Dyskusja nie powinna się koncentrować na tym CZY budować tylko JAK budować. Lotnisko musi powstać, bo ryzyko że zainwestujemy miliardy w Chopina i inne mniejsze lotniska, a przepustowość i tak będzie zbyt niska i w efekcie tak czy siak trzeba będzie budować CPK jest zbyt duże.
Ale co do debaty: Weźmy taki przykład, jakim jest lotniskowy węzeł kolejowy. Stacja kolejowa pod lotniskiem - no super wygodne rozwiązanie, podoba mi się. Tylko jest też najdroższym możliwym pomysłem. Sam fakt że to jest pod lotniskiem zwiększa mocno koszty. A tam będzie tych peronów aż 7 - kosmos. Bo CPK w swoich planach zakłada, że nasza sieć kolei dalekobieżnych będzie najbardziej rozwinięta w europie, więc i stacja musi być na bogato. Brakuje tu możliwości jakiegoś etapowania, takiego zdrowego rozsądku.
Ta
PiS przyjął projekt do realizacji bez żadnych analiz liczby pasazerow i kosztów, klepnięty przez rządowego pełnomocnika CPK, brata tego gościa xDDDD
Przecież to sie w głowie nie mieści, gdyby KO uległo naciskom mariuszy z Brighton, żeby projekt kontynuować na rympal, tak jak to robił PiS, to mielibyśmy piękny bajzel xDD
#cpk #kanalzero #bekazprawakow
Jest też wybitnie mało precyzyjny, a już w żadnym stopniu nie dowodzi że wydanie kasy na te szprychy jest dobrym pomysłem.