Leo Express dostał zgodę na połączenia kolejowe Śląsk – Warszawa. PKP ubolewa
![Leo Express dostał zgodę na połączenia kolejowe Śląsk – Warszawa. PKP ubolewa](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_nO3i0eZ6Mlh1TUMiJUgRDDK8uaSmmhIl,w300h194.jpg)
Leo Express Global może jeździć przez Polskę między Pragą a granicą polsko-białoruską przez Śląsk i Warszawę. Urząd Transportu Kolejowego dał zgodę czeskiemu przewoźnikowi. PKP w oświadczeniu ubolewa "aby przytrzymać pasażerów będziemy zmuszeni wprowadzić promocje na bilety". :D
![Pannoramix](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Pannoramix_BgO9ZthmvA,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 264
- Odpowiedz
Komentarze (264)
najlepsze
1. Trzeba się dogadać ze stroną czeską.
2. Władować pieniądze na połączenie.
3. Kto będzie jeździł do Pragi z Wrocławia. No, bo przecież pociągi to tylko jeżdżą na terenie kraju, po co mają jeździć za granicę.
Dobrze, że ktoś tam poszedł po rozum do głowy i umożliwił Czechom
PKP miało więc możliwości by obsługiwać tras bardziej dochodowe i teoretycznie za pomocą tych środków utrzymywać połączenia mniej dochodowe (z różnych powodów nie do końca tak to działało). podział PKP na wiele spółek niezależnych spowodował że to podejście nie ma sensu. dzisiaj zatem
@secret_passenger: Czy obecnie PKP IC nie dostaje dotacji budżetowej po to aby opłacało im się obsługiwać nierentowne przejazdy międzywojewódzkie (TLK)?
gdyby na trasy popularne wszedł Leo, DB czy inni przewoźnicy to wtedy byśmy wiedzieli jaką jest rynkowa cena np na trasie Katowice Gdańsk.
SKANDAL !!!!1
źródło: comment_hjoqWPH0Z1VCm7HN2YK08cn0zMiN8YS1.jpg
Pobierz@KochanekAdmina: Co do rentowności połączeń IC to trzeba wziąć pod uwagę że oni co roku dostają dotacje od Ministerstwa na obsługę połączeń.
@strus77: A potem wchodzisz na pierwszy lepszy dworzec, a tam stu czterdziestu przewoźników, każdy z innym biletem, z innymi przystankami i innymi zasadami. Oh, wait, już teraz tak jest XD