pustostanu i liczenie na wzrost jego wartości nie wymaga specjalnej nauki inwestowania i niepotrzebne
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 14:41:43
  • -15
@pz2kk: Jasne, że mi przejdzie. Jak będę na emeryturze w wieku 40 lat i moje glowne zyski będą z kapitału to na pewno będę się cieszył, że mam z tego więcej $$$ niż pleps co musi pracować.
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 17:09:13
  • -4
@prop: jak masz to daj. Dam 20k pln
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 20:21:49
  • -3
@makgyvergaleriapl: uuu ostro. Wyobraź sobie, że 20k/miesiąc to wcale nie duzo jak zaczynasz od zera. W dodatku jestem w IT od lat 5 a ostatnia podwyżka wleciała dopiero w tym roku. A sytuacja na rynku była taka, ze miałem już 2 opcje kupna mieszkania. Ale gdy przychodziło do podpisania umowy przedwstępnej to trafiał się ktoś z gotówką kto przebijał ofertę i zabawa od nowa. Ale dzisiaj jestem w ciut lepszej

32

Nadciąga depozytowa ofensywa banków. Niektóre płacą już 5%

Nadciąga depozytowa ofensywa banków. Niektóre płacą już 5%

Po co zamrażać pieniądze w betonowym złocie (czyt. w mieszkaniach na wynajem), które są mało płynne i dają marne 2-2,5% ROI, gdy banki oferują 5% na lokatach?

inko-gnito
z
subiektywnieofinansach.pl
dodany: 17.05.2022, 08:25:22
  • 47
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    nieruchomosci
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 11:22:18
  • 1
@PandaCKratka: Rentowność najmu za kwiecień 2022 (bez kredytu)
random123xdxd - @PandaCKratka: Rentowność najmu za kwiecień 2022 (bez kredytu)

źródło: comment_1652786509XKwKnr3dxknFWsi63eBhXJ.jpg

Pobierz
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 11:35:45
  • 3
@PandaCKratka:
Mieszkanie 40m w warszawie za 600k
Załóżmy czynsz 2500 netto i 800zl oplat po stronie wynajmującego
- wynajem 12msc 5% brutto
- wynajem 11msc 4.6%
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 12:18:30
  • 1
@PandaCKratka: Da się wynająć drożej, załóżmy 3500 netto dla właściciela. Wtedy brutto bedzie (przy wartościach z poprzedniego posta) 7%
Ale nie zakładał bym już wynajęcia 12m/rok tylko optymistycznie 11. Do tego dojdzie jakiś posredik bo to już stawka nad którą trzeba trochę poszukać klienta.

Dodajmy proste naprawy (agd, wymiany zamków) -5000k/5 lat. No i po 15 latach większy remont ok 100k na dzisiejsze.

+ za ryzyko patologicznych najemców, ale to przy wiekszym czynszu zmniejsza się na
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 12:56:48
  • 1
@Cyb_pl: Nie moje obliczenia nie biorą pod uwagę wzrostu ceny m. Bo w momencie jak ten wzrost się zatrzyma lub cena mieszkań spadnie to w perspektywie 3 lat wynajem może okazać się nieoplacalny i przynosić straty.

Ale masz rację, jak mieszkania idą w górę o np. 10% rocznie i sprzedasz to mieszkanie po jakimś czasie to wtedy rentowność wychodzi o wiele wieksza. Tylko kluczowa jest ta czynność sprzedaży. Co z
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 17.05.2022, 13:10:34
  • 1
@Cyb_pl: Ale dalej zakladasz wzrosty. Ale źródło wzrostów jakieś 6mscy temu wyschło jak jaszczomb został jaszcembiem i ceny mieszkań jadą na oparach. Spróbuj porównać to do sytuacji z 2009-2015. Wtedy argument o wzroście ceny przestanie być sensowny.

Oczywiście to moje przewidywania. Szklanej kuli nie mam i możemy sobie dyskutować ale dowiemy sie za parę lat jak będzie

425

Polska może wejść w techniczną recesję za 2-3 kwartały - ocenia prezes PFR

Polska może wejść w techniczną recesję za 2-3 kwartały - ocenia prezes PFR

Polityka musi być zrównoważona - trzeba walczyć z inflacją, ale polityka fiskalna musi zapewnić miękkie lądowanie. Najbliższe miesiące to będzie balansowanie między poważnym a łagodniejszym spowolnieniem gospodarczym

jacos911
z
bankier.pl
dodany: 16.05.2022, 17:16:25
  • 109
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 16.05.2022, 17:44:12
  • 16
Co to jest techniczna recesja i co się wtedy dzieje z cenami mieszkań?
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

m.....n
m.....n
konto usunięte 16.05.2022, 13:47:03
  • 0
Pamiętam, że jeszcze w szkole na zajęciach z jakiś zajęć ekonomicznych nauczycielka opowiadała jak za czasów wysokiej inflacji w PL ludzie, którzy mieli gotówkę pakowali pieniądze w nieruchomości. Bo nieruchomości ratowały pieniądze przed utratą własności.

Rosną ceny materiałów budowlanych o kilkadziesiąt procent rocznie. Zastanawiam się jak mają spaść te ceny nieruchomości o których ludzie teraz głoszą? W sensie, że ludzie zaczną wyprzedawać mieszkania, aby spłacić kredyty?

Jaki macie tok rozumowania w sprawie
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 16.05.2022, 13:55:09
  • 1
@mudmen: No to już się dzieje na wtórnym rynku. Oglądałem kilka mieszkań i sprzedający są sklonni schodzić o 10% z cen ofertowych. Na mniej atrakcyjne lokacje podobno nawet i 15% da się wytargować (w-wa)

A pierwotny spadnie jak firmy deweloperskie będą musiały spłacić obligacje, lub fliperzy będą musieli zapłacić kolejne transze ze swoich kaucji na nowe mieszkania
  • Odpowiedz
bekazpisu
bekazpisu
bekazpisu
16.05.2022, 13:43:15
  • 3
czytam też wasz żalposty o wzroście cen najmu nieruchomości na kredyt i rychłym odwrocie na rynku, bo "nikt za tyle wam nie wynajmie"
sorry, ale jaka jest alternatywa? dopłacac do inwestycji? nikt tego nie zrobi, zresztą czemu miałby, jak większośc właścicieli jest dokładnie w takiej samej sytuacji? jeden ma sobie odpuścić i uznać "a c--j tam, może dopłacam do interesu, ale chociaż cena najmu nie jest p-------e wysoka i najemcy nie jest przykro"
wszystkie ceny sa p-------e wysokie i nie ma żadnego powodu, dla którego miałoby sie to w dużych miastach zmienić
ponadto nowych inwestycji w centrach miast będzie juz tylko mniej, więc i ceny za metr będa rosły
naprawdę myslicie, że polacy masowo uznaja że chca zmniejszyć swoj komfort zycia i wyprowadzic sie na przedmiescia? a moze wroca do rodzicow na role?
juz nie wspominając o milionie nowych mieszkancow polski, którzy w większości mieszkaja w duzych miastach
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

random123xdxd
random123xdxd
random123xdxd 16.05.2022, 13:51:04
  • 2
@bekazpisu: to zależy
jak ktoś wziął kredyt w 2020 na 80% wartosci mieszkania to taka inwestycja się nie zepnie i wynajmujący będzie musiał sprzedać lub dopłacać parę lat do interesu. Podwyższając cenę konkuruje z właścicielem który nie ma kredytu lub ma go na mniejszy procent nieruchomości.
A jak zwiekszy cenę za bardzo to zwiekszy mu się ryzyko przestoju i bedzie jeszcze bardziej w plecy

chyba, że ktoś zainwestował z rigczem
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Strona 11 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.09.2022

    Komentator

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl